Gjest Brienne of Tarth Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 (endret) Har en liten på straks seks mnd som begynner å bli veldig glad i mat. Begynte med smaksporsjoner ved fire mnd alder, og jeg lurer på om det er for lite med kun pupp til måltidene nå. Men jeg spekulerer litt på hvor store porsjoner man skal gi, og hvor mange måltider man bør gi om dagen? Nå ammer jeg når hun våkner (6-7), så får hun frokost (f.eks. grønnsakspuré eller grøt) en times tid etterpå. Ammer så jevnlig utover dagen, og hun får smaksporsjoner av grønnsaker eller frukt midt på dagen. Til kvelds får hun en porsjon grøt laget på 1 dl vann og 4 ss grøtpulver, og så ammer jeg henne før hun sovner. Så hvor stor er egentlig en porsjon til en baby på 6 mnd? For det ser ut som om hun kunne ha spist forever, bare gaper og gaper. Endret 10. juli 2013 av Niana
ara Skrevet 11. juli 2013 #2 Skrevet 11. juli 2013 Jeg ga han bare litt sånn på "måfå" da gutten her var på den alderen Sånn passe porsjoner liksom.. Litt dårlig på å forklare jeg Men jeg var også så heldig at han sluttet å gape eller snudde seg unna når han ikke ville ha mer/var mett, så her var det ganske lett. Men ettersom du ammer såpass mye så får han i hvert fall i seg det han trenger, virker det som Kan du ikke besøke eller ringe helsestasjonen og forhører deg der? Kanskje de har noen gode råd?
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 11. juli 2013 #3 Skrevet 11. juli 2013 Det blir litt på måfå her også, må bare prøve oss fram. Blir bare så vondt å slutte å mate henne når hun er sååå glad i mat og sitter og gaper som en trostunge og gråter når skåla er tom. Men det går fort over og bare vi avleder litt, så er hun like blid igjen. Skjønner det godt, jeg, det er ikke gøy å slutte å spise når det smaker så godt! Skal på 6-månederskontroll om et par uker, så jeg skal høre litt med helsesøster. Jeg er bare redd for at jeg får svaret som passer på alt; "Du må bare prøve deg fram og se".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå