Gå til innhold

Gardin hjelp, vær så snill hjelp meg med råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par mnd så bestillte jeg gardiner fra Ellos, 8 gardiner til 119,- pr pakke, 250cm. Jeg rakk ikke vaske dem da jeg fikk de, så da bare hang jeg de opp. På Søndag vasket jeg de på 30 grader og 600 sentrifugering. La de til tørk og stryket dem senere. Da jeg hang de opp, så så jeg at alle gardinene hadde krympet, alle var ujevne i lengden, de er ca. 220 nå. Ringte til Ellos og fikk beskjed at de skulle sende meg returlapp, og at jeg skulle høre fra support. Fikk de til å sette meg over til support, og fikk beskjed av hun damen jeg snakket med at alle bomull gardiner krymper opp 50%, og at hun tvilte på at jeg kunne få nye. Det eneste jeg kan gjøre er å bestille nye, da blir det 199,- pr. pakke. Hva skal jeg gjøre? I Aug. skal jeg ha fotograf her som skal ta bilder av leiligheten, for den skal selges. Jeg kan ikke ha disse gardinene når fotograf kommer. Er så frustrert :( Liker ikke Ellos, synes det var dårlig behandling. Det er jo ikke min feil at de krympet:( hjelp?

Anonymous poster hash: 612b0...afb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg skriver fra mobil, så jeg får ikke til avsnitt, beklager det. Men håper dere vil lese gjennom.

Anonymous poster hash: 612b0...afb

Skrevet

50%?! Nei, det er galskap. 5% så er vi vel i nærheten. Returner og be om å få pengene tilbake. Finn noen nye hos Sparkjøp, Kid eller hos noen andre. Et nytt sett fra Ellos vil sannsynligvis bli på samme viset.

Skrevet

Hvis gardinene var 250 cm før vask, og 220 nå, så har de ikke krympet då mye. Man må alltid ta høyde for krymping. Samt lese vareteksten og vaskeanvisnibgen nøye. Førøvrig ville jeg aldri turt å vaske såpass "billige" gardiner med 609 omdr på sentrufuga. Aller nådigst i badekaret hvis jeg kjøper billige gardiner. Og hvorfor måtte du vaske dem? Jeg vasker sjelden billige gardiner, å lufte dem godt holder lenge hvis de ikke har hengt på kjøkkenet. Gardinene er jo ikke skitne når de er nye! Med mindre dere har hyperallergi i huset skulle det være unødvendig å vaske nye gardiner. Det eneste du oppnår er å slite på dem. Vasker kun kvalitetsgardiner, og da på siljevask uten å sentrufugere dem. Er faktisk lov å bruke sunn fornuft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...