jannikesj Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Har et kjempenydelig lite nusk her hjemme som de siste dagene har vært litt mer oppmerksomhetssyk enn vanlig. Hun sutter på genserne mine og øreflippene non-stop, og har vel ikke hjerte til å si nei Vil det utvikle seg til en vane eller går det over med tiden? For har hørt om disse "suttekattene" som aldri legger det fra seg
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 De sutter som regel fordi de blir tatt fra moren for tidlig, har møtt mange voksne suttekatter. Anonymous poster hash: b3346...628
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Vi fikk min katt ved 10 uker, og den suttet på ørene mine i et par måneder. Så var det slutt. Anonymous poster hash: cc41d...f09 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 En kattunge jeg hadde en gang suttet. Moren hennes døde før kattungene hadde blitt gamle nok til å gis bort, og hun fortsatte å sutte i mange år etterpå - helt til hun dessverre ble påkjørt Tror nok det er noe de kan slutte med, men egentlig så tror jeg denne "uvanen" vil vare livet ut. Anonymous poster hash: e95cb...461
ninuska_ Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Min herremann har aldri lagt fra seg den atferden, selv om det har blitt mindre og mindre av det med tiden. Han sutter den dag i dag, han er to år. Han sutter kun på et bestemt pledd, og selv om vi har flere slike pledd i hus, er det kun den ene fargen som er utløser for suttingen. Og det har gårt over til at det kun når jeg er pakket inn i denne at han kommer for å sutte. Det er en slags kos for han. Jeg spurte dyrlegen om hva vi burde gjøre, og han syntes vi skulle la han holde på - det kunne hende det gikk over, det kunne hende det ikke gjorde det. Så han syns ikke det var lurt å kjefte eller straffe pus for denne typen atferd
Havtorn Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Derfor jeg er konsekvent på å si til folk at de må vente minst 12 uker før de får seg kattunge. Usikker på om det verste er de som gir vekk kattungene før fylte 12 uker, eller de som henter kattungene uten å ha satt seg inn i kattehold på forhånd. 2
ninuska_ Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Det er ikke alle som har muligheten dessverre - vår pusekatt og kullet mistet kattemoren når de var 2 uker, og de ble flasket opp. Men jeg ser hvordan det har påvirket han, så jeg er helt enig med deg
Djungelvrål Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Mi er 5 år, sutter halveis. Dvs hun skal ha munnen inntil hud. Hun ble nok tatt fra moren for tidlig og jeg skjønte det ikke da......
fruBeist Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Vår katt som er adoptert gjennom dyrebeskyttelsen har sutta så lenge han har bodd hos oss. Nå er det gamlefar det går utover, og så lenge han synes det er greit, så lar vi de holde på. Katten er over tre år gammel, og han var 12 uker da han ble tatt fra mor. Jeg vet ikke om det har noe å si, men mor ble funnet vill og drektig ute, og hun måtte dessverre avlives en liten stund etter at hele kullet ble adoptert. Det var ikke håp for at hun skulle bli sosialisert
Minya Skrevet 11. juli 2013 #10 Skrevet 11. juli 2013 Det er helt normalt at de sutter på ting, gjerne livet ut, hvis de blir tatt fra moren for tidlig. Noen katter har ikke noe valg, da moren kanskje dør fra dem, eller støter dem fra seg. Det er ikke farlig, men antyder at katten gjerne har et større kosebehov enten for en lengre periode eller for livet ut. La pus holde på, så lenge den ikke sutter på noe som ikke bør suttes på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå