Gå til innhold

Fødsel i forhold til 3-trimester vekstestimering - BPD, HC, AC, FL etc

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann

Jeg har nettopp hatt vekstestimering og fosteret ligger på de fleste målinger litt over. Jeg har ikke svangerskapsdiabetes, og unnfangelsesdatoen er klinkende klar.

Dere som har hatt litt større målinger, f.eks hos meg har jeg på det meste mål som tilsier at veksten er 1,5 uke lengre på vei enn hva jeg er ifølge termin..Jeg lurer på om dere har født før termin? Kan man isåfall forvente, hvis det er en luke på 1,5 uke, evt mer, at man har større sjangse for å ikke gå over termin?

Huff, vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette helt, ble litt rotete. Håper dere forstår hva jeg mener og at innlegget mitt ikke stimulerer til frekke innslag.... Man vet jammen aldri her på KG.

Anonymous poster hash: c2c17...f68
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forrige barn var veldig stort og lå på +30%. Begynte igangsetting på termindatoen og hun kom 5 dager etter, etter en modningskur. Hun kom mao ikke tidligere selv om hun var stor.

Nå ligger han ca 3-7 uker foran, vet ikke helt hva som stemmer siden målingene har vært så forskjellige. Nå er det under 4 uker til termin og han har enda ikke kommet. ;) Tror ikke størrelsen hans avgjør når han kommer. Han kommer vel når han er ferdig, om jeg ikke blir satt i gang før.

Det er ikke så ofte barn blir født akkurat på termindato, og det er normalt at de kommer mellom to uker før og to uker etter.

Endret av Miss I.W.
Skrevet

Barn er ulike, og det har lite med fødselstidspunkt, tenker eg.

Mine var estimert til 12 og 5% over snittet (ved måling tre veker før termin) og kom 8 og 11 dagar etter termindato (siste igangsatt)

Begge var ca 4 kg, som var rett i underkant av estimert vekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...