Gå til innhold

Jeg driver med en fyr. OK å ta kaffe med en annen som sjekket meg opp?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Det har seg slik at jeg driver med en fyr som jeg har kjent ganske lenge. Vi har ikke holdt på mer enn 6 uker, men ting er ganske så seriøst allikevel. Han prater mye om fremtiden sammen med meg osv. Han har også invitert meg med på familiehytta i sommer hvor jeg kommer til å møte foreldrene og søsknene hans.

Greia er at vi har enda ikke definert oss, men alt er akkurat som om vi skulle vært sammen. Det føles iallefall slik fra min side. Men ettersom ting har gått såpass fort, og det at vi kun har drevet i noen uker ønsker jeg ikke å ta initiativ til "praten" enda.

Her forleden kveld da jeg var på vei hjem ble jeg plutselig stoppet av en random gutt på gata. Han var ganske kjekk. Jeg så spørrende på ham, så sa han : " Du jeg må bare si at du er den vakreste jenta jeg har sett idag." Jeg ble veldig smigret og klarte å stotre frem et takk, og et smil.

Mange tenker nok at dette må ha vært en merkelig fyr ettersom det er svært uvanlig å bare stoppe et fremmed menneske på gata for å si noe sånt.

Saken er at denne gutten var flott, morsom og sjarmerende, og virket helt normal og edru. Etter en del klønete prating og latter spurte han meg ut på kaffe. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle svare ettersom jeg følte meg helt slått i bakken av situasjonen, og bare sto der å nølte og smilte klønete. Så spurte han meg om jeg var singel. Problemet mitt var at jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle svare der heller. Men det endte med et nei, jeg var ikke singel. Han spurte igjen, om jeg var sikker på at jeg ikke kunne tenke meg å ta kaffe med ham en dag. Etter mye fjas og tulling endte det med at jeg måtte avslå hele greia, han spurte om han kunne få en klem før jeg gikk. Det fikk han, en stor en. Må innrømme at hadde jeg vært 100% singel hadde jeg nok sagt ja til tilbudet. Men følte det ble et feil utgangspunkt å takke ja til en som sjekker deg opp når man driver med noen andre.

Jeg har tenkt mye på denne episoden i etterkant. Denne fyren var jo utrolig interessant og modig. Jeg kjente vel et snev dårlig samvittighet etter at jeg avslo ham ettersom han kun var hyggelig og respektful. Hadde det vært galt av meg å akseptert å gå på kafe med denne fyren til tross for at jeg driver med en annen? Fra min side hadde det i utgangspunktet kun vært som en venn og ikke noe mer. Hadde det vært galt å takke ja? Vet ikke om jeg angrer eller ikke. For hvor ofte opplever man noe som dette? At noen tør å opptre så impulsivt, og være så "in the moment" synes jeg er beundringsverdig, og det vekket interessen min for å bli kjent med denne fyren, på et vennskaplig grunnlag da vel og merke.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er rett av deg å ta en kaffe med denne fyren før du har tatt Samtalen med stor s med han andre.

Anonymous poster hash: d9ee8...586
Gjest Lincoln
Skrevet

Klart du må få ha deg med en player som sikkert sjekket opp 3 andre samme dag på tilsvarende måte! Men regner med at du hadde flydd i flint om du fant ut at han du holder på med også holdt på med noen andre.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

kaffe er jo ikke farlig?? så lenge han er klar over at du ikke er ledig! hadde han bedt deg på middag hadde det vært en annen ting. men du ignorerer vel ikek guttevenner du har selv om du driver med en fyr heller??

AnonymBruker
Skrevet

kaffe er jo ikke farlig?? så lenge han er klar over at du ikke er ledig! hadde han bedt deg på middag hadde det vært en annen ting. men du ignorerer vel ikek guttevenner du har selv om du driver med en fyr heller??

Han er ingen guttevenn, han er en fyr som sjekket henne opp. Han er altså interessert, noe TS har forstått. Og takker TS ja viser hun gjensidig interesse.

Anonymous poster hash: af822...4c3

Gjest Lincoln
Skrevet

Jada, det var selvsagt kaffe han var interessert i :rolleyes:

Gjest HappyWaffle
Skrevet

veit jo det jeg å at han var interessert i mer enn en kaffe. men allikevel så betyr ikke det at TS trenger å bli med han hjem etterpå eller leie hender.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her.

Takk for svar :)

Jeg hadde aldri innledet noe med en annen fyr mens jeg driver med han jeg gjør nå, og intensjonen min var heller ikke å ha sex eller liknende. Jeg sa jo at jeg ikke var singel og ga forøvrig ikke fra meg noe kontaktinfo heller selv om han spurte om dette.

Greia er at jeg ble bare så usikker på hvor grensa går ettersom vi ikke er definert som sammen. Jeg er svært vant med å ha guttevenner, og denne gutten vekket en interesse (vennskaplig sett ) fordi han var en kul fyr som jeg gjerne kunne blitt bedre kjent med som en venn. Grunnen til at jeg avslo tilbudet var nettopp fordi jeg følte fyren hadde andre intensjoner enn vennskap. Men tenker at det hadde jo heller ikke skadet å ta en kaffe? Det hadde aldri skjedd noe fra min side uansett.

Gjest Lincoln
Skrevet

veit jo det jeg å at han var interessert i mer enn en kaffe. men allikevel så betyr ikke det at TS trenger å bli med han hjem etterpå eller leie hender.

Hvorfor skal hun da treffe ham i det hele tatt...

Skrevet

Jeg hadde ikke takket ja til kaffe. Hadde fått kjempedårlig samvittighet for han andre, selv om forholdet ikke var definert enda. Det hadde føltes helt feil.

Gjest Lincoln
Skrevet

TS her.

Takk for svar :)

Jeg hadde aldri innledet noe med en annen fyr mens jeg driver med han jeg gjør nå, og intensjonen min var heller ikke å ha sex eller liknende. Jeg sa jo at jeg ikke var singel og ga forøvrig ikke fra meg noe kontaktinfo heller selv om han spurte om dette.

Greia er at jeg ble bare så usikker på hvor grensa går ettersom vi ikke er definert som sammen. Jeg er svært vant med å ha guttevenner, og denne gutten vekket en interesse (vennskaplig sett ) fordi han var en kul fyr som jeg gjerne kunne blitt bedre kjent med som en venn. Grunnen til at jeg avslo tilbudet var nettopp fordi jeg følte fyren hadde andre intensjoner enn vennskap. Men tenker at det hadde jo heller ikke skadet å ta en kaffe? Det hadde aldri skjedd noe fra min side uansett.

Å gå på date med folk som sjekker deg opp på gata er over grensa ja. Selv om du bare er interessert i vennskap (som kanskje tilfeldigvis hadde endt med litt vennskapelig sex). Men nå takket du jo nei, så da er jo saken grei. Du kan ha god samvittighet og han fyren traff nok noen andre like etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Da situajsonen oppstod var det ikke så stor tvil om hva som var rett å gjøre. Og ja, jeg avslo jo, så det er ikke noe spørsmål nå om å ta kaffe eller ei. Men hendelsen fikk meg til å tenke litt over ting etterpå, over hva som er greit når man ikke har definert noe enda. Følte bare for å få andres synspunkter på det. Spesielt ettersom ei venninne av meg mente at jeg burde ha takket ja. Men føler at jeg har fått reflektert litt etter å ha lest kommentarene deres, så takk for det :)

TS

Skrevet (endret)

TS: Hadde det vært greit for deg om fyren du holder på med tok en kaffe med ei ukjent jente som sjekka han opp på gata?

Endret av Singha
AnonymBruker
Skrevet

En fyr som sjekker deg opp på gata er ikke interessert i å gå på venne-date hvis han ikke tror det blir noe mer.

Anonymous poster hash: 71958...b56
AnonymBruker
Skrevet

Isolert sett er det vel ikke noe galt i det, men det blir bare feil allikevel. Hadde jeg vist at hun jeg var (nesten) sammen med hadde gått på date med en som sjekket henne opp veit jeg ikke helt hvordan jeg hadde reagert. Jeg hadde såret og sjalu.

Anonymous poster hash: d47fc...68c
Gjest tsejG
Skrevet

Hvorfor skal hun da treffe ham i det hele tatt...

Du kan sikkert stille 100 spørsmål om dette. Men du vet, alt skal jo være så fordømmade liberalt og fritt i dag, at uansett hvor kritisk man stiller seg til denne atferden, vil det bare møtes med bagatellisering og "fornuftig" motargumentering.

Helt til den dagen folk selv erfarer å bli sveket, DA er det ikke måte på hvor dumt det var å ikke sette klare grenser... Men pytt pytt, det er kanskje ingen big deal dette med at forhold går dukken, så lenge man får i pose og sekk der og da...

AnonymBruker
Skrevet

Prinsipielt er det vel ikke feil, men jeg synes det er greit å gjøre det som føles riktig - og siden det føltes riktig for deg å avslå er det i grunn ikke noe å diskutere :) Hadde du vært mer usikker på følelsene dine for han du treffer nå, ville du kanskje takket ja til kaffen, og enten brukt anledningen til å kjenne mer på hva du føler for han første, eller til å kanskje gå videre med nummer to om det kjennes bedre ut. I en tidlig datingfase, før en har definert noe som helst, tenker jeg at det ofte er sånn at minst en av partene trenger litt ekstra rom. Ikke nødvendigvis for å treffe andre, dog. Jeg dater absolutt ikke andre om jeg har seriøse følelser for noen selv, men aksepterer/trives med å ha en startfase hvor vi ikke definerer noe og ikke har forventninger om "noe som helst" annet enn å prøve å bli bedre kjent og være ærlige om man ikke vil gå videre.

Anonymous poster hash: 9d99e...4de
Gjest Gjest
Skrevet

TS: Hadde det vært greit for deg om fyren du holder på med tok en kaffe med ei ukjent jente som sjekka han opp på gata?

Nei, jeg hadde ikke likt det. Jeg har sterke følelser for han jeg driver med nå, og kunne aldri i verden tenke meg å såre han heller. Ble bare så forfjamset av det som skjedde, og begynte å tenke på hvorvidt noe slikt hadde vært akseptabelt når man egentlig ikke er i et definert forhold. Dette spesielt etter at venninna mi mente at jeg burde ha takket ja.

Måtte få ting ut for å se hva folk tenker om et slikt tema, og postet det dermed her på KG. Jeg skal ærlig innrømme at jeg faktisk får litt dårlig samvittighet av at jeg i det hele tatt grublet på det i etterkant, for jeg vet jo selv at jeg hadde blitt lei meg. Det bare slo meg ikke akkurat der og da på samme måte som jeg ser det nå. Har forøvrig aldri hatt kjæreste før, og er heller ikke vant med slik oppmerksomhet som denne fyren ga meg, så hva skal man si? Jeg ble smigret, men glad for at jeg takket nei. Og jeg ville heller ikke risikert å ødelegge noe av det jeg har med han jeg driver med nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...