Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lolle
Skrevet

Hei dere! Jeg skal en ukes tur til Sainte-Maxime i slutten av juli, og lurer på om noen av dere har gode tips til meg? Gjerne alt av bra strender, restauranter, butikker, osv!

Jeg har tidligere vært i Cannes to ganger, og vært innom både Juan Le Pins & Antibes, Grasse, Saint-Raphaël, Nice, og også en liten tur innom Monaco. Vi har bil, så kjører gjerne til andre fine steder som ligger like i nærheten.

Skrevet

St Maxime er herlig. Når man først er der så må man jo nesten ta turen innom St Tropez. Anbefaler å ta båten over, så slipper du alle køene: http://www.ferieiprovence.no/saint_tropez

Ellers er jo Port Grimaud også verdt å ta en tur til (ligger rett ved siden av).

Det er jo et lite stykke å kjøre, men siden du har vært så mye i de fancy kystbyene så hadde det kanskje vært interessant å besøke en av de gamle romerske byene lenger inn i Provence? Jeg tenker Arles, Aix en Provence eller Avignon. Aix er vel nærmest, men det tar nok et par-tre timer å kjøre dit.

God tur!

Stine

Gjest Anastasia
Skrevet

Stranda i St Maxime er veldig fin, også er dte mange hyggelige cafeer langs stranden. Men jeg likte meg bedre i St Raphael, syns det var så snobbete i St Maxime.. Dessuten er det veldig rolig der, et sted man drar til for å slappe av :)

Er noen få småbutikker der de har fine vesker etc, ellers er shoppingen bedre i St Tropez og Nice. Dra på båttur og besøk byene i nærheten. Jeg tok bussen til St Raphael, det var en veldig fin tur!

Ha en fin ferie!

Gjest lolle
Skrevet

Tusen takk begge to! Vi drar sikkert én dag til St Tropez for å få med litt liv, ellers syns jeg også Nice er veldig fint. Noen gode restauranttips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...