Gjest lolle Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Hei dere! Jeg skal en ukes tur til Sainte-Maxime i slutten av juli, og lurer på om noen av dere har gode tips til meg? Gjerne alt av bra strender, restauranter, butikker, osv! Jeg har tidligere vært i Cannes to ganger, og vært innom både Juan Le Pins & Antibes, Grasse, Saint-Raphaël, Nice, og også en liten tur innom Monaco. Vi har bil, så kjører gjerne til andre fine steder som ligger like i nærheten.
stine43 Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 St Maxime er herlig. Når man først er der så må man jo nesten ta turen innom St Tropez. Anbefaler å ta båten over, så slipper du alle køene: http://www.ferieiprovence.no/saint_tropez Ellers er jo Port Grimaud også verdt å ta en tur til (ligger rett ved siden av). Det er jo et lite stykke å kjøre, men siden du har vært så mye i de fancy kystbyene så hadde det kanskje vært interessant å besøke en av de gamle romerske byene lenger inn i Provence? Jeg tenker Arles, Aix en Provence eller Avignon. Aix er vel nærmest, men det tar nok et par-tre timer å kjøre dit. God tur! Stine
Gjest Anastasia Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Stranda i St Maxime er veldig fin, også er dte mange hyggelige cafeer langs stranden. Men jeg likte meg bedre i St Raphael, syns det var så snobbete i St Maxime.. Dessuten er det veldig rolig der, et sted man drar til for å slappe av Er noen få småbutikker der de har fine vesker etc, ellers er shoppingen bedre i St Tropez og Nice. Dra på båttur og besøk byene i nærheten. Jeg tok bussen til St Raphael, det var en veldig fin tur! Ha en fin ferie!
Gjest lolle Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Tusen takk begge to! Vi drar sikkert én dag til St Tropez for å få med litt liv, ellers syns jeg også Nice er veldig fint. Noen gode restauranttips?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå