Gå til innhold

Ikke la barnet være for mye hos bestemor!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hehe, det skal jeg gjøre for konen til sønnen min er litt for opptatt av slanking. Så hos meg skal barnebarna proppes med alskens godsaker.

Gjest SweetSunshine
Skrevet

"Små barn som blir passet av besteforeldrene sine kan ha en tung fremtid i vente."

Tung fremtid? VG på sitt beste dette her...

AnonymBruker
Skrevet

Agurktid....

Det som OGSÅ kan være en ide dersom bestemor har mye godsaker i hus er å bli enige om regler for sånt.

Kanskje bittelitt bedre enn å ikke la barna være hos bestemor?

Anonymous poster hash: 824a1...1bd

Skrevet

Nå er egentlig aldri sønnen min hos bestemoren sin men hun kommer innom ca 2-3 ganger i uka og alltid med et eller annet sjokolade..

Etter mange år med masing om at hun må slutte så har hun ikke lært.. så vi har da lært sønnen vår at han legger det ned i godteriskuffen og sparer til lørdag..

Så det går heldigvis bra nå..

Men ble pratet til av barnehagen for ca 2 år siden om at han ofte dukket opp med sjokolade rundt truten (bestemor kjørte gutten i barnehagen da).. da ga hun gutten sjokolade så fort han kom seg ut i bilen..

Så jeg skjønner den veeeeldig godt.. men ikke alle som er sånn da.. :P

• Liker 1
Skrevet

Aaah, det forklarer jo alt! Bestemor passa jo meg hver dag til jeg begynte på skolen! :fnise:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det korrekte å tenke er vel at man ikke lar ungene være for mye hos folk som overforer dem, eller feilernærer dem,

uansett hvem disse måtte være.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet

Jeg blir så irritert over alle disse artiklene og trådene om bestemor som til stadighet propper barnebarn med "godteri". Får barn bare sunne ting hos foreldrene? Er det et fenomen som forekommer bare hos besteforeldre? Er det det man mener med å skjemme bort? Det er heller ødeleggende. Jeg kan umulig være den eneste i verden som så godt som aldri kjøper sjokolade og alt slags søtsaker.

• Liker 2
Skrevet

Det stemmer ikke her i alle fall. Alle besteforeldrene er opptatt av sunn mat. Det "verste" hun får er vel noen ekstra blåbær, noe frukt, eller 86%-sjokolade...

Skrevet

Bra, nå fikk overhysteriske mødre enda en ting å bekymre seg for.. =P

Kan forresten ikke huske at jeg fikk så mye godteri og slikt av mine bestemødre... fikk kanskje litt av mormor men av farmor fikk jeg Donald-blad. ^^

Gjest Magdalene
Skrevet

Det stemmer ikke her i alle fall. Alle besteforeldrene er opptatt av sunn mat. Det "verste" hun får er vel noen ekstra blåbær, noe frukt, eller 86%-sjokolade...

Hadde det bare vært slik...

Her proppes ungen full av godteri og is så fort hun kommer til bestemor.

"Må jo gå liv til å skjemme hun bort..."..

Har heldigvis blitt bedre, for hun ser de jo flere ganger i uken, og vi har sagt i fra igjen, og igjen og igjen, at om de vil være en del av hverdagen så må de faktisk skjerpe seg. Hun blir jo like glad for bringebær og blåbær...

Jeg syns det er trist at hun gleder seg til å dra til bestemor, for der får hun godteri.

Jeg gledet meg alltid til å dra til besteforeldrene mine fordi vi fant på så mye gøy der. Kunne ønske det var slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk grønnsaker, frukt og bær av bestemora mi, jeg, som vi plukket selv. Sikkert derfor jeg ble feit.

Anonymous poster hash: e213f...976
AnonymBruker
Skrevet

Vi sliter med det samme. Bestemor er av typen "Det er bedre at han spiser en bolle enn at han ikke spiser noenting", så vil han ikke ha middag så gir hun han en bolle!

Det er godteri, småkaker, is, saft, vafler, boller...Etter at vi har sagt ifra en million ganger har hun blitt flinkere med frukt og juice, men herregud det er jo rent sukker det også.

Jeg har sagt at han er mer en glad nok for vanlig brødmat, ostebiter, grønnsakstenger og melk i glasset. Det virker som om bestemor mener at snop=kjærlighet :(

Anonymous poster hash: 4719f...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...