Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hannah
Skrevet

Skal prøve å gjøre en lang historie kort!

Jeg og typen hadde vært samboere i 3 år, men det ble slutt for et halvår siden pga av at vi hadde en utrolig tøff periode som jeg ikke vil gi detaljene rundt. I denne perioden så greide vi ikke å kommunisere og jeg ble betatt av en kollega midt i alt kaoset. Jeg og denne kollegaen rotet litt i perioden rundt bruddet, hadde sex med han to ganger, men begge gangene var det katastrofalt dårlig, da jeg var et kaos følelsesmessig. Vi brøt kontakten etter kort tid. Han sluttet i jobben, og siden har jeg ikke sett han.

Jeg og exen har nå funnet tilbake til hverandre og har det fantastisk bra, jeg har innrømmet at jeg hadde en greie med han på jobben; at jeg var betatt, men ikke at vi har hatt sex. Typen hadde også noe på gang med ei en periode etter bruddet og har hatt sex med henne.

Nå sliter jeg fordi jeg ikke har vært ærlig og fortalt om sexen, og det holder på å rive meg i filler.

Så hva skal jeg gjøre? Forteller jeg det så vet jeg at det bare vil såre han og gi han mange ekle bilder i hodet, og det ønsker jeg ikke.

Jeg ønsker egentlig bare å legge det bak meg, men jeg har så dårlig samvittighet og selvforakt for at jeg lot dette skje, i en periode hvor jeg burde ha henvendt meg til samboer isteden for å rette oppmerksomheten mot noen andre..

Jeg har selv strevd med å jobbe meg gjennom at han har vært med noen andre seksuelt, og vet hvor vondt det gjør, derfor vil jeg egentlig ikke påføre han dette.

Jeg vet han elsker meg, vi har bestemt oss for at vi starter med blanke ark, likevel slipper ikke samvittigheten taket...

Jeg føler jeg inne fortjener en ny sjanse.. Og kanskje dreier det seg om at jeg må tilgi meg selv..innspill mottas med takk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han fortalte jo deg at han hadde drevet på med en annen i perioden rundt bruddet og har hatt sex med henne. Da syns jeg det bare er fair at du kan fortelle at du har gjort det samme. Dere har jo gjort nøyaktig det samme, og hvis dere vil starte med blanke ark er det nok best at han får vite det, så du slipper å gå å tenke på dette hele tiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe om det, bare glemt det.

Du har allerede sagt at du ikke gjorde noe og hvis det kommer fram nå så blir han sint og såret fordi du løy og kommer nok til å lage bilder av dere to som du sier selv.

Det stiller seg kanskje annerledes dersom du har svart nei hvis han spurte om dere hadde sex, eller om du fortalte at dere rotet sammen...og ikke sa noe mer enn det. Hvis du løy den gangen så er det nok greiest å fortsette å lyve. Hvis du den gangen bare unnlot å si noe så kan det hende det er like greit å si noe.

Så er det dette med sannheten vs. det å såre. Jeg tror det kan være lettere for deg å glemme og legge det bak deg enn det er for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...