Gjest hei Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 dum overskrift men skal prøve å forklare kort. jeg og kjæresten har hatt det litt dårlig i det siste. derav har jeg blitt litt lett irritabel og kan overreagere på ting. Da følelsene er kaos. de siste dagene har han oppført seg skikkelig dust, og vært frekk på en måte som virket kjent. i går fant jeg ut hvorfor: han var litt lei av at jeg var grinete, så da fant han ut at han rett og slett skulle oppføre seg som meg! Som en gang han maste om hva jeg skreiv, og jeg var midt i et diskusjonsinnlegg (dere veit hvordan det er når man sitter og er dypt konsentrert og en opphetet diskusjon og noen begynner å mase inn øret om hva du skriver og blir irriterte når du ikke svarer)). Da svarte jeg litt frekt og ba han vente til jeg var ferdig. i går satt han og skrev som bare det, og jeg spurte hva han dreiv med. da svarte han klin likt som meg, pluss litt til. Var ganske frekt. altså jeg skjønner at jeg må skjerpe meg. men er det virkelig vanlig å "herme" oppførselen til partneren sin for å statuere et poeng??? (beklager skrivefeil)
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Like barnslige begge 2. Anonymous poster hash: 0b1a2...eec 1
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Har du noe i mot det? Da fikk du jo se hvor bitchy du er, kan ikke skjønne at det kan være noe galt i det.
absinthia Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Ofte er det litt barnslig, men Iblant kan det være nødvendig for å få folk til å se hvordan oppførselen deres virker på andre. Er ikke alltid det virker like godt å ta opp ting for å snakke sammen på en ordentlig måte om ikke den andre parten aner hvordan ting oppfattes fra utsiden.
Zzyzx Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 altså jeg skjønner at jeg må skjerpe meg. men er det virkelig vanlig å "herme" oppførselen til partneren sin for å statuere et poeng??? Det hender det skjer her, ja. Men aldri over tid, og aldri uten en forklaring. Jeg er både morgengretten og PMS-monster, så jeg forstår godt at han ser behov for å synliggjøre konsekvensene innimellom. Når det kommer til det der med å konsentrere på å skrive noe, så er det så jævla irriterende når den andre maser om noe. Vi lagde fort regel om at intens skriving på tastaturet betyr "ikke forstyrr!". Den som forstyrrer må tåle å bli bjeffet på.
MissEi Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Høres effektivt ut. Rart hvor barnslige vi oppdager at vi selv er når noen hermer etter oss Akkuratt som barn
absinthia Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Hehe... Kom på at jeg har brukt det en del i jobben: for noen år siden bestemte vi oss for at barn og voksne skulle bytte rolle i garderobesituasjonen i barnehagen i en barnegruppe på 3-6 åringer. Da vi voksne gjorde det samme som mange barn: dvs slo oss vrange fordi ikke den riktige lua lå i hylla, satte oss ned og nektet å kle på, småkranglet med sidemannen i garderobestund osv, ble barna ganske slitne av oss, vi hørte mange sukk og oppgitte kommentarer - men de fikk oss jo ut til slutt. - Etter den dagen var garderobesituasjonen mye bedre.
Gjest HappyWaffle Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 så barnslig.... sånn driver man i barnehagen
Gjest Allergikeren Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Det hender her også, jeg har både gitt ham egen medisin og smakt egen selv. Det er ganske effektivt, det er ikke alltid man tenker over hvordan ting man gjør/sier egentlig blir oppfattet av den andre. Men det blir ikke brukt som eneste løsning(da blir vi jo bare gående der og herme etter hverandre), og ikke over tid.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har hatt mange barnslige kjærester, men ingen av dem har gjort dette. Og jeg er ganske sikker på at jeg har vært relativt pain in the ass, uten å ha fått dette servert .. Høres så slitsomt ut å være i et forhold når det er slik som TS beskriver Anonymous poster hash: 7813f...d3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå