Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle egentlig lage en tråd om det å være sulten og graviditet, men etter å vært en tur på vekten idag lurer jeg tydeligvis litt på dette med vekt også.

Jeg er 10 uker på vei, og enkelte dager er jeg rett og slett sulten hele dagen. Er det flere som har det slik? Jeg kan spise middag, og ikke lenge etterpå være like sulten som før jeg spiste. Hvor mye skal jeg lytte til kroppen? Skal jeg faktisk spise hver gang jeg blir sulten? Selv om jeg vet at jeg nettopp har spist og burde ha nok næring i meg?

Andre dager er mer normale hvor jeg blir passelig sulten til frokost/middag/lunch, og sper på med litt frukt som mellommåltid.

Jeg er overvektig i utgangspunktet, så prøver å passe ekstra godt på nå som jeg er gravid. Ikke at jeg på noen som helst måte prøver å slanke meg, men jeg prøver å leve så sunt som mulig. Jeg har derfor lagt om kostholdet litt, og spiser sunnere måltider og har sluttet å spise snop/boller osv. Mellommåltid og kvelds som før gjerne ikke var så sunt er nå byttet ut med frukt, grønnsaker og gresk yoghurt. Resultatet er at jeg hittil har gått ned 2 kg, selv om jeg føler at jeg spiser både oftere og mer enn før. Bare sunnere rett og slett. Jeg har ikke vært plaget med kvalme el. Flere som har det slik? Er det et problem?

Anonymous poster hash: 00c90...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...