AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Dette er jo sikkert noe alle gjør og jeg er jo ung, men jeg føler ikke jeg får frem den jeg egentlig er til de jeg omgås. Jeg er en helt annen person mot f.eks foreldrene mine enn jeg er mot venninner eller samboeren. Jeg føler det er ingen som kjenner den personen jeg egentlig er. Og hvem er jeg egentlig? Det er tanker som dukker opp ofte. Jeg lurer på hvordan andre oppfatter meg i forhold til hvordan jeg selv vil bli oppfattet og jeg merker at jeg liker meg selv bedre med enkelte mennesker enn med andre. Mennesker er virkelig utrolig allsidige. Jeg lurer på hvordan de rundt meg tenker om seg selv når jeg føler meg som hundre personer på en gang.. Anonymous poster hash: 05619...0c7
Chien Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Det er ganske vanlig å være usikker på hvilken person man egentlig vil være. Det er ikke alltid like lett å vite hvordan andre oppfatter en, men flere psykologer sier jo at en stor del av vår personlighet (blant annet selvbildet) dannes ved at vi "speiler" oss i andre mennesker. Det er forøvrig også ganske vanlig at man ikke er riktig den samme personen rundt forskjellige mennesker. De fleste føler vel seg ikke komfortabel med å snakke på samme måten, om de samme tingene, med f.eks. foreldre som med venner, osv. Det skyldes bare at man har forskjellige relasjoner, og at ikke alle mennesker er like og "godtar" det samme...
Gjest Gjest Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Det er helt normalt å ha flere roller i løpet av en dag. Ingen oppfører seg likt hele tida. Man tilpasser seg men du er like fullt deg selv uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå