Gå til innhold

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest slettetbruker
Skrevet (endret)

.

Endret av Mephistopheles
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke at jeg har greie på psykologer, men jeg vil tro at du kan gå til fastlegen din å be om hjelp til å bytte psykolog.

• Liker 1
Skrevet

Sikker på at det ikke er en psykiater du snakker med? Er det DPS du går til? Du får si i fra til psykiateren/psykologen/DPS om at du ønsker en annen terapeut og å benytte deg av samtaleterapi heller enn medisiner.

• Liker 1
Skrevet

Du kan skrive et brev til poliklinikken du går til. "Hei. Jeg ønsker å bytte psykolog. Mvh. ..." Om du vil skrive begrunnelse velger du selv.

Skrevet

Går du til psykolog eller psykiater? Vil tro det er sistenvnte dersom vedkommende kan skrive ut resepter. Jeg har selv gått til psykolog en periode og det har hjulpet meg mye. Jeg ble tilbudt antidepressiva, men takket nei. Det er du som bestemmer om du vil gå på dem eller ikke. Jeg vet at flere har godt utbytte av medisiner i tillegg til terapi, men er også vikitg å finne en medisin og dose som passer for deg. Dessuten tar det gjerne litt tid før antidepressiva begynner å virke. Føler du at du får utbytte av terapien selv om tablettene ikke hjelper?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...