Gå til innhold

Back to white

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde noen hvite plagg som var blitt stygge av svette, solkrem o.a. og ville derfor få dem hvite igjen. Brukte en pakke Back to white i vaskemaskinen. Flere av plaggene ble skimlete og med en rosa-oransje farge her og der. Ble helt ødelagt :( Hva skjedde? Noen som har "vært ute for" det samme? Det skal sies at det plagget som ble mest ødelagt var 100% bomull, og bomull er vel lettest å farge, stemmer ikke det? Er det noe jeg kan gjøre for å få klærne hvite igjen, eller må jeg farge dem i en annen farge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk klor

Jeg prøvde klor på disse klærne før jeg fant ut at det fantes Back to white, Kloren funka lite på de flekkene som var, så tviler på det vil fjerne flekkene som er nå, dessverre. Men takk for tips! :)

Skrevet

Noen som har tips å komme med? Hvordan få hvite plagg hvite igjen?

Skrevet

Ingen som har gode flekkfjerningstips? Har prøvd klor, Vanish, bakepulver, eddik...

Gjest Nikki09
Skrevet

Har du prøvd å la de ligge i klor over natta?

Skrevet

Klor spiser opp tøyet, så å la det ligge over natta er en god oppskrift på å få klær som enten har blitt veldig skjøre og vil bli ødelagt snart eller som alt har utviklet hull. Solbleking kan kanskje hjelpe litt, men har de først blitt skimlete er nok farging over det greieste.

Gjest Nikki09
Skrevet (endret)

Klor spiser opp tøyet, så å la det ligge over natta er en god oppskrift på å få klær som enten har blitt veldig skjøre og vil bli ødelagt snart eller som alt har utviklet hull. Solbleking kan kanskje hjelpe litt, men har de først blitt skimlete er nok farging over det greieste.

Jeg gjør iallfall dette støtt og stadig. Som oftest med duker, gardiner ol. Men har også gjort det med klær. Aldri opplevd at de har blitt ødelagt :vetikke:

Endret av nikki09
Skrevet

Jeg kloret en flekk, gjør aldri det igjen. Bomullsgenser.

Skrevet

Takk for tips alle sammen, men tror flekkene er kommet for å bli... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...