AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Er innimellom innom en gruppe på facebook å titter. Dette er en åpen gruppe, å alle kan lese det som er av innlegg der, men ikke kommentere. Gruppen heter; Barnevernsaksjonen.no. Hver gang jeg er inne på den gruppen så tenker jeg; skjønner ikke folk at BV kommer ikke bare å stjeler barna deres. Hvorfor kommer de ikke med hele sannheten? De fleste vet jo at det har vært satt i verk tiltak før de henter barna, å at det kun er i tilfeller med fysisk vold og seksuelle missbruk at barn blir tatt ut av hjemmet umiddelbart. En annen ting jeg lot meg merke idag (å nå kommer generaliseringen) var at nesten ingen som skriver i den gruppen der skriver riktig. Å da var jo ikke tanken langt unna på at det er vel de som fra før er belastet som havner i BV klør. De med en fortid, de som ikke har fullført skolegang og dermed sliter med elendig rettskriving. Kjenner også til noen BV saker, å jeg kan ikke si at BV har begått overtramp når de har fjernet barn fra hjemmet. De har tatt riktig avgjørelse når det har gått så langt som til å fjerne barna. Anonymous poster hash: 18c34...661 5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Enig i din generalisering! Anonymous poster hash: d1c7d...744
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Edit: Siden du påpeker andre sine skrivefeil kan du sjekke opp å/og regelen. Lett huskeregel : Sier du ordet på engelsk og kan sette to foran er det som regel å. Sier du ordet på engelsk og kan sette and foran er det som regel og. Anonymous poster hash: d1c7d...744 1
Gjest Skogkar Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 For å si det sånn; Kjetil Dreyer..konspirasjonsteoretiker og lunatic. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Kjenner ikke til Kjetil Dreyer, men har fått med meg at han administrerer den facebook siden. Har han noe konstruktivt å komme med i BV saker? I tilfelle, på hvilken måte? En annen ting er at når man leser om alle disse sakene, å hvis man er så naiv at man tror på dem, så må vi jo ha et helt ubrukelig BV. Anonymous poster hash: 18c34...661
Gjest Skogkar Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Edit: Siden du påpeker andre sine skrivefeil kan du sjekke opp å/og regelen. Lett huskeregel : Sier du ordet på engelsk og kan sette to foran er det som regel å. Sier du ordet på engelsk og kan sette and foran er det som regel og. Anonymous poster hash: d1c7d...744 Les noen av innleggene på den siden, OG du skjønner fort at det dreier seg om litt mer enn og og å skrivefeil. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Les noen av innleggene på den siden, OG du skjønner fort at det dreier seg om litt mer enn og og å skrivefeil. Takk Jeg anså den kommentaren som uviktig å overså den. Anonymous poster hash: 18c34...661
Gjest Skogkar Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Kjenner ikke til Kjetil Dreyer, men har fått med meg at han administrerer den facebook siden. Har han noe konstruktivt å komme med i BV saker? I tilfelle, på hvilken måte? En annen ting er at når man leser om alle disse sakene, å hvis man er så naiv at man tror på dem, så må vi jo ha et helt ubrukelig BV. Anonymous poster hash: 18c34...661 Man må huske på at det ikke bare er slik at alkohol, dop og misbruk av barnet som kvalifiserer til å få barnevernet på nakken. Det finnes foreldre som ikke vet hverken SITT eget, eller barnets beste. Disse forstår da selvsagt heller ikke hvorfor de blir "angrepet" av det slemme barnevernet. Nå skal ikke jeg renvaske barnevernet helt heller, for de har beviselig gjort feil i saker. Men at det er så enkelt som at de bare kommer på sykehuset under fødselen og kidnapper barnet, som bla ei der inne skriver, finner jeg for utrolig til at det kan være sant. Det er nok endel med en litt forvirret virkelighetsforståelse som frekventerer den siden. 1
Alice123 Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Mye god underholdning på den siden :D Favoritt:"Enn må bare slutte å få barn her i Norge Hvis jeg skulle valgt? Ville jeg levd i et Land med Krig og KJÆRLIGHET sammen med mine Barn. Fremfor et Land de kaller for FRED.. Men uten Barmhjertighet - Kjærlighet og Barna sine...." Gud, jeg dør! 6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Les noen av innleggene på den siden, OG du skjønner fort at det dreier seg om litt mer enn og og å skrivefeil. Kikket innom. Triste greier.. Takk Jeg anså den kommentaren som uviktig å overså den. Anonymous poster hash: 18c34...661 Det var bare et råd som var godt ment. Anonymous poster hash: d1c7d...744
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Man må huske på at det ikke bare er slik at alkohol, dop og misbruk av barnet som kvalifiserer til å få barnevernet på nakken. Det finnes foreldre som ikke vet hverken SITT eget, eller barnets beste. Disse forstår da selvsagt heller ikke hvorfor de blir "angrepet" av det slemme barnevernet. Nå skal ikke jeg renvaske barnevernet helt heller, for de har beviselig gjort feil i saker. Men at det er så enkelt som at de bare kommer på sykehuset under fødselen og kidnapper barnet, som bla ei der inne skriver, finner jeg for utrolig til at det kan være sant. Det er nok endel med en litt forvirret virkelighetsforståelse som frekventerer den siden. Joda, jeg tror nok BV også kan gjøre feilvurderinger. Men på langt nær den mengden det er snakk om på bl.a facebook. Jeg tenker også på hvordan medlemmene utleverer seg selv, å ikke minst barna. Å når det kommer til stykke i de fleste tilfeller så er overdragelse av barna det eneste rette å gjøre. Anonymous poster hash: 18c34...661
Alice123 Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Det som er veldig trist i slike "vi drikker ikke røyker ikke slæss ikke BV er slemme"-saker, er at dette er foreldre som rett og slett ikke SER hva de gjør galt. Og de elsker jo barna sine, og tror oppriktig de er gode foreldre. 4
Gjest Skogkar Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Ja. Det er åpenbart mange med psykiske problemer der, og jeg får en litt ekkel følelse av at denne Kjetil Dreyer profitterer på det, som han gjorde under vaksine-hysteriet. "Ikke kjøp myndighetenes råd..kjøp heller mine..samt mine egne produkter" Samtidig må det gå an å kritisere begge sider her. Det kan godt hende at barnevernet har lavere terskel enn man tror. Hva som kan tolkes som psykisk ustabilitet, "feil" virkelighetsoppfatning og derfor være uskikket som forelder kan fort være mindre av mindre spektakulær grunn enn man kanskje tror. La oss si at man går kledd litt rart til barnehagen, kanskje spiller høy musikk i bilen..har rar bil. Ungen har noen blåmerker på seg fordi den liker å klarte, herje osv..barnehagen er av den hysteriske typen og gjør en bekymringsmelding til barnevernet. De finner ut at du stemmer på et rart parti, har skrevet "fjordman har et poeng" på ett eller annet forum og at du linker til det de vil definere som konspirasjonsteorier på facebook. Da kan du fort være ute å sykle, selv om du ikke er noen dårlig forelder. Løsning; moderer deg, ikke skill deg ut, være en del av saueflokken. Negativ konsekvens; Vi blir alle helt like, og alt som skiller seg nevneverdig ut fra A4-normen anses som sykt, farlig og upassende. Det er en svært uheldig utvikling. Men MITT inntrykk, av å ha snakket med folk som jobber i den sektoren, er at det heldigvis fortsatt skal ganske mye til før man havnet under barnevernets radar. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Det som er veldig trist i slike "vi drikker ikke røyker ikke slæss ikke BV er slemme"-saker, er at dette er foreldre som rett og slett ikke SER hva de gjør galt. Og de elsker jo barna sine, og tror oppriktig de er gode foreldre. Det er rett og slett tragisk. Å i de fleste tilfeller er det snakk om alkoholmissbruk, narkotika, vold eller rett og slett omsorgssvikt - som at barna ikke får dekket sine primære behov. I sistenevnte vil jeg tro at BV først går inn i hjemmet med veiledning og hjelp, å nytter ikke det, blir barna tatt ut av hjemmet. Anonymous poster hash: 18c34...661
Gjest Skogkar Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Joda, jeg tror nok BV også kan gjøre feilvurderinger. Men på langt nær den mengden det er snakk om på bl.a facebook. Jeg tenker også på hvordan medlemmene utleverer seg selv, å ikke minst barna. Å når det kommer til stykke i de fleste tilfeller så er overdragelse av barna det eneste rette å gjøre. Anonymous poster hash: 18c34...661 Ja. Men tenk også hvordan vi i mye større grad nå enn før utleverer våre liv på nett. Mange poster ukritisk ting på facebook f.eks. Vi andre, som ikke vil ha ting umiddelbart knyttet opp mot vårt navn skriver på forumer og debattfelt som anonyme, men om noen virkelig ville ha tak i det vi skrev, så hadde de kunnet få tak i det også. Men som sagt..når du linker opp og ned på facebooken din om konspirasjonsteorier o.l, så stiller du nok ikke sterkere dersom du har fått søkelyset på deg. Jeg synes riktignok det burde være slik at vi skal kunne mene omtrent hva vi ville, så lenge det ikke er kriminelt, men jeg personlig hadde tenkt meg om en million ganger før jeg postet noe som ikke faller inn under det "normale" på facebook. Jeg liker ikke at det er sånn, men nå er det en gang slik at alt er tilgjengelig og offentlig.
Alice123 Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 Det er rett og slett tragisk. Å i de fleste tilfeller er det snakk om alkoholmissbruk, narkotika, vold eller rett og slett omsorgssvikt - som at barna ikke får dekket sine primære behov. I sistenevnte vil jeg tro at BV først går inn i hjemmet med veiledning og hjelp, å nytter ikke det, blir barna tatt ut av hjemmet. Anonymous poster hash: 18c34...661 Det er tragisk
Gjest Skogkar Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 Det som er veldig trist i slike "vi drikker ikke røyker ikke slæss ikke BV er slemme"-saker, er at dette er foreldre som rett og slett ikke SER hva de gjør galt. Og de elsker jo barna sine, og tror oppriktig de er gode foreldre. Lav IQ. Normale mennesker tenker ikke så mye over det, men det finnes naturligvis ganske mange med lav IQ. Disse skjønner selvsagt ikke selv at de har lav IQ. 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Ja. Det er åpenbart mange med psykiske problemer der, og jeg får en litt ekkel følelse av at denne Kjetil Dreyer profitterer på det, som han gjorde under vaksine-hysteriet. "Ikke kjøp myndighetenes råd..kjøp heller mine..samt mine egne produkter" Samtidig må det gå an å kritisere begge sider her. Det kan godt hende at barnevernet har lavere terskel enn man tror. Hva som kan tolkes som psykisk ustabilitet, "feil" virkelighetsoppfatning og derfor være uskikket som forelder kan fort være mindre av mindre spektakulær grunn enn man kanskje tror. La oss si at man går kledd litt rart til barnehagen, kanskje spiller høy musikk i bilen..har rar bil. Ungen har noen blåmerker på seg fordi den liker å klarte, herje osv..barnehagen er av den hysteriske typen og gjør en bekymringsmelding til barnevernet. De finner ut at du stemmer på et rart parti, har skrevet "fjordman har et poeng" på ett eller annet forum og at du linker til det de vil definere som konspirasjonsteorier på facebook. Da kan du fort være ute å sykle, selv om du ikke er noen dårlig forelder. Løsning; moderer deg, ikke skill deg ut, være en del av saueflokken. Negativ konsekvens; Vi blir alle helt like, og alt som skiller seg nevneverdig ut fra A4-normen anses som sykt, farlig og upassende. Det er en svært uheldig utvikling. Men MITT inntrykk, av å ha snakket med folk som jobber i den sektoren, er at det heldigvis fortsatt skal ganske mye til før man havnet under barnevernets radar. Veldig gode poeng du har her. Jeg heller fortsatt til å tro at terskelen for å fjerne barn fra hjemmet er ganske høy. Men, feil kan også skje her. Anonymous poster hash: 18c34...661
Gjest Skogkar Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Veldig gode poeng du har her. Jeg heller fortsatt til å tro at terskelen for å fjerne barn fra hjemmet er ganske høy. Men, feil kan også skje her. Anonymous poster hash: 18c34...661 Absolutt. Det både tror og håper jeg. Og som jeg var inne på nettop - dette med lav IQ hos mennesker er noe som aldri diskuteres i media, så folk flest tenker ikke noe særlig over det. Stort sett bare psykologer som har kunnskaper om dette. Og "heldig" som jeg er, har jeg tre psykologer i nærmeste omgangskrets, og de har gitt meg en spennende innføring i hva lav IQ egentlig innebærer. Det er et ganske fascinerende - og litt tabubelagt felt. Manglende forståelse for ting som normalt intelligente mennesker ser på som selvfølgeligheter, samt manglende selvinnsikt i sitt eget begrensede intellekt. 2
Gjest Søgni Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Jeg er mer irritert på folk som driver disse gruppene og antibarnevernmiljøene, enn jeg er forbauset over foreldrene som deltar. Det er ikke så rart å søke råd og støtte hvis man mister ansvaret for egne barn, og da er det veldig uheldig at disse gruppene står klare med konspirasjonsteorier og helt feil type støtte. Ikke bare på grunn av foreldrene, men mest på grunn av barna. Halvgrunne visdomsord som man kan dra på smilebåndet av er nå en ting, men det postes jo ofte personlig informasjon om barna, sakspapirer fra barnevern eller andre institusjoner, videoer av at barna blir hentet fra hjemmet med tvang osv. Det er jo helt sykt! Så, selv om jeg selvsagt er enig i at det foreldrene gjør kan og bør kritiseres, så mener jeg det meste av kritikken må rettes mot de som driver dette, og bruker tid og ressurser på å "hjelpe" foreldrene. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå