Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med å ta med baby til Dubai?

Erfaring med Dubai generellt?

Tips og råd mottas med takk! :)

Anonymous poster hash: 828ba...b99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en perfekt tur for en på 8 mnd. Kommer helt sikkert til å huske det resten av livet. Godt med varme er det også.

Forhåpentligvis får dere gledet medpassasjerene også, med 6 timer med skriking.

Anonymous poster hash: 33f17...e4c

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med 6mnd gammel baby til Filippinene uten problemer. Fikk heller ingen klager fra medpassasjerene. Bare å overse kommentaren fra barnehateren over :fnise:

Har dere lyst å ta med babyen så kjør på. Bare rådfør dere med lege ang vaksine på forhånd. God tur!

Anonymous poster hash: d2c4e...6b4
  • Liker 2
Skrevet

Pleier å være laaang passkø i Dubai- men det pleier å være ansatte som geleider barnefamilier utenom køen.

Skrevet

Dubai er veldig all right. De siste årene har de fått T-bane som dekker de viktigste stedene. Ville vurdert et hotell i nærheten av T-banen. Dubai er ellers en by der man baserer seg på drosje eller privatbil. Drosje er ganske billig. Dubai er ganske liberalt til å være muslimsk, men det kan være lurt å ta litt hensyn klesveien. 80% av de som bor i Dubai er utlendinger som er avhengig av godvilje fra arabere eller firma for å få lov til å være der. Veldig lite kriminalitet der - kriminelle hiver ut...

God tur!

Skrevet

Når på året skal du dit? I sommer - nei, ellers - ja :)

Skrevet

Det er kjempe varmt der og ekstremt høy luft fuktighet. Høst og vinter halvåret er nok det beste å reise på.
Sommeren kan det enkelt passere 50 grader. I begynnelsen av juni leste jeg at Dubai toppet 59 grader og folk ble hjemme pga varmen, ingen gikk i jobb. Men tror 59 hører skjeldenhetene til, men alt fra 43-50 er realistisk på sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjempe varmt der og ekstremt høy luft fuktighet. Høst og vinter halvåret er nok det beste å reise på.

Sommeren kan det enkelt passere 50 grader. I begynnelsen av juni leste jeg at Dubai toppet 59 grader og folk ble hjemme pga varmen, ingen gikk i jobb. Men tror 59 hører skjeldenhetene til, men alt fra 43-50 er realistisk på sommeren.

Blir på vinteren, heldigvis :)

Takk for svar alle sammen :)

Ts

Gjest Magdalene
Skrevet

Høres ut som en perfekt tur for en på 8 mnd. Kommer helt sikkert til å huske det resten av livet. Godt med varme er det også.

Så du gjør ingen ting med barna før de er tre år? Siden de ikke husker alikevel?

Alt du gjør i hverdagen, gjør du kun for barna? Ingen ting for egen del?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sååååå 6 åringen og 9 åringen skal ikke få oppleve noe før lillesøster er 3-4 år de da? Jaja, blir billige ferier for oss da, kun hjemme siden vi ikke skal plage andre med gråt...

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du gjør ingen ting med barna før de er tre år? Siden de ikke husker alikevel?

Alt du gjør i hverdagen, gjør du kun for barna? Ingen ting for egen del?

Sånn er faktisk en vennine av meg, hun har først nå begynt å dratt på ferie med barna, de er 9 og 7 år. Ikke skjønner jeg hvorfor, man kan da få noe ut av det selv også.

Anonymous poster hash: e4457...701

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist med 6mnd gammel baby til Filippinene uten problemer. Fikk heller ingen klager fra medpassasjerene. Bare å overse kommentaren fra barnehateren over :fnise:

Har dere lyst å ta med babyen så kjør på. Bare rådfør dere med lege ang vaksine på forhånd. God tur!

Anonymous poster hash: d2c4e...6b4

Det er vel heller egoistiske foreldre som drasser med seg små barn på stressende reiser til noe av de mest ugjestmilde temperaturer i verden denne reagerer på. Altså h*n fokuserer på barnet og driter i de voksne som vil på "tur".

I Dubai er det som nevnt over aircondition og tax (med aircondition) som er eneste årsak til at man klarer å være der. Tenk deg verste dagen i typisk sydenstrøk og multipliser flere ganger.

Anonymous poster hash: 6371c...74d

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel heller egoistiske foreldre som drasser med seg små barn på stressende reiser til noe av de mest ugjestmilde temperaturer i verden denne reagerer på. Altså h*n fokuserer på barnet og driter i de voksne som vil på "tur".

I Dubai er det som nevnt over aircondition og tax (med aircondition) som er eneste årsak til at man klarer å være der. Tenk deg verste dagen i typisk sydenstrøk og multipliser flere ganger.

Anonymous poster hash: 6371c...74d

Sett deg inn i fakta før du svarer!

http://www.dubaiguide.eu/vaeret-i-dubai

Om vi vil oppleve noe som en familie og kose oss på tur, selv når barna er små, så gjør vi det!

Anonymous poster hash: 036dd...e86

AnonymBruker
Skrevet

Sååååå 6 åringen og 9 åringen skal ikke få oppleve noe før lillesøster er 3-4 år de da? Jaja, blir billige ferier for oss da, kun hjemme siden vi ikke skal plage andre med gråt...

Ts

Om det var det du fikk ut av den posten, så ja, da skal de ikke oppleve noe.

Ellers kan man jo være litt kreativ å gjøre noe som i det minste er hyggelig for alle 3.

Gjest Magdalene
Skrevet

Om det var det du fikk ut av den posten, så ja, da skal de ikke oppleve noe.

Ellers kan man jo være litt kreativ å gjøre noe som i det minste er hyggelig for alle 3.

Å det er det ikke å reise til Dubai på vinteren?

AnonymBruker
Skrevet

Å det er det ikke å reise til Dubai på vinteren?

Nei, jeg synes ikke det.

Gjest Magdalene
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det.

Nei, vel. Men veldig mange av oss mener motsatt. Selv om de ikke husker noe av det om 7år er det jo viktig å kose seg underveis alikevel.

At hele familien får kost seg sammen på ferie, er gull!

AnonymBruker
Skrevet

Så gøy å se at det er flere som tenker på Dubai med baby :) Vi har også veldig lyst til å ta en tur dit i vinter, rundt når gutten er 7 mnd. De fleste rynker på nesen, men jeg tror det skal gå bra! :) Vi tenker også å dra til Abu Dhabi og kanskje Oman i tillegg.

Kjekt å se den nettsiden med reisebrev fra andre som har reist dit. Føler meg litt lettet over at jeg kanskje kan legge bort ideen om at det kun blir charter til Gran Canaria i årevis fremover ;)

Anonymous poster hash: 26320...fc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...