Gå til innhold

Dusj som renner over

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HJÆÆÆLP.. altså.. hva skjer? Jeg har et sånt vanlig dusjkabinett, og i et par uker nå har det rent over av ingenting - jeg trenger ikke ha spesielt sterk stråle heller. I selve dusjen blir ikke vannet høyere - alt går rett ned i sluken, men noe av vannet sniker seg utover gulvet nedenfra og gjør badet mitt klissvått!

Så HVA gjør jeg? Per dags dato har jeg bare veldig svak dusjstråle og håndduk foran på gulvet, men vil jo gjerne gjøre noe med det! Aner bare ikke hva..

Og å ringe rørlegger er forresten uaktuelt. Så hva i alle dager kan jeg gjøre? Noen forslag?

Anonymous poster hash: b2d33...a8f
Videoannonse
Annonse
Gjest Funky Punk
Skrevet

Sluket er tett kanskje?

Du får se nedi der og prøve å fjerne hår og annet

AnonymBruker
Skrevet

Jamen, hadde sluket vært tett, hadde det vel rent over? Vannet forsvinner jo nedi. Har forsåvidt renset den "øvre" sluken samt helt i en solid dose plumbo, men det løste ingenting. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jamen, hadde sluket vært tett, hadde det vel rent over? Vannet forsvinner jo nedi. Har forsåvidt renset den "øvre" sluken samt helt i en solid dose plumbo, men det løste ingenting. :fnise:

Du må nok åpne sluket for å fjerne hår og gugge........ekkelt, men nødvendig!

Anonymous poster hash: 90571...22d

Gjest Funky Punk
Skrevet

Er ikke alltid plumbo gjør jobben, men heller gjør ting verre...avhengig av hva slags sluk du har.

Kan være at det ikke er helt tett, men at mye går ned og litt går over. Sånt skjer her iallefall siden jeg røyter noe voldsomt.

Eller kanskje ikke røret fra dusjen til sluket står slik det skal så noe av vannet går ut på gulvet.

AnonymBruker
Skrevet

... hva i alle dager gjør jeg med det da? :fnise: Jeg er virkelig ubrukelig når det kommer til rør-ting..

Gjest Funky Punk
Skrevet

Om sluket er tett så renser du det.

Om røret står skeivt så retter du på det.

Ikke vanskeligere enn det

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er bare et spørsmål om tid før du har helt tett sluk. Du må nok gjøre som forslått å åpne opp og fjerne hår og gugge. Skal du ha avløpsåpner i så gå til rørlegger og kjøp flytende - tror den heter Mundin.

AnonymBruker
Skrevet

Be noen om hjelp da, det ligger nok en hårball på størrelse med en kloakkrotte nedi der kombinert med såpe og fettrester. Gøy. :)

Kabinettet må draes frem og da er det greit å være to når det skal på plass igjen.

Anonymous poster hash: c57bd...45b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be noen om hjelp da, det ligger nok en hårball på størrelse med en kloakkrotte nedi der kombinert med såpe og fettrester. Gøy. :)

Kabinettet må draes frem og da er det greit å være to når det skal på plass igjen.

Anonymous poster hash: c57bd...45b

Gugge hefter meg virkelig ikke, var mer fremgangsmåten da jeg stod og kikket på dusjen og ikke kom på noen måte å gjøre dette på. Får vel ta på meg stridshjelm, gummihansker og se om jeg kan erklære krig mot dusjen.

Brb.

Skrevet

Du har vanlig dusjkabinett? Da er det en sånn kant nede du tar av, enten ved å løsne et par skruer eller ved å vippe den løs. Under dusjen er det en sluk, sikkert med rist over. Ta bort risten, ta på hansker og stikk en hånd nedi og grav opp hår etc.

Når du har hatt i plumbo skal du egentlig skylle etter med MASSE varmvann, noe jeg regner med du ikke har gjort så vær derfor litt forsiktig med å stikke hendene nedi sluket uten hansker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skyllet i fem drøye minutter etter at jeg hadde hatt i plumbo altså. :) Men brukte hansker allikevel, fikk opp kanten etter å ha plagdes litt (husker da jeg flyttet inn at det ble nevnt at kanten var litt ødelagt og festet improvisert), og med hodet på snei fikk jeg skrapet bort litt deilig gugge og ikke minst fant jeg synderen - ene slangen som går nedi sluken hadde poppet ut. Rart det blir vann på gulvet da? :fnise:

Prøvde å spyle på full guffe etterpå - problem løst. Takk for tips og råd, var jo langt fra så ille som jeg trodde. Og da er jeg en erfaring rikere. :fnise:

(Nå frister virkelig kveldsmaten her.. skal innrømme at jeg godter meg litt av å dra masse gugg ut, det er så ekkelt at det blir hysterisk igjen.. uæhh!)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...