AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Det er mye snakk om dyre utdrikningslag nå. Jeg var gjest i et nå nylig, og lurer egentlig på om vi ble... nesten lurt litt. For det første var vi kun 2 (av 12) som var bedt i utdrikningslaget, men ikke i bryllupet. Det i seg selv skapte en litt spesiell stemning, men det er ikke hovedpoenget. Vi betalte 1000 kroner hver. Det inkluderte: Massasje for brud og forlover Forlovers ektemann kjørte bruden en tur på sin motorsykkel Transport til en park circa 3 mil unna. Her var det (gratis) drite-seg-ut-leker for alle gjestene. Vi hadde fått beskjed om at lunsj skulle være inkludert. Det var kjøpt inn rundstykker med små syltetøypakker og osteskiver. Flaskevann. Dessverre var det ikke tilstrekkelig mat til at alle deltakerne fikk et halvt rundstykke hver engang... Transport fra parken og til forlovers bolig. Her paraderte bruden i et bad taste-kostyme, stoff var kjøpt inn av forlover. Grillmat. Noen få pølser og koteletter. Ørlite potetsalat. Selv ikke min svært småspiste venninne ble mett, igjen var det kjøpt inn altfor lite mat. Bruden fikk en danseinstruksjon mens vi så på. Så. Det var det hele. Med tanke på at jeg kjørte 10 mil hver vei for å være med på dette, kjøpte "mystery" gave til bruden og kostet all alkohol selv, tør jeg ikke tenke på hvor mye denne "moroa" egentlig kostet meg. 1000 kroner x 12 gjester=12000 kroner for hele opplegget. Jeg skjønner ikke helt hvordan de har fått dette til å bli så dyrt. Eller tar jeg helt feil ?. Min bestevenninne (den andre som ikke var bedt i bryllupet), var den som presset på at vi skulle gå, men hun angret seg også i etterkant. Men - gjort er gjort og spist er spist, altså. Anonymous poster hash: 0d9af...79b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 12000- og for lite mat? Helt klart lureri, og feil fokus på aktivitet. Deltagerne må ha mat for å ha det moro :O Anonymous poster hash: 59751...407 15
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Med mindre stoffet var av gull kan jeg ikke tenke meg at dette skulle bli 12 000 kr. Massasjen er kanskje det dyreste, avhengig av behandling kan man kanskje tenke seg at det kostet 2000 kr? Jeg hadde ikke gått med på å betale en massasje for forloveren. Bruden ja, forloveren nei. Du kan jo be om å få se budsjett/regnskap for herligheten. Kan ikke tenke meg at hun har brukt alle pengene på denne dagen. Anonymous poster hash: a0241...ae1 23
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 GALSKAP!!! jeg skjønner ikke hvorfor forloveren skulle få en betalt massasje? skjønner heller ikke hvorfor det skulle koste så sinnsykt mye med det opplegget der. Anonymous poster hash: f490a...8d5 14
Gjest Keikolina Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Tror forloveren grafsa til seg noen av de penga. Kan umulig bli så dyrt, selv i Norge.
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Massasje for brud OG forlover? Halla? Et røft overslag for kostnader: Rundstykker og pålegg og grillmat ca 1000. Selv med svindyr massasje koster dette maks 2.000 pr person - altså 4.000. Så var det fornøyelsesparken: her kan det ha vært svindyr inngangsbillett, for å komme opp i resten av beløpet må denne ha kostet ganske mye mer enn 500/person. Og da er det fortsatt rikelig med penger til tøyet. Hvis hun i tillegg har betalt for bensinen til motorsyklisten og da transporten i retur så er vi fremdeles rimelig innenfor beløpet. Her har forloveren valgt dyre løsninger og vært helt uten kritisk sans. Jeg hadde blitt pisssur etter å ha gitt ut en tusenlapp og ikke blitt mett en gang. Det er også usannsynlig frekt å bruke penger til masasje på seg selv. Jeg arragerer en del og vet hva ting koster og dette er rett og slett lite kreativt og forferdelig dyrt.
Pingting Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Lurt "litt"? Og i tillegg - hjelpes så kjipt det utdrikningslaget hørtes ut. Utdritning, kjip mat og masse ventetid for deltagerne? Jeg fatter og begriper ikke hva enkelte forlovere tenker med. 12
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Så var det fornøyelsesparken: her kan det ha vært svindyr inngangsbillett, for å komme opp i resten av beløpet må denne ha kostet ganske mye mer enn 500/person. TS her. Det var ikke en fornøyelsespark, bare en vanlig, "grønn" park, kosta ingenting å komme inn der. Anonymous poster hash: 0d9af...79b 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Det høres veldig ut som om forlover har tatt seg grovt betalt for "arbeidet" i tillegg til spa til seg. Frekt! Anonymous poster hash: 13a93...e3a 5
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 TS her. Det var ikke en fornøyelsespark, bare en vanlig, "grønn" park, kosta ingenting å komme inn der. Anonymous poster hash: 0d9af...79b Da er det mange tusenlapper i manko her.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Herregud, det er jo rent lureri! Anonymous poster hash: 9e761...6c3
Pingting Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 (endret) TS, hvamed å kontakte de andre som var med på utdrikningslaget og høre om de tenker det samme? Gjør de det, så foreslår jeg at dere går sammen og kontakter forloveren og ber om noen svar. Det neppe like enkelt for henne å bortforklare ting om alle får se svaret. Endret 9. juli 2013 av Pingting 13
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Tja.. 6 rundstykker a 4 kr + pålegg til maks 50 gir godt under 100-lappen i "lunsj". 300 i flaskevann. Grillmat. La oss si en pakke koteletter til 40 kr, en pakke grillpølser til 30, et beger potetsalat til 40 og pølsebrød 20kr(?) Maks 200 i grillmat. La oss si 200 for transport? Massasje for både brud og forlover er irrelevant - slikt skal voksne mennesker betale selv. Bad-taste kostyme får en til 100-lappen på ebay. Noen (antagelig både brud og forlover) har tjent seg 11.000 raske her altså. Sikker på at dere er venner og ikke "venner"? Anonymous poster hash: 899a8...efd 4
Tomaten Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Noen som gikk i pluss på dette arrangementet virker det som. Blir ny fin kjole og oppstaset hår til bryllupet det.. 3
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 Tja.. 6 rundstykker a 4 kr + pålegg til maks 50 gir godt under 100-lappen i "lunsj". 300 i flaskevann. Grillmat. La oss si en pakke koteletter til 40 kr, en pakke grillpølser til 30, et beger potetsalat til 40 og pølsebrød 20kr(?)Maks 200 i grillmat. La oss si 200 for transport? Massasje for både brud og forlover er irrelevant - slikt skal voksne mennesker betale selv. Bad-taste kostyme får en til 100-lappen på ebay. Noen (antagelig både brud og forlover) har tjent seg 11.000 raske her altså. Sikker på at dere er venner og ikke "venner"? Anonymous poster hash: 899a8...efd Det er vel ikke helt uvanlig at man spanderer på bruden. Det kan også være at transporten har vært dyr - men selv om den koter tusenlapper så er det her for mye penger i omløp til at det kan forklares. Jeg tipper også at ingen hadde vært særlig misfornøyde dersom A) massasjen var kun for bruden B) det hadde vært nok mat C) et glass eller to med sprudlevann hadde vært inkludert
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 Danseinstruksjonen har vi jo glemt her. Den kostet sikkert noen lapper den også. Fremdeles kommer jeg ikke til 12.000.
Tomaten Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Det et tydelig at forloveden har vært med å planlegge det hele, så hun fikk en gratis massasje... 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Skulle likt å hørt en oppdatering fra TS om hun kontakter forlover og får svar. Anonymous poster hash: 59751...407 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå