Gå til innhold

Hvorfor er mange menn "allergisk" mot hudpleie, ansiktskrem, solkrem, fotkrem...?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er gift med en mann som hater alt av kroppspleie....

Han dusjer hver morgen, vasker seg, håret og penis, klasker på seg litt deo og børster igjennom håret. Innimellom så stusser han skjegget med en hårtrimmer.

Jevnlig så klager han over tørr hud og sprukne hæler, men når jeg foreslår fotkrem og krem til ansiktet så får han nesten helt spader.

Hver gang solen titter frem eller vi er på tur til varmere strøk så er det et evig banning og tutring over den hersens solkremen (han smører seg faktisk med solkrem, siden han hater å bli solbrent)....

Jeg derimot er avhengig av å bruke gode såper, balsam, hårkur, bodylotion etter jeg har dusjet, peeling av både ansikt og kropp, tar fotbad og smører hælene.......ikke synes jeg det er noe stress heller. Og solkrem er en selvfølge.

Anonymous poster hash: 9516f...9af
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de tror at kremer gjør dem til mindre menn. (som om litt krem gjør dem femi! :fnise: )

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts;

Han kapitulerer av og til når det gjelder disse sprukne hælene.....da sitter han på sengekanten og klasker på krem mens han okker og klager seg....

Ang sprukne hæler så kjøpte jeg ei god fotfil, men neida....han gikk i garasjen og fant frem sandpapir som han pusset ned den harde huden med!

Mulig du har rett *Cat*.....menn vil være menn..

Anonymous poster hash: 31287...27e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Jeg må bruke dyr fuktighetskrem, nesten daglig ellers bare faller huden min av meg, har også funnet ut at å bruke cleanser i ansiktet når jeg dusjer hjlelper og holder utslett unna en stund.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er likedan.

Tror han bruker en halv solkremtube hver morgen når vi er i varmere strøk; klasker på seg.. Og klager sin nød. Tror det er de eneste gangene kroppen hans får krem på seg...

Har fått han på trua til å bruke en ansiktskrem da....så det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuldeeksem på fingre så på vintern bruker jeg spenol på de så jeg er unntatt. Solkrem bruker jeg også - som regel først når jeg er blitt solbrent fordi jeg ikke tenker på det automatisk .....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mannen min bruker ikke noe utover ting som er absolutt nødvendige (som kuldekrem, solkrem, aloe vera om han er solbrent o.l.) og det gjør ikke jeg heller. Har god tro på at huden, med rett kosthold og en sunn livsstil, klarer seg fint selv. :)

Men det er litt morsomt med menn som ser ut til å ha angst for alt av slike ting, der er jeg enig! Om man faktisk har et behov for noe, er det da helt greit å bruke det!

Anonymous poster hash: d8ad5...6fd
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For de fleste bunner det vel i et stort, men sårbart mannlig ego som føler seg truet av "feminine" produkter. Ironi på sitt beste.

Anonymous poster hash: f1330...5ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

For de fleste bunner det vel i et stort, men sårbart mannlig ego som føler seg truet av "feminine" produkter. Ironi på sitt beste.

Anonymous poster hash: f1330...5ba

Nope. Tar gjerne en strap-on i rompa, men ikke faen om jeg gidder dulle rundt med hudprodukter. Waste of time. Steke-os bruker jeg som ansiktskrem - også vasker jeg det av en gang i uka ca.

Endret av Skogkar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

tror det har noe med at de skal være "menn"... huff huff

Nei, det er nok heller det at menn ikke skal være transer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er nok heller det at menn ikke skal være transer.

Så feks George Clooney er en transe? ;)

For jeg kan love deg at han bruker kilovis med penger på både hudpleie, sminke, hår, manikyrer og mere til.

Anonymous poster hash: 8f45c...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogkar

Så feks George Clooney er en transe? ;)

For jeg kan love deg at han bruker kilovis med penger på både hudpleie, sminke, hår, manikyrer og mere til.

Anonymous poster hash: 8f45c...ae8

Jepp. Da er han en tranny. George Tranny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, hvorfor er kvinner "allergiske" mot motorolje, skitt og møkk?

Anonymous poster hash: f6347...380
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller kvinner som har blitt overbevist om at man ''trenger'' alle de greiene der.

Bruker selv fuktighetskrem da, om jeg merker at huden er veldig tørr. Ellers er det ganske lite som er nødvendig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Keikolina

Enig Totiki. Jeg kan faktisk være så fin at jeg brtuker mascara iblandt da. Men ellers aldri brunkrem, det synes alltid og ser bare dumt ut, hadde bare blitt flau hvis jeg skulle flydd rundt med det. Å jo bruker deo da, kjett å væra svett :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt av kremer og div hudpleie produkter er helt ut?:P

Jepp. Da er han en tranny. George Tranny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle trenger da ikke bruke hudprodukter og sånt?

Jeg er dame, og jeg bare fjerner sminken, klæsjer litt vann i trynet og legger meg. Aloe vera om jeg blir solbrent eller er veldig tørr, da, men det har jeg sjeldent behov for.

Med mindre man faktisk har et behov for det, som ikke skyldes at man har herpa balansen i huden, har et dårlig kosthold eller bare tror man trenger det, skjønner jeg ikke hvorfor man absolutt må bruke alt mulig. Hvorfor skrubbe huden tørr og deretter bruke fuktighetskrem for å tilføre fukten, når man bare kan la den være i fred og ordne opp selv? Menneskekroppen er ganske kul sånn, nemlig.

(Selvsagt, noen har mer sensitiv hud enn andre, men det er mange som kun er tørr i huden fordi de har ødelagt balansen med masse dall de ikke trenger.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle trenger da ikke bruke hudprodukter og sånt?

Jeg er dame, og jeg bare fjerner sminken, klæsjer litt vann i trynet og legger meg. Aloe vera om jeg blir solbrent eller er veldig tørr, da, men det har jeg sjeldent behov for.

Med mindre man faktisk har et behov for det, som ikke skyldes at man har herpa balansen i huden, har et dårlig kosthold eller bare tror man trenger det, skjønner jeg ikke hvorfor man absolutt må bruke alt mulig. Hvorfor skrubbe huden tørr og deretter bruke fuktighetskrem for å tilføre fukten, når man bare kan la den være i fred og ordne opp selv? Menneskekroppen er ganske kul sånn, nemlig.

(Selvsagt, noen har mer sensitiv hud enn andre, men det er mange som kun er tørr i huden fordi de har ødelagt balansen med masse dall de ikke trenger.)

Enig! Er også kvinne.

Anonymous poster hash: 00ba9...171

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...