Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter sikkert med et problem som sikkert er litt uvanlig..

Det har seg slik at min mor sa til meg i dag at hun er like glad i begge døtrene sine. Logisk sett vet jeg jo at det er sånn en mor skal være..

Men jeg klarer ikke helt godta dette.. Fordi jeg føler jeg var den mest spesielle og den med mest påfunn fra jeg var liten av.. Og dermed følte jeg jeg fikk mest oppmerksomhet..

I dag er det jeg som har mest kontakt med mor. Søtseren min prioriterer ikke mor i samme grad.. Dessuten har søsteren min prøvd seg på samboeren min også. Derfor føler jeg ikke det ikke er rettferdig at hun skal bli likt like godt som meg...

Høres sikkert ut som en fjortiss, ser ufornuften i det jeg skriver..

Men er det slik at søsken alltid skal bli like mye elsket, samme hvordan de er som mennesker?

Anonymous poster hash: a261a...7ee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har seg slik at min mor sa til meg i dag at hun er like glad i begge døtrene sine. Logisk sett vet jeg jo at det er sånn en mor skal være..

Men jeg klarer ikke helt godta dette.. Fordi jeg føler jeg var den mest spesielle og den med mest påfunn fra jeg var liten av.. Og dermed følte jeg jeg fikk mest oppmerksomhet..

I dag er det jeg som har mest kontakt med mor. Søtseren min prioriterer ikke mor i samme grad.. Dessuten har søsteren min prøvd seg på samboeren min også. Derfor føler jeg ikke det ikke er rettferdig at hun skal bli likt like godt som meg...

Men er det slik at søsken alltid skal bli like mye elsket, samme hvordan de er som mennesker?

Ja, søsken skal alltid, uansett bli like mye elsket, også om den ene er kriminell. Det er tross alt ens egne barn, ens eget kjøtt og blod, vi snakker om. Men man behøver ikke være like stolt av dem alle.

Anonymous poster hash: a3529...279

• Liker 4
Skrevet

Hun kan være like glad i begge to selv om hun ikke nødvendigvis har like god kjemi med begge.

Jeg synes det er bekymringsverdig at du tror det å tiltrekke seg mest mulig oppmerksomhet betyr at man fortjener mer kjærlighet.

• Liker 3
Skrevet

Ja, jeg tror mødre er like glad i barna sine okke som. Mødre ser gjennom "det sårbare" hos barna sine og dømmer ikke slik andre gjør, selv søsken. Sånn er vi vel bare, skapt vi mødre :hjerte:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS, mener du kjærligheten er betinget?

Anonymous poster hash: 01428...0e3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig! Synes at du har en rimelig egoistisk tankegang, hvis du mener det mottsatte! Jeg har selv vært et barn som var mindre elsket og verdt enn min lillebror. Det er ingen god følelse....

Anonymous poster hash: b6751...bf7

Skrevet

Man kan være skuffet over barna sine. Man kan være sint, såret og oppgitt, eller umåtelig stolt av noe de(t) har gjort, eller ta sterkt avstand fra handlinger de(t) har begått. Men ingen av disse tingene vil noen gang påvirke hvor høyt man elsker dem.

Kjærligheten jeg føler for mine barn er helt og fullt ubetinget!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet, TS, er at du insinuerer at et barn som gjør det godt på skolen, får strålende gode karakterer, er mer elsket av sin mor enn et barn som får middels karakterer. Kjærligheten fungerer ikke slik. En mor elsker sine barn samme hva.

Anonymous poster hash: 01428...0e3
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mange foreldre som har et favoritt barn, så det er ikke noe uvanlig. Moren min foretrakk min søster og hun gjør det fortsatt den dag idag. Vennina mi har sin sønn som favoritt, det er tydelig.

Anonymous poster hash: efa43...d25

Skrevet

Det er forskjell på å like noen, og det å være glad i noen. Man kan godt være glad i noen, selv om man ikke nødvendigvis liker dem så godt, tror jeg.

Skrevet

For det første, så er det dårlig av deg å tenke at du fortjener å bli elsket mest, fordi ditt og datt.. En skal elske barna sine like mye, og det til tross for deres feil og mangler.

For det andre..

Om det faktisk hadde seg slik at hun elsket den ene mer enn den andre, så kunne hun ikke akkurat ha sagt det høyt uansett..

• Liker 1
Skrevet

Mødre (de fleste i alle fall) elsker alle barna sine like mye. De betyr like mye for dem, det er jo logisk. Uansett hvem som ble født først eller sist, uansett hvem som gjør hva. De er jo barna deres?

Skrevet

Alle har rett til å føle seg spesielle.

Det er helt greit at du gjør det, TS.

Det at du har et unikt (i dine øyne) forhold til din mor er bra.

Men fra din mors perspektiv, så er det like selvsagt at hun elsker begge barna som hun har født og oppdratt like mye.

Du trenger ikke fundere på det, bare innfinn deg med det.

Selv om du ikke liker din søster, så kommer din mor alltid til å elske henne.

Det er tross alt barnet hennes vi snakker om her.

Klem til deg uansett. Jobb med deg selv og ikke fokuser på dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en dust du er, ts. Liker søsteren din bedre allerede.

Anonymous poster hash: 8f24e...951
  • Liker 3
Skrevet

Høres ut som du har noen uløste problem med søsteren din, kanskje du burde ordne opp i de? Moren din kan ikke begynne å blande seg inn i en krangel mellom dere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...