Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg skal selge pensumbøkene mine, og lurer bare på noen små ting. De er alle under et år gamle, og de nyeste er kjøpt nå i vår. Jeg skal selge dem for halv pris.

Men jeg ønsker helst å selge alle i en pakke, fordi jeg vil bli kvitt dem så fort som mulig. Alle bøkene jeg selger har stått på pensumlista , men en av dem var støttelitteratur vi ikke måtte ha. Jeg har ikke alle bøkene på lista, men de mest nødvendige.

Frakten kommer til å bli ganske dyr om de skal sendes med posten, da bøkene blir veldig tunge. Sikkert rundt 500 kr.

Jeg lurer egentlig bare på om det er vanlig å kjøpe i slik pakkepris jeg vil selge, eller om det mest normale bare er å kjøpe en og en bok? Jeg lurer også på om jeg bør ta bort den ene boka som ikke var helt nødvendig, men bare er støttelitteratur, for ikke å "svindle" den som eventuelt vil kjøpe? Og bør jeg betale litt av frakten, eller er dette noe kjøper er klar over muligens vil komme til å bli dyr?

Anonymous poster hash: ea511...573
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk om pensumet for de som begynner i år er tilsvarende det du hadde, i så fall er det godt mulig at noen kjøper hele pakken. Om det er ulikt pensum så ville jeg nok heller forsøkt å selge bøkene enkeltvis, for det er nok ikke mange som kjøper en pakke når den inkluderer flere bøker de ikke trenger. Støttelitteraturen ville jeg lagt med mot et lite tillegg i prisen hvis kjøper ønsker det, om det var meg som skulle selge.

Jeg har alltid betalt frakt når jeg har kjøpt brukte bøker, men da er det jo også litt viktig for meg at avsender velger den billigste måten så lenge jeg ikke er avhengig av å få det kjapt.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om pensumet for de som begynner i år er tilsvarende det du hadde, i så fall er det godt mulig at noen kjøper hele pakken. Om det er ulikt pensum så ville jeg nok heller forsøkt å selge bøkene enkeltvis, for det er nok ikke mange som kjøper en pakke når den inkluderer flere bøker de ikke trenger. Støttelitteraturen ville jeg lagt med mot et lite tillegg i prisen hvis kjøper ønsker det, om det var meg som skulle selge.

Jeg har alltid betalt frakt når jeg har kjøpt brukte bøker, men da er det jo også litt viktig for meg at avsender velger den billigste måten så lenge jeg ikke er avhengig av å få det kjapt.

Ja, det var det jeg også tenkte... Er jo kanskje noen som skal gå noe annet også, som bare trenger en av bøkene f.eks. Har fått tilbud på et par bøker enkeltvis, så da går jeg heller for det fremfor å vente helt til studiet starter!:)

Så hvis det ikke står noe om at jeg betaler frakt i annonsen, så antar kjøper at dette er noe de selv betaler? Har ikke solgt noe før, så er ikke helt klar på hvordan det vanligvis fungerer.

Skrevet

Ja, det var det jeg også tenkte... Er jo kanskje noen som skal gå noe annet også, som bare trenger en av bøkene f.eks. Har fått tilbud på et par bøker enkeltvis, så da går jeg heller for det fremfor å vente helt til studiet starter! :)

Så hvis det ikke står noe om at jeg betaler frakt i annonsen, så antar kjøper at dette er noe de selv betaler? Har ikke solgt noe før, så er ikke helt klar på hvordan det vanligvis fungerer.

Jeg vet egentlig ikke hva kjøper antar. For meg var det helt åpenbart at jeg i alle fall skulle tilby meg å betale, men så er det jo ikke alle som er sånn. Kanskje lurt å legge det til i annonsen, og så heller se hva du får til med de du allerede har kontakt med:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke hva kjøper antar. For meg var det helt åpenbart at jeg i alle fall skulle tilby meg å betale, men så er det jo ikke alle som er sånn. Kanskje lurt å legge det til i annonsen, og så heller se hva du får til med de du allerede har kontakt med:)

Takk for svar:)

Skrevet

Du får ikke solgt dem til noen ved ditt studiested da, så du slipper frakten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...