Gå til innhold

Dyrlegen drepte hunden Kasper (6)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegen ga Kasper feil medisin. I stedet for medisin mot forstoppelse, fikk hunden middelet pentobarbital som brukes for å avlive hunden. Hunden datt om og døde på stedet.

http://tb.no/nyheter/dyrlegen-forvekslet-avforingsmiddel-med-avlivningsmiddel-1.7972554

En ufattelig tragedie, og jeg forventer at denne dyrlegen blir straffet hardt med fengsel for uaktsomt dyredrap og selvsagt bør ansvarlig dyrlege få inndratt sin lisens for evig tid.

Anonymous poster hash: 88980...3bd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe som heter "uaktsomt dyredrap" i straffeloven.

Ellers en trist sak. Men feil skjer.

Anonymous poster hash: 0a192...ce7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe som heter "uaktsomt dyredrap" i straffeloven.

Ellers en trist sak. Men feil skjer.

Anonymous poster hash: 0a192...ce7

Nei, men jeg antar man kan straffes for dyreplageri i henhold til dyrevernloven? I tillegg har jo denne veterinæren påført den unge hundeieren stor sorg og smerte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde man alltid skulle lese på flasken før man satte en sprøyte? Eller har jeg misforstått noe her?

Anonymous poster hash: 39627...be0
AnonymBruker
Skrevet

Dyrlegen burde få en skikkelig skrape. Man tar ikke bare feil av sånt.

Anonymous poster hash: 7d0ef...f4c
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe... Ser at denne tråden synker fortere enn et anker, i motsetning til tråder som omhandler burbruk f.eks.

Montro hvorfor........

Skrevet

Fordi død hund er død hund. Selvfølgelig forferdelig trasig, tør ikke tenke på hvor knust jeg hadde vært dersom det hadde vært meg, og praktiserende veterinær kommer helt sikkert til å få skikkelig påpakk pga. det, men dyremishandling er det absolutt ikke. Bare en fatal og dødelig feil som aldri skulle skjedd.

• Liker 1
Gjest bustyvel
Skrevet

Dette er nok ikke dyremishandling nei, bikkja daua vel rimelig momentant. Tragisk sak, men uhell skjer. Det skjer med mennesker på sykehusene, det skjer med dyr hos veterinæren. That's life.

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer med mennesker på sykehusene, det skjer med dyr hos veterinæren. That's life.

Jeg håper virkelig inderlig tilsvarende ikke skjer på sykehus!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper virkelig inderlig tilsvarende ikke skjer på sykehus!

Folk dør eller blir sykere på grunn av uhell og feil på sykehus støtt og stadig. Det kan da ikke komme som en overraskelse. Tragisk sak, men shit happends. Forhåpentligvis får dyrlegen en skrape og ser litt nærmere etter hva han gir neste hund.

Anonymous poster hash: d761e...c8c

• Liker 1
Skrevet

3000 mennesker dør også hvert år i norske sykehus som følge av feilbehandling. De aktuelle ansatte straffes ikke i domstolene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...