Lemming Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 En venninne kjøpte et salongbord via nettbutikk, men fikk feil farge tilsendt. Hun kunne selvsagt fått bytta det, men det er jo noe styr med å både sende tilbake og vente på nytt. Så hun "malte" det hvitt med spraylakk. Jeg har nå kjøpt dette bordet billig av henne, men JEG vil helst ha det svart - den opprinnelige fargen. Hvordan ville DERE gjort dette? Planen har vært å pusse det ned og male på nytt. Men finnes det et middel som løser opp slik lakk? Og er dette eventuelt enklere/raskere/bedre enn å pusse? Jeg fikk ideen pga en liten malingsløs flekk på bordet - der hadde en av hennes søte små lagt en bomullsdott med neglelakkfjerner. Den tok lakken. Men tenker det går noen flasker neglelakkfjerner på et heltbord, så det er vel ikke helt optimalt!
Daniiel Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Det er acetonen i neglelakkfjerneren som tar lakken. Aceton kan du kjøpe i alle malerforretninger. 1
Lemming Skrevet 11. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. juli 2013 Flott, takk! Er dette en metode å anbefale? Eller er det bedre å pusse det ned for så å male? Hva gjør dere når dere "pusser opp" møbler?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå