AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Hei! Hvordan gjør dere det med venner i bryllup? Har dere alle til middag? Jeg har en del gode venner, men har 6 venner som jeg føler er de nærmeste. Ca. samme antall gjelder det for min mann også. Altså 12 venner tilsammen. Vi har ikke et særlig stort budsjett å bruke til bryllupet og lurer derfor på om man kan velge å "bare" invitere de til kaffen som er etterpå? Sammen med evt. to-tre gode kollegaer vi ønsker å invitere. Vi ønsker jo virkelig å ha de med oss på den store dagen! Og jeg vet ikke hva som er vanlig å gjøre. Jeg vil absolutt ikke gjøre at de ikke føler seg "inkludert" av meg, om de evt. bare blir invitert til kaffen. Anonymous poster hash: 282a9...9ed
Kalbakk85 Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Vi inviterer alle til både middag og fest. Vi sparer til det, og vi blir max 70 pers. Tenker også at det er best for alle å være med på hele dagen. Da blir folk bedre kjent også. 1
panic-attack Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 vi har nære vennepar til middag, å ikke fullt så nære venner å kolleger til kaffe
CathFoto Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Vi har bedt alle til hele dagen, er ikke så fan av kaffegjester. 4
MissEi Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Skal ha de nærmest vennene , vi blir 80 å har ikke plass til felre så alle vennene våres får ikke komme :/
Gjest Twelve12 Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Vi har ganske stor familie og prioriterer dem til middag. De vennene som er invitert til middag, er de som er med i brudefølget (typ brudepiker med partner osv) og de som kommer langveisfra. Resten av vennegjengen blir invitert til kaffen. Vi måtte sette en grense et eller annet sted. Vi blir over 100 til middag. Endret 10. juli 2013 av Twelve12
Suzi Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 For oss var det uaktuelt at noen bare skulle få komme etter middagen, liker ikke signalet det gir. Vi har bevisst prioritert venner, så det blir 75% venner og 25% familie. Så det blir ingen onkler og tanter og bare et par av de nærmeste søskenbarne. Vi blir 71. Budsjett og egne prioriteringer bør styre hvem som bes. :-) 1
Pearl2.0 Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Vi hadde alle til både middag og kaffe. Vi var 90 stk og hadde bord formet som en firearmet E. Langsiden pluss to armer med slekt og familie, samt to armer med venner/vennepar Kjempestas å ha alle med hele dagen
gullmedalje Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Vi har invitert alle til middag. Jeg ville heller ha invitert alle på middag og heller nedjustert pris på det som er mindre viktig for dere. Hva det er kommer selvsagt an på hva du ønsker i ditt bryllup! Vi vil gjerne lage en ordentlig fest for venner og familie og har nedprioritert fancy lokale til fordel for mat og fri bar... Vi har også valgt en bra kokk, men langt fra den dyreste menyen. Ved å skaffe lokale selv kjøper vi også alkoholen og kan da kjøpe vin billigere. Tenk nøye over hva som er viktig for dere. Det går jo an å arrangere en vennefest senere også. Inviterer dere kaffegjester så pass iallefall på at tidsskjemaet blir overholdt så kaffegjestene slipper å vente 2
Gjest navnelapp Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Vi hadde ca. 30 kaffegjestar. Det gjekk fint, men ein føresetnad er at ingen av dei må reise langt for å kome. Dei som må reise langt fekk kome til middag hos oss, å bli invitert til kaffe på andre sida av landet er ikkje så sympatisk, syns eg.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Jeg synes ikke noe om kaffegjester. Det blir så 2.rangs. Dessuten vet en aldri hvor lang tid middagen tar, og kaffegjestene blir jo bedt inn til et klokkeslett de også. Skal de liksom stå utenfor og vente til de andre har spist maten ferdig? Komme først i kirken og se på, så noen timer hvor de ikke skal gjøre noenting og så må komme i kaffen? Jeg ble bedt som kaffegjest en gang, og jeg angrer på at jeg dro, den dag i dag. Følte meg så utenfor. Vi var 8 stk tror jeg. Hvorfor ikke samle familien til bryllupsmiddag og ta en ordentlig fest senere med bare venner? Hva skal onkler og tanter og bestemødre gjøre på en bryllupsfest egentlig? Anonymous poster hash: e84b0...ff7 4
Ea_ Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Vi inviterer alle til hele festen, da vi synes det blir litt feil å rangere gjestene våre, og velger heller å spare "litt" ekstra. Jeg har selv dårlig erfaring med å være kaffegjest i et par bryllup og vil ikke at andre skal oppleve det hos oss. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Vi også velger å ikke ha noen til bare kaffi. Litt fordi vi skal ha bryllupet et stukke unna, men også fordi vi ikke vil at dagen skal bli så oppstykket. Når alle er der hele tiden står vi friere til å sjonglere med tidspunkt, og man slipper å stresse med taler Anonymous poster hash: 31033...953
Gjest orkidebuketten Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Vi hadde 37 til middag og totalt var vi 94 til kaffen. Vi hadde ingen langveisreisende. jeg har vært mye kaffegjester og aldri har jeg følt meg annenrangs. Hvis vi skulle hatt alle til middag hadde det for det første ruinert oss ( nei vi hadde ikke foreldre som kunne hjelpe oss) og lokalet var 2 delt, og derfor var det det antallet til middag. Og vi hadde good tid mellom middag og kaffe. Og de kaffegjestene som kom før tiden fikk både velkomstdrink og sjokolade/frukt.
Anglofil Skrevet 11. juli 2013 #15 Skrevet 11. juli 2013 Ja, var helt uaktuelt for oss å ha kaffegjester. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #16 Skrevet 11. juli 2013 Vi hadde 37 til middag og totalt var vi 94 til kaffen. Vi hadde ingen langveisreisende. jeg har vært mye kaffegjester og aldri har jeg følt meg annenrangs. Hvis vi skulle hatt alle til middag hadde det for det første ruinert oss ( nei vi hadde ikke foreldre som kunne hjelpe oss) og lokalet var 2 delt, og derfor var det det antallet til middag. Og vi hadde good tid mellom middag og kaffe. Og de kaffegjestene som kom før tiden fikk både velkomstdrink og sjokolade/frukt. Bra at det funket bra hos dere, det funker også ofte bedre når det er mange som kaffegjester enn få. Men det er mange eksempler på mindre vellykkede tilfeller hvor kaffegjester har måttet stå på gangen i timesvis å vente, uten bevertning og med beskjed om å være stille for å ikke forstyrre. Det er forøvrig ikke automatikk i at de som har alle med hele dagen får penger av foreldrene sine.Anonymous poster hash: 00900...8bc 1
Gjest orkidebuketten Skrevet 11. juli 2013 #17 Skrevet 11. juli 2013 Det er forøvrig ikke automatikk i at de som har alle med hele dagen får penger av foreldrene sine.Anonymous poster hash: 00900...8bc Det var heller ikke det jeg sa. Jeg sa at vi ikke fikk støtte til noe av noen av de, ganske enkelt fordi hans foreldre ikke lever og mine foreldre ikke er med.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #18 Skrevet 11. juli 2013 Hei! Hvordan gjør dere det med venner i bryllup? Har dere alle til middag? Jeg har en del gode venner, men har 6 venner som jeg føler er de nærmeste. Ca. samme antall gjelder det for min mann også. Altså 12 venner tilsammen. Vi har ikke et særlig stort budsjett å bruke til bryllupet og lurer derfor på om man kan velge å "bare" invitere de til kaffen som er etterpå? Sammen med evt. to-tre gode kollegaer vi ønsker å invitere. Vi ønsker jo virkelig å ha de med oss på den store dagen! Og jeg vet ikke hva som er vanlig å gjøre. Jeg vil absolutt ikke gjøre at de ikke føler seg "inkludert" av meg, om de evt. bare blir invitert til kaffen. Anonymous poster hash: 282a9...9ed Du skal sende seks stykker ute på gangen?? Kaffegjester er bare greit så lenge det er mange ut av dem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå