Gå til innhold

Hvordan myke opp stue?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Stuen min har mye eikemøbler: stuebord, tvbenk, kommode og i tillegg spisebord på stuen. I tillegg til eikegulv. Synes dette blir litt tungt. Noen som har tips til noe som kan myke opp stilen litt? Har ellers hvite vegger og hvit kjøkkeninnredning. Det er ikke aktuelt å bytte ut møblene akkurat nå... stuen og kjøkken (halvåpen løsning) er ca 30 kvm.

Anonymous poster hash: dd368...483

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Teppe på gulvet og male møblene.

AnonymBruker
Skrevet

Stuen min har mye eikemøbler: stuebord, tvbenk, kommode og i tillegg spisebord på stuen. I tillegg til eikegulv. Synes dette blir litt tungt. Noen som har tips til noe som kan myke opp stilen litt? Har ellers hvite vegger og hvit kjøkkeninnredning. Det er ikke aktuelt å bytte ut møblene akkurat nå... stuen og kjøkken (halvåpen løsning) er ca 30 kvm.

Anonymous poster hash: dd368...483

Ville vurdert å male tvbenk og kommode i en lys farge. Gjerne kjøpe nye knotter/beslag - det er billig og endrer karakteren til et møbel. Kanskje male beina på spisebordet og legge på en duk?

For å mykne opp ellers ville jeg valgt en farge til kjøkken og stue (feks rødt) og så gått for puter, blomster, vaser og en duk i den fargen i ulike nyanser (fra oransje over i det rødfiolette). Alt i en fargetone blir ryddig og helhetlig og de ulike nyansene skaper hygge og liv. :)

Anonymous poster hash: 8ef91...99f

Gjest Vixanne
Skrevet

Teppe på gulvet og mye tekstiler; f eks puter, duk etc. Bilder med fargerike motiver. Lamper som er litt rustikke i stilen, tynne gardiner i f.eks lin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...