Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det finnes lignende tråder, isåfall beklager jeg!

Jeg er midt i min første kjærlighetssorg og må si dette er det verste jeg har opplevd noensinne! Det verste er at jeg har barn med denne mannen som altså har dumpet meg, så å komme over han blir ikke lett når jeg må forholde meg til han så mye i hverdagen.. hvordan skal jeg klare dette??

Fortell om din verste kjærlighetssorg og hvordan du håndterte det. Jeg er fortsatt i den fasen av sorgen at jeg håper han plutselig skal ringe på døra og si at han vil fortsette sammen alikevel, selv om det aldri kommer til å skje.. har dere som har gått gjennom kjærlighetssorg noensinne blitt sammen med personen som dumpa deg igjen?

Anonymous poster hash: 7c559...728
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt dumpet en gang for ikke så lenge siden og det er helt jævlig.

Jeg taklet det slik:

Bestemte meg for at han kommer ikke tilbake. Deretter skrev jeg opp alle negative egenskaper eksen hadde (da vi var sammen så jeg ikke disse, men klarte å vri noen ut av hodet i ettertid)

Noterte situasjoner hvor ting ikke var bra, krangler etc

Hvis tanken på det positive vi hadde kom tok jeg frem listen.

Jeg så masse på diverse videoer med denne fyren: http://m.youtube.com/#/watch?v=BrWswZzLH9Y&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DBrWswZzLH9Y

Jeg fant en balansegang mellom å ligge hjemme og sørge og komme meg ut og gjøre ting. Styrte helt unna alkohol, da det gjorde sorgen 10 ganger verre dagen derpå.

Ga meg to uker hvor jeg klagde til venner, etter dette bestemte jeg meg for at det var nok klaging.

Skrev en liste over ting jeg hadde lyst til å starte med som jeg ikke har hatt tid til.

Bestemte meg for at om en stund finner jeg en ny og bedre mann :)

Listen over negative ting hjalp meg mye, jeg ble ikke liggende og tenke på de gode stundene vi hadde, men fokuserte på det negative.

Anonymous poster hash: 750db...7da

• Liker 4
Gjest LonelyAngel
Skrevet

Selvfølgelig er det noen som har blitt sammen igjen etterpå. Dessverre er de fleste forhold over for godt etter det har blitt slutt. Det er ikke så lett å si om han kommer tilbake til deg eller ikke. Hvorfor gjorde han det slutt? Hvor lenge har dere vært sammen?

Skrevet

dette kommer du til å klare selv om det helt sikkert føles som om du sitter midt i en tykk sirup akkurat nå!

Jeg vet at noen av de beste tipsene man kan følge er det å komme seg litt videre - gå ut og kjøp deg noen nye klær, ny sminke, en fin hårklipp, spander på deg noe du har lengtet etter lenge hvis du har råd. Hvis du ikke har råd så skal det fremdeles ikke mye til for å behandle deg selv fint. Ta fotbad, begynn å trene, kom deg ut med noen venninner som kan støtte deg - men ikke minst er det også viktig å ha noen dager hvor du tillater deg å sørge. Gjerne ha noen å snakke med om det, slik at du får det ut - en god venninne eller et familiemedlem for eksempel!

Slett alt som minner deg om denne fyren - få det ut, det mater bare nostalgien.

Det viktigste er i grunn at man ikke blir sittende på rumpa og drukne i selvmedlidenhet og vonde minner! Masse lykke til! Livet er faktisk utrolig deilig når du kommer deg ovenpå selv om det sikkert virker mørkt akkurat nå. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det noen som har blitt sammen igjen etterpå. Dessverre er de fleste forhold over for godt etter det har blitt slutt. Det er ikke så lett å si om han kommer tilbake til deg eller ikke. Hvorfor gjorde han det slutt? Hvor lenge har dere vært sammen?

Han gjorde det slutt fordi vi hadde kranglet litt i det siste.. Vi hadde vært sammen i 3 år og nettopp fått en baby sammen, som nå er 4 måneder..

Det er ikke så enkelt å komme seg ut på masse ting når man har en så liten baby og i tilegg er jeg jo nå alene med babyen 80% av tiden.. Tror en del av meg ønsker at han skal komme tilbake bare fordi da får jeg mer avlastning med babyen også.. vet ikke, men vondt gjør det hvertfall.

Anonymous poster hash: 7c559...728

Skrevet

Den første er alltid verst. Jeg var bare 16 år gammel første gang, Jeg og fyren hadde nå holdt på i ett år, jeg hadde sex med han for første gang og ble jo etterhvert stup forelsket, men ingen turte å ta det første skrittet videre...

En dag da vi snakket på msn sa han plutselig at han hadde fått seg dame. Jeg ble jo ganske lei meg og sur og spurte og gravde om det her da (Ikke noe jeg har orket å bruke tid på nå når jeg er eldre, men den gangen der så var det jo ganske ille for meg. Ung og dum. :P) og han fortalte at han hadde møtt hu på fest og de ble sammen samme kvelden. Jeg hadde kjærlighetssorg i et halvt år ca husker jeg :P

Til jeg fikk meg en sommerflørt på ferie, noe annet å tenke på..

Andre gangen gikk det jo bedre, men jeg var ganske lei meg. selv om det var jeg som slo opp. Å finne seg en liten flørt hjalp da også :P Så kanskje det kan være et tips, om det er noe du vil da.

Skrevet

dette kommer du til å klare selv om det helt sikkert føles som om du sitter midt i en tykk sirup akkurat nå!

Jeg vet at noen av de beste tipsene man kan følge er det å komme seg litt videre - gå ut og kjøp deg noen nye klær, ny sminke, en fin hårklipp, spander på deg noe du har lengtet etter lenge hvis du har råd. Hvis du ikke har råd så skal det fremdeles ikke mye til for å behandle deg selv fint. Ta fotbad, begynn å trene, kom deg ut med noen venninner som kan støtte deg - men ikke minst er det også viktig å ha noen dager hvor du tillater deg å sørge. Gjerne ha noen å snakke med om det, slik at du får det ut - en god venninne eller et familiemedlem for eksempel!

Slett alt som minner deg om denne fyren - få det ut, det mater bare nostalgien.

Det viktigste er i grunn at man ikke blir sittende på rumpa og drukne i selvmedlidenhet og vonde minner! Masse lykke til! Livet er faktisk utrolig deilig når du kommer deg ovenpå selv om det sikkert virker mørkt akkurat nå. :)

Høres ut som noe helt uoverkommelig og fjernt nå , men tro meg det ER disse tingene som hjelper.

Hilsen en som absolutt har vært ute en vinter natt før og grått sine tårer.

Så hør på henne , uansett hva du føler nå !

Klem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

her må du ta tiden til hjelp først og fremst (den hjelper deg ikke hele veien, men et godt stykke i starten), mens du venter på at du skal få det bedre, så begynner du å gjøre hyggelige ting for deg selv. Se gjerne på livet ditt som en liste hvor du hele tiden skal føye til gode ting, kjøp deg noe fint, klipp håret, få massasje, dra ut med venner (arranger girls night out), se filmer, lag prosjekter for deg selv som tar tankene vekk (strikke prosjekt, sy prosjekt, bok prosjekt etc) gjør akkurat det du har lyst til. Lag gode måltider, og se fine filmer. Selvom du ikke er så inspirert til å gjøre det, eller har lyst, så hjelper det i lengden.

Når tiden går vil du merke hvordan hjerne og kropp takler dette litt av seg selv med tiden til hjelp, du vil sakte men sikkert føle deg ovenpå igjen, og det er da du kan sette i gang med litt mer aktive ting, lær deg å være litt strengere med deg selv, sett klarere mål for hva du vil, og jobb mot de aktivt, skaff deg det livet du vil ha. Er det; "hus, mann og barn" - ja så sikter du mot det, setter deg delmål for å nå målet ditt. Er det; "høyere utdannelse" - så legger du en plan for hvordan du skal nå det målet, er det; "forfremmelse på jobben" så jobber du mot det. Her gjelder det å bruke styrken du får fra å ha vært gjennom et brudd til gode, og du vil kvitte deg med alle arr og sår etter bruddet fordi du vrir det til noe positivt. Skyv eksen bort og kikk fremover. Tenk nytt.

Slik funket det for meg.

Anonymous poster hash: 4b3fb...5d0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vil gjerne legge til litt tanker og tips fra min egen kjærlighetssorg;

Det ble slutt mellom meg og min eks for et års tid siden. Og det har vært mitt livs tøffeste år hittil. Jeg fikk en ordentlig reality check, for da han gjorde det slutt kom det for meg helt ut av det blå. Vi var av og på, men han hadde makten hele tiden, og det skulle ganske mange nei til fra hans side før jeg gav opp. Jeg skulle kanskje ønske jeg hadde kuttet han ut litt før, han mente meg aldri noe vondt, men det var vondt det han gjorde.

Kjærlighet er noe av det som gir livet allermest mening, så når man treffer det som er den "store kjærligheten", så blir livet litt meningsløst etterpå. Man vil kjenne tanker og følelser man ikke trodde man hadde. Forhold er forskjellige, og man reagerer forskjellig, men det er noen naturkrefter som river i oss alle når det som man mente gav mest mening i livet ikke vil mer, og ikke minst at man ikke gir denne personen den samme meningen som man selv opplever. Disse naturkreftene består bla. av at man vil ha han tilbake, hver muskel i kroppen kjemper i mot det som skjer, du kjemper for det som gir deg mening i livet. Det enkleste for deg å gjøre er å akseptere (det er dette som tar tid, men dagen kommer, og du vil føle en stor lettelse) også å flytte den energien du bruker på å få han til å være meningen med ditt liv, over på noe annet som kan gi mening (enten midlertidig eller permanent), det vil si finn andre ting, finn ting du kanskje ikke visste at du ønsket. Nå når du ikke har noen kjæreste lenger vil du kanskje etterhvert kunne se andre ting som kjæresten tok oppmerksomhet fra tidligere, kanskje vil du ut å reise?

Du er et menneske og innstinkter slår inn, så din jobb er å la de få herie litt fritt, før du tar kontroll over de og får noe godt ut av de, det at du opplever en kjærlighetsorg betyr også at du har mye styrke, vilje og følelser, disse kommer godt med til andre ting.

Tenk at om ca. 1-2 år så er du i et nytt lykkelig forhold (samme om det er med han eller en annen), men i tiden frem til da må du lære deg selv bedre å kjenne, og oppfylle DINE ønsker og drømmer alene. Da vil du være bedre rustet for et forhold i fremtiden, som forhåpentligvis vil vare lenge og bli enda bedre.

De klassiske støtte erkleringene er jo;

- Det finnes flere fisker i havet

- Du finner bedre enn han

- Ta tiden til hjelp

- Kom deg ut

- Vi har alle opplevd dette

Jeg husker at dette var setninger jeg ikke klarte å relatere meg til da de ble erklært til meg under min kjærlighetssorg. Jeg kom med svar som;

- Jeg vil bare ha han

- Jeg mener han er best

- Jeg vil jo bare spole tiden tilbake

- Jeg er sliten og trøtt og vil bare sove

- Nei, ikke dette, for han var unik

Prøv å omformuler setningene litt;

- Det finnes flere fisker i havet - ja, og jeg finner en, en dag, men nå konsentrerer jeg meg om meg selv, no need to hurry

- Du finner bedre - tiden vil vise

- Jeg skal fokusere på nuet, så lenge jeg har det best mulig akkurat her og nå, og sørger for det, så er det bra nok.

- Ja, når jeg har lyst, eller når jeg ikke overhode ikke har lyst

- jeg vil gjerne høre om andres erfaringer og støtte meg opp mot at mange har sagt, gjort og følt det samme som meg.

LYKKE TIL, og sorry hvis dette ble rotete, langt og litt merkelig skrevet, men det kommer faktisk fra dypet av hjertet mitt, det er så utrolig vondt med kjærlghetssorg..

Og jeg lover deg at du kommer til å føle deg som verdens sterkeste når du har kommet deg gjennom det!!!

Anonymous poster hash: 4b3fb...5d0
  • Liker 2
Skrevet

Skal prøve å ikke skrive så rotete.

For noen år siden så ble jeg dumpet, det kom som lyn fra klar himmel. Fullstendig uten forvarsel, så jeg forstod absolutt ingenting.

Først var det som om alt bare raste sammen. Så ble jeg nesten litt psykotisk.

Deretter kom sinnet, og etter det igjen bare gråt jeg.

Det jeg gjorde var å skrive ned hva denne personen hadde betydd for meg. Skrev ned alt jeg følte og tenkte.

Det gikk en lang stund før jeg sluttet å håpe på en sms, en telefon eller at han skulle plutselig dukke opp på døra.

Når alle "sorgprosessene" var over så endret jeg tankegang.

Jeg fortjente virkelig bedre, og jeg vil få bedre. Det finnes en bedre mann der ute, og han kommer jeg til å finne!

Ellers er mine råd å bare få følelser og ord ut. Ikke hold dem inne. Ta en dag om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...