Gjest Brienne of Tarth Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Det gikk litt "fort og gæli" da vi kjøpte bilsete, så tenkte ikke på at det skulle være kompatibelt med vognunderstellet. Trodde forøvrig ikke vi fikk bruk for det heller, men nå ser jeg at det hadde vært utrolig kjekt å ha. Vi har Emmaljunga Edge Duo, og understellet passer ikke uten videre til bilstolen vi har. Så hvordan får jeg hjul på min Britax Baby-Safe Plus SHR II? Adapter-greier eller må jeg kjøpe et eget understell til den?
Merlion Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Adapter må du ha samme hvilken bilstol du vil feste på understellet. Såvidt jeg kan se på Emmaljunga sine sider så får man adapter ti Britax Babysafe, som igjen passer på Edge Duo.
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Må jeg ha adapter til Britax' egne vognunderstell også? Takk for tips om adapter til Emmaljunga.
Merlion Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Må jeg ha adapter til Britax' egne vognunderstell også? Takk for tips om adapter til Emmaljunga. Man må alltid ha en adapter for å få festet bilstolen til en vogn, men på mange vogner følger det med, sik at man ikke må kjøpe det utenom. Skulle nesten tro at det fulgte med på Britax sine vogner. Sjekk britax.no , godt mulig det står noe om det der.
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Ser ut som det er med adaptere på Britax sine vogner, ja.
kaprifolen Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Kan jeg få komme med et tips? Når setet/bagen ikke er i bruk, oppbevar adapterne i festene sine på hhv setet og bagen. Da slipper du å stå der med sete og understell og plutselig ha feil adaptere!
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Hm, den skjønte jeg ikke helt, kaprifolen. Det er da ingen adaptere på bagen?
kaprifolen Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 På vår tfk tar man av adapterne til bagen og setter på adapterne til setet.. Kanskje annet opplegg på emmaljunga, da!
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Det var visst en hel slags metallramme som var adapter til Emmaljunga-understellet, så jeg tror ikke man tar så lett feil av det.
kaprifolen Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Såpass, ja! På tfk er det to svarte rektangler på ca 15X7x2!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå