AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Noen som har prøvd å lage noe a la palak paneer med cottage cheese? Eller som vet om det går? Palak paneer er en indisk rett med ostebiter i spinatsaus. Anonymous poster hash: 8d12b...b55
Karmosin Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Paneer er saltfri, men det er salt i cottage cheese, så smaken vil ikke bli helt det samme. Bruker du salt i palak paneer går det eventuelt an å droppe å tilsette det. Personlig synes jeg cottage cheese er for smuldrete til å kunne brukes som paneer, så jeg ville brukt kesam i stedet, kanskje klemt ut litt væske av kesamen.
Gjest Badabing Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Det er ikke vanskelig å lage den typen ost selv, du finner oppskrift på den på nettet. Jeg ville nok hverken brukt kesam eller cottage cheese (er det virkelig kesam du mener,, Karmosin? ). Greier dessverre ikke å komme på en ferdigost jeg ville brukt som hadde passet, kanskje halloumi? Blir ikke helt riktig det heller tror jeg.
Karmosin Skrevet 11. juli 2013 #4 Skrevet 11. juli 2013 Ja, det er kesam jeg mener. Både paneer og kesam er helt ordinær kumelkferskost. Kesamen er litt mindre fast enn det meste av paneer fordi den er litt mindre avrent enn paneer pleier å være, bare. Halloumi er som oftest laget av geite- eller sauemelk eller en blanding, og det smaker ikke helt likt, men konsistensen er mer lik paneer. Jeg lager ferskost selv, gjerne med ymse melkeblandinger, men har sluttet å foreslå det for andre etter at en jeg snakket med fikk helt angst og nesten kjeftet meg ut for et sånt tåpelig og slitsomt forslag. Og dette var en person som lager mye mat og ikke burde få dånedimpen av litt ostelaging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå