FrøkenBaker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Flytting er og forblir det mest stressende jeg vet om. Vasking og sortering og pakking og melding og alltid, alltid, dukker det opp noe mer man helst skulle ha gjort for lenge siden. Er det flere som flytter? Og har dere noen gode råd om hvordan man ikke mister vettet over dette?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Ja! Jeg flytter fra møblert til umøblert, og aner ikke hvilke møbler jeg skal starte med for å få en enhetlig stil, og heller ikke hvilken stil jeg skal satse på... yaiks! Anonymous poster hash: 332bd...fec 1
FrøkenBaker Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #3 Skrevet 9. juli 2013 Ja! Jeg flytter fra møblert til umøblert, og aner ikke hvilke møbler jeg skal starte med for å få en enhetlig stil, og heller ikke hvilken stil jeg skal satse på... yaiks!Anonymous poster hash: 332bd...fec Dro med meg for mange møbler sist jeg flyttet og endte opp med å måtte sende halvparten nedover igjen!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Jeg skal flytte fra en by til en annen men vet ikke hvilken enda for jeg har ikke fått svar på hvor jeg kommer inn på studier. Har likevel måttet si opp jobben pga. oppsigelsestid som må klaffe med studiestart, jeg må si opp leiligheta jeg har, pakke alt og finne ny leilighet i studiebyen før studiestart, og så få alt nedover. Ikke har jeg bil eller noen til å hjelpe meg heller. I det minste blir jeg å selge det jeg har av møbler før jeg drar, så blir litt mindre å drasse på. Og har jo så JÆVLA mye DRITT liggende pga. mora mi; du får jo bruk for det senere i livet! Ja, jeg får helt sikkert bruk for juleservicet du gav meg i julegave, om TYVE ÅR! Hvor i HEL***** skal jeg liksom oppbevare dritten i mellomtida??? Jeg bor på HYBEL! Jeg har ikke et HUS slik som du med loft og kjeller! Anonymous poster hash: ebb16...e53 6
Poeten Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Dro med meg for mange møbler sist jeg flyttet og endte opp med å måtte sende halvparten nedover igjen! uhm - jeg flytter fra møblert til umøblert. Starter altså på schratsch - ikke en eneste møbrl å putte tingene mine i...
Miss Lucky Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Blææ.. her kan jeg henge meg på asså... jeg er allerede små lei av hele greien, og angrer nesten på huskjøpet, og det FØR vi har begynt selve flyttingen. Er jo SÅ mye som må ordnes. Nye møbler til det nye huset. Må kjøre fra butikk til butikk for å finne det vi vil ha, så må det jo bestilles( om vi i det hele tatt finner noe) hentes evt få det tilkjørt når den tid kommer. Så må det bæres på plass, monteres, og så må vi kvitte oss med et helt lass med embalasje etterpå. Så må jo alt vi skal ha med oss herfra pakkes. Eller først må det vel sorteres. Noe skal kastes, andre ting må tas bilder av, legges til salgs, og leveres. Og så skal jo leiligheten her selges og da må det litt maling til en del steder. Megler må velges og det må være ryddig og reint til enhver tid siden både meglere, takstman, fotograf og til slutt evt kjøpere skal komme innom. ( å holde det ryddig og reint er ikke like enkelt når man driver å maler og pusser litt opp samtidig) Og midt i alt dette så er selvfølgelig samboeren min bortreist på jobb. Og det samme er min far som ellers pleier hjelpe meg med praktiske ting som feks oppussing. Får vel bare trøste meg med at det blir VELDIG bra når alt endelig er over
FrøkenBaker Skrevet 9. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 9. juli 2013 Ser jeg ikke er alene. Bruker en liten halvtime på benektelse med øretelefoner på. (Neida, jeg må ikke bli ferdig med dette i kveld, neida, jeg finner sikkert de papirene, neida, jeg har ikke mistet vettet.) Må bare bli ferdig, få driten nedover, så vente ei uke eller to til jeg får vite om jeg kom inn på studie eller ikke, hvorpå jeg må flytte igjen til en møblert hybel, før jeg så igjen kanskje må flytte til en annen hybel. ÆÆÆH!
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Hiver meg på, jeg! Gleder meg egentlig til å flytte! Har hatt tingene mine nedpakket i to år, skal bli fint å få dem ut av eskene igjen Og bli fint at kattepusebarna mine kan gå hvor de vil i hele huset, ikke være begrenset til et par rom, som de er nå. Det jeg gruer meg mest til, er å vaske ned huset jeg skal flytte inn i. Det jeg gruer meg nest mest til, er å demontere og flytte treningsutstyret (har eget treningsrom). Er bare snakk om noen km, men vurderer sterkt å leie noen til å flytte det for meg. Gleder meg til å flytte jeg!!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Jeg pakket ned alt av ting og tang og møbler i mai og bodde på en madrass i den gamle leiligheten mens jeg vasket og ryddet ut. Sakene våre står nå på lager mens vi bor i en liten og møblert midlertidig leilighet i den nye byen. Om et par måneder flytter vi inn i en ny og større leilighet, så da blir det igjen noen uker uten noe som helst annet enn campingmadrasser og soveposer mens vi venter på at flyttelasset skal komme. Men jeg gleder meg veldig til alt dette er over og vi kan pakke ut og innrede! Anonymous poster hash: b09bf...07f
Gjest Vixanne Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Vi er akkurat ferdig med å flytte nå, og en ting er sikkert: heretter skal ikke bodene fylles med ting jeg -tror- jeg vil ha. 90 prosent ble kastet! Slitsomt... ja... Skulle malt veggene i den nye leiligheten for noen uker siden, men må få det gamle prosjektet på avstand, rett og slett.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Vi er akkurat ferdig med å flytte nå, og en ting er sikkert: heretter skal ikke bodene fylles med ting jeg -tror- jeg vil ha. 90 prosent ble kastet! Slitsomt... ja... Skulle malt veggene i den nye leiligheten for noen uker siden, men må få det gamle prosjektet på avstand, rett og slett. Kan gi deg et tips jeg selv benytter: ha en egen del av boden satt av til "har jeg ikke brukt dette på et år, leveres det til Fretex/kastes det". Da slipper du å gå gjennom det, er bare å pelme eskene ut
Gjest Vixanne Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Genialt, kitten! Det må prøves:) Men skal generelt bli flinkere til å selge på finn underveis. Greit å tjene litt på skrotet også.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Ser jeg ikke er alene. Bruker en liten halvtime på benektelse med øretelefoner på. (Neida, jeg må ikke bli ferdig med dette i kveld, neida, jeg finner sikkert de papirene, neida, jeg har ikke mistet vettet.) Må bare bli ferdig, få driten nedover, så vente ei uke eller to til jeg får vite om jeg kom inn på studie eller ikke, hvorpå jeg må flytte igjen til en møblert hybel, før jeg så igjen kanskje må flytte til en annen hybel. ÆÆÆH! Hvorfor må du flytte flere ganger? Kan du ikke vente og se hvilken skole du kommer inn på og flytte etter det? Anonymous poster hash: 1ea55...3a1
FrøkenBaker Skrevet 10. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 10. juli 2013 Hvorfor må du flytte flere ganger? Kan du ikke vente og se hvilken skole du kommer inn på og flytte etter det? Anonymous poster hash: 1ea55...3a1 Nei, noen skal flytte inn der jeg bor nå. Så jeg må ha alt nedover til familiehjemmet et par uker for så å flytte til en studentleilighet jeg egentlig ikke vil ha, men jeg må jo ha noe, og så stå på venteliste til et sted jeg vil bo på. Men mindre jeg ikke kommer inn, hvorpå jeg ikke aner hvor jeg skal bo.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #15 Skrevet 10. juli 2013 Jeg driver også og flytter flyttet til den leiligheten jeg bor nå, på ca 50 kvm, fra et hus på 180 kvm for tre år siden, så fikk kastet en god del skrot den gangen. Men nå skal jeg flytte til noe enda mindre, så nå må jeg nesten kvitte meg med alle store ting, inkludert sofaen. Føles litt kjipt, men også litt godt å ha få ting en stund. Dette blir nokså midlertidig til jeg får etablert meg i fast jobb, så håper jeg å få kjøpt, enten alene eller sammen med kjæresten. Anonymous poster hash: 121bf...896
Gjest Jennifer Skrevet 12. juli 2013 #16 Skrevet 12. juli 2013 Flytting er for meg synonymt med mareritt, jeg kan ikke fordra det. Jeg er av typen som liker å få ting gjort på en dag, men flytting må ofte tas litt etter hvert. Samme hvor effektiv jeg er må jeg leve i kasser i noen uker, det liker jeg ikke spesielt godt. Mine beste tips er: *Lag en plan: tenk gjennom hva du skal pakke, når og hvordan du pakker det ut igjen. *Flytt så mye som mulig så fort som mulig. *Om praktisk mulig - ha en bolig som hovedbolig og ha mesteparten av viktige ting der så lenge som mulig. *Planlegg i god tid - selg på finn.no og gi bort. Jeg har et lite lager av fine interiørting jeg aldri bruker. Dette ble fine "takk for hjelpen"-gaver til venninner som hjalp med flytting. Vinn-vinn - jeg ble kvitt tullet, og de fikk en ekstra oppmerksomhet 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #17 Skrevet 18. juli 2013 Jeg skal flytte om 2 uker, og ringte i går flyttebyrået for å avtale tidspunkt for henting. Sommervikaren eller hvem det nå var som tok telefonen var dritsur og fant meg i tillegg ikke i systemet. Da ble jeg litt bekymret. Han begynner å spørre hva jeg heter, hvor jeg skal flytte, hvilken dato, hvor mye det er og alt mulig. Så jeg sier "Men dere har jo fått all denne informasjonen skriftlig?" og da var svaret "Ja men jeg kan ikke begynne å lete i eposter" Hvis epost er "systemet" deres blir jeg overrasket om de engang dukker opp på flyttedagen HATER å forholde meg til flyttebyråer! Anonymous poster hash: a75c2...529
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #18 Skrevet 18. juli 2013 Et annet tips er å lage en liste i Excel eller noe hvor innholdet i boksene er listet opp. Alle boksene må ha nummer. Når du flytter inn og får 100 bokser levert, er det greit å ha listen å gå ut fra. Anonymous poster hash: b09bf...07f
Miss Lucky Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 Skal ha takst og fotografering av leiligheten i morgen, så jeg driver å prøver å dytte mest mulig inn i skap og skuffer så det ikke står unødvendi mye ting rundtom når fotografen kommer. Feks overflødige puter, en hel haug leker som jeg i lengre tid har prøvd å selge evt gi bort, skittentøy osv. Sambo derimot har funnet ut at han skal begynne å pakke, så nå har han tømt skapene og stuen flyter nå over av flyttekasser som vi ikke har noe sted å gjøre av. Korttenkt ? joda den unnskyldningen kunne han vel brukt om det ikke var for at vi har planlagt og snakket om dette 10000 ganger. Så nå er selvfølgelig han sur, og mener at det har ingenting å si at det står søppelsekker med klær og 30 kasser med ting stablet utover alt. Det er jo ikke kassene folk skal kjøpe uansett, folk ser jo fremdeles hvordan leiligheten ser ut.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #20 Skrevet 25. juli 2013 Sommer er vel og bra, men det er utrolig tungt å pakke og flytte i denne Oslo-varmen!! Anonymous poster hash: a75c2...529
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå