Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest besserwesser
Skrevet (endret)

Megleren har liten om ingen virkning på salgssummen. Markedet bestemmer markedsprisen - ikke megleren. Gå alltid for den billigste megleren. Det handler om å holde meglerkostnaden så lav som overhodet mulig. Ikke bruk mer enn 25 000 på meglertjenester totalt.

Jeg solgte selv og leiligheten gikk 600 000 over takst (35% over prisant.). Mao. det er ingen sammenheng. Markedet bestemmer prisen og valg av megler er kanskje den faktoren som spillere minst rolle i forbindelse med salget.

Endret av besserwesser
AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2013 den 1.54, AnonymBruker skrev:

Kvaliteten på en selger, og det er jo det en megler er, har utrolig mye å si. Jeg har jobbet med salg det siste året, og jeg ser jo fint det at de beste selgerene fint kan tjene bortimot dobbelt så mye som de som ikke er like gode.

Der jeg jobbet var det vanlig å ha 12-15 stykk på jobb til en hver tid, de beste tjente i snitt inn 12-15000 per dag for bedriften. De mer gjennomsnittlige lå på ett snitt rundt 6000 kroner, jobbet akkurat like mange timer og akkurat samme jobb.

Gode selgere er verdt sin vekt i gull, og litt til. Så hvis jeg skulle ha solgt bolig så ville jeg uten tvil ha forespurt meg en god del om hvordan meglerene gjorde det i forhold til andre i samme bedrift for eksempel.

Anonymous poster hash: cb8bf...a95

Dette! 

Det er klart det er forskjell. Det er en grunn til at de dyre kan ta seg bedre betalt. Når det er snakk om så store summer som boligsalg ville jeg gått for kvalitet. 

Anonymkode: d27ed...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2013 den 23.09, jabx skrev:

På hvilken måte?

Forskjellen på en god og 'mindre god' selger er enorm. De beste i bransjen tar seg betalt, fordi de kan. De oppnår bedre salgssummen rett og slett, og det er vel alltid målet i en salgsprosess? 

Vi hadde en slik 'supermegler' da vi solgte sist. Han hadde 1000 baller i luften, vi iriterte oss på at han var lite tilgjengelig etc. Men fy F. Som han kunne selge! Vi hadde bare en eneste budgiver i budrunden og han greide å piske han til å by over seg selv gang på gang. Verdt alt sammen :) 

Anonymkode: d27ed...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med vår "middels" billige megler da vi skulle selge. Fikk over prisantydning og mer enn naboen som solgte en identisk leilighet med bedre standard samtidig. 

Vi valgte megler gjennom å gå på visninger i nabolaget og så hvem som hadde god utstråling og som var "på". Kjemi har også litt å si, da en god megler gjerne utnytter erfaringer hentet inn fra selger når de skal fortelle om boligen. 

Har kun solgt en gang selv, så har ikke så bred erfaring, men det meglerfirmaet som jeg synes at skilte seg kraftig ut da vi skulle kjøpe og dro på visninger var Privatmegleren. Ja, de har fine prospekter, men alle meglerene vi møtte derfra virket enten ganske late eller undervurderte oss kraftig. 

Anonymkode: 5d754...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Dra opp en 4 år gammel tråd ja...

Anonymkode: 3c265...396

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...