Gå til innhold

Kan jeg bruke fm transmitter for å spille av Spotify?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt meg en sånn fm transmitter som skal kunne gjøre at jeg kan spille av musikk fra mobilen i bilen uten at jeg trenger en sånn AUX inngang, og det stod at jeg kunne spille av mp3 fra mobilen på ebay, men så kom jeg til å tenke om Spotify går under mp3?

Anonymous poster hash: b1c0a...3fc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

mp3 er et filformat for lagring av lyd, og har ingen sammenheng med spotify.

Men fm transmitteren fungerer også for spotify. :)

AnonymBruker
Skrevet

Sweet!! Gleder meg :)

Har dere prøvd en sånn en? Funker det greit eller?

Skrevet

Jeg har ikke mindre enn 3 fm transmitter, og 2 funker bra, og en som ikke funker i det hele tatt. Kjempefin å ha i bilen til å høre musikken din på, jeg bruker den også inne hjemme.

Skrevet

Har kjøpt meg en sånn fm transmitter som skal kunne gjøre at jeg kan spille av musikk fra mobilen i bilen uten at jeg trenger en sånn AUX inngang, og det stod at jeg kunne spille av mp3 fra mobilen på ebay, men så kom jeg til å tenke om Spotify går under mp3?

Du bare plugger den i der du ellers ville plugget headsettet.

Gjest Keikolina
Skrevet

Har hatt men den brukte veldig mye batteri.

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt men den brukte veldig mye batteri.

Ååå det var dumt. Kan jo ikke koble mobilen i laderen på bilen heller når den står i.

Skrevet

Tja det kommer jo litt an på hvilken modell du har kjøpt, og hvor du bruker den! Det er store forskjeller!

Om du bruker den i leiligheten på en frekvens som er ledig fungerer den knall. Men jeg har opplevd sykt store problemer med det på biltur, da er man jo i bevegelse og fm-frekvensene varierer. Syns også det skurrer mye!

Det fungerer helt greit. Men er sykt slitsomt å måtte stille inn om igjen på biltur til enhver tid, og om man er alene i bilen krever det ganske mye konsentrasjon å stille inn + kjøre samtidig....

Men jo: fungerer å bruke spotify! :)

Skrevet

Tja det kommer jo litt an på hvilken modell du har kjøpt, og hvor du bruker den! Det er store forskjeller!

Om du bruker den i leiligheten på en frekvens som er ledig fungerer den knall. Men jeg har opplevd sykt store problemer med det på biltur, da er man jo i bevegelse og fm-frekvensene varierer. Syns også det skurrer mye!

Det fungerer helt greit. Men er sykt slitsomt å måtte stille inn om igjen på biltur til enhver tid, og om man er alene i bilen krever det ganske mye konsentrasjon å stille inn + kjøre samtidig....

Men jo: fungerer å bruke spotify! :)

:klo:

Er det ikke bare å sette den til å sende på en fast frekvens, lagre den kanalen på bilradioen og tut & kjør?

Har man muligheten er jo line-in overlegent radioløsningen uansett.

Skrevet

:klo:

Er det ikke bare å sette den til å sende på en fast frekvens, lagre den kanalen på bilradioen og tut & kjør?

Har man muligheten er jo line-in overlegent radioløsningen uansett.

Om du kjører i et område hvor en vanlig fm-frekvens (radiokanal) bruker plassen transmitteren bruker vil den overkjøre musikken fra telefonen.

I noen biler kan man fastlåse transmitterens frekvens og sørge for at dette ikke skjer, men ikke i alle biler!

(wow, jeg er så dårlig på å forklare)

Skrevet

Om du kjører i et område hvor en vanlig fm-frekvens (radiokanal) bruker plassen transmitteren bruker vil den overkjøre musikken fra telefonen.

I noen biler kan man fastlåse transmitterens frekvens og sørge for at dette ikke skjer, men ikke i alle biler!

(wow, jeg er så dårlig på å forklare)

Du mener lagre kanalen? Må være en snodig radio om det ikke går an, eller bare veldig gammel.

Interferens med andre radiokanaler vil selvsagt alltid være et problem med slike fm løsninger, det er jo radio! :)

Derfor ville jeg aldri brukt det selv (har line in på min stereo).

Skrevet

Du mener lagre kanalen? Må være en snodig radio om det ikke går an, eller bare veldig gammel.

Interferens med andre radiokanaler vil selvsagt alltid være et problem med slike fm løsninger, det er jo radio! :)

Derfor ville jeg aldri brukt det selv (har line in på min stereo).

Lagre en VANLIG radiokanal går fint an i de aller fleste bilradioer! Men å lagre en FM-frekvens du bruker til fm-transmitter UTEN at en vanlig radiokanal kommer og ødelegger det er i noen få biler. (åh, så håpløst å forklare).

Enig, jeg syns også det er håpløst. Og bruker nå AUX-kabel(som er det du kaller line in, sant?)

Skrevet

Lagre en VANLIG radiokanal går fint an i de aller fleste bilradioer! Men å lagre en FM-frekvens du bruker til fm-transmitter UTEN at en vanlig radiokanal kommer og ødelegger det er i noen få biler. (åh, så håpløst å forklare).

Ah. Vel, trodde ikke det gikk an å gardere seg uansett egentlig. Hele fm båndet kan i prinsippet brukes av radiostasjonene. Men man kan være heldig og finne et område som er noenlunde dødt, ihvertfall på det strekket man ofte kjører.

Enig, jeg syns også det er håpløst. Og bruker nå AUX-kabel(som er det du kaller line in, sant?)

Kjært barn har mange navn, ja (Aux = Auxiliary input)

Skrevet

Den kan spille av alt, kvaliteten varierer.

Skrevet

Jeg har en Belkin som går i sigarett-tenneren på bilen, og så er det USB inngang i pluggen der så man kan lade tlf/iPod/whatever.

Den kan lagre to frekvenser. De to jeg har lagrer funker flott mesteparten av tiden, bortsett fra på Gol :P

Skrevet

Eneste savnet fra Nokia N97 vs alt jeg har hatt av smarttelefoner siden, var at N97 hadde innebygd FM sender, noe som egentlig var ganske sweet

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...