AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 ...og jeg visste ikke noe som helst om det. Vi har vært bestevenninner siden barnehagen, og snakket mye om det i oppveksten, og også etter at vi ble voksne at selvfølgelig skulle vi være hverandres forlovere. Hun har også to barn, hvor jeg ikke ble valgt som fadder for noen av dem. Nå føler jeg meg som verdens verste venninne som kjenner at dette stikker litt. Selvfølgelig er jeg kjempeglad på hennes vegne, samtidig som at jeg er skuffet for at jeg ikke fikk være med og dele den store dagen med henne. De giftet seg hos sorenskriveren, og det var hemmelig, men alikevel... Og forlover/vitne må man vel ha uansett? Noen som ville ha reagert på samme måten? Anonymous poster hash: eaff4...14f
daemonia Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Man må ha forlovere ja, men det kan jo være at de har valgt noen som ikke hadde så mange felles bekjente. Siden det skulle være hemmelig. Hvis dere er bestevenninner så er det jo bare til å spørre
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Ja, og jeg ville fortalt henne om det. Og gitt blanke i å gi gave. Du forstår; bestevenninna mi er en hund etter gaver og penger og hun vet utmerket godt at jeg er en generøs giver, ergo hun ville gått glipp av flere tusen hvis hun hadde gjort et sådant stunt. 4
Gjest Tirkes Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Man trenger ikke ha med egne forlovere, de stiller med vitner på tinghuset dersom man vil "rømme fra alt og alle". Jeg tror ikke jeg ville blitt fornørmet når de gjorde det på den måten. Eller om de valgte å kun ta med foreldre og barna sine feks. Jeg hadde nok først kjent det stikke om noen andre venninner kjente til dette eller fikk være med. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Man må ha forlovere ja, men det kan jo være at de har valgt noen som ikke hadde så mange felles bekjente. Siden det skulle være hemmelig. Hvis dere er bestevenninner så er det jo bare til å spørre Føler at det er litt vanskelig å formulere uten å høres ut som en snurt småunge Anonymous poster hash: eaff4...14f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Man trenger ikke ha med egne forlovere, de stiller med vitner på tinghuset dersom man vil "rømme fra alt og alle". Jeg tror ikke jeg ville blitt fornørmet når de gjorde det på den måten. Eller om de valgte å kun ta med foreldre og barna sine feks. Jeg hadde nok først kjent det stikke om noen andre venninner kjente til dette eller fikk være med. Ja, da hadde jeg nok blitt veldig skuffa. Forhåpentligvis er det ikke slik Anonymous poster hash: eaff4...14f
Gjest Tirkes Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Føler at det er litt vanskelig å formulere uten å høres ut som en snurt småunge Anonymous poster hash: eaff4...14f Ikke til en god venninne, vel? Si det akkurat på den måten da! Etter å ha gratulert henne, si at du føler deg litt som en snurt unge som sier dette, men at du hadde satt pris på å få et hint om hva som skulle skje.. Er man gode venninner så tåler man å stille sånne spørsmål, og man tåler å få sånne spørsmål. 4
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Føler at det er litt vanskelig å formulere uten å høres ut som en snurt småunge Anonymous poster hash: eaff4...14f Vel, du kan jo ta en slik en: Så du gikk hen og gifta deg ja, ja, ja, der gikk min sjanse til å planlegge en kjempegave til deg i vasken, vil det være ok at du bare fikk noen vinglass fra nille" og flire litt. Hun vil forstå du er irritert, men hun kan ikke ta deg på det. 1
Tomaten Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 ...og jeg visste ikke noe som helst om det. Vi har vært bestevenninner siden barnehagen, og snakket mye om det i oppveksten, og også etter at vi ble voksne at selvfølgelig skulle vi være hverandres forlovere. Hun har også to barn, hvor jeg ikke ble valgt som fadder for noen av dem. Nå føler jeg meg som verdens verste venninne som kjenner at dette stikker litt. Selvfølgelig er jeg kjempeglad på hennes vegne, samtidig som at jeg er skuffet for at jeg ikke fikk være med og dele den store dagen med henne. De giftet seg hos sorenskriveren, og det var hemmelig, men alikevel... Og forlover/vitne må man vel ha uansett? Noen som ville ha reagert på samme måten? Anonymous poster hash: eaff4...14f Har hun noen gang lovet deg at du skulle være fadder til hennes unger? Hvis ikke så syns jeg det er bare latterlig at du er snurt over det, for det er faktisk ikke noe man kan kreve eller forvente. De fleste velger nær familie til fadderrollen. Når det gjelder bryllupet, så syns jeg ikke du skal være snurt for det heller. Skjønner at de ville ha en hemmelig privat sermoni. Det er deres rett som brudepar å ønske og utføre det. Syns du overreagerer.. 3
Gjest Blubberella Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Hvis dere er gode venner er det jo bare å smile og si spøkefullt og liksomfurtent noe ala "åeh jeg skulle så gjerne ha vært med! Hvorfor måtte dere velge å gifte dere uten at jeg fikk være forlover?" Hvis hun er en god venninne gir hun deg ihvertfall et hint om hvorfor de valgte å gjøre det i all hemmelighet. Men jeg synes folk må få velge selv hvordan de gifter seg og selvsagt kan man ikke si ifra til sin beste venninne om det skal være hemmelig, for da er det jo strengt tatt ikke hemmelig lenger. 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Vel TS. jeg hater å være den som overbringer dårlige nyheter, men det kan være det at vennskapet ikke stikker så dypt fra hennes side. 4
jabx Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 det var hemmelig Der har du det. Ferdig diskutert. 4
Tomaten Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Vel TS. jeg hater å være den som overbringer dårlige nyheter, men det kan være det at vennskapet ikke stikker så dypt fra hennes side. Tanken slo meg også.. 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Det gjorde en tidligere bestevennen min også. Jeg ble såret, men sa ingenting. Fant ut på den måten at vennskapet ikke stakk så dypt fra den personen sin side. 5
Gjest celine Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 I og med at dere har snakket om å være hverandres forlovere, syns jeg vel det blir litt snodig at du ikke engang ble informert. Jaja, ser ut til at du står fritt til å velge en annen forlover når det blir din tur Greit å finne ut sånt i forkant, og ikke etterpå 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 Syntes det er noe dritt at man må velge forlover. Jeg hadde en venn som "meldte seg frivillig" til å være forlover da jeg giftet meg, det var imidlertid ikke han jeg ville ha eller valgte til forlover. Noe han ennå kommenterer i tide og utide. Hadde en til venn som jeg var forlover for, som forventet at jeg skulle velge han. Hele forlover dritten gir en stygg bismak ved giftemål. Gjelder nok mange fler enn meg tror jeg.
jabx Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 Vel TS. jeg hater å være den som overbringer dårlige nyheter, men det kan være det at vennskapet ikke stikker så dypt fra hennes side. Nå hadde de faktisk blitt enige om å være hverandres forlovere. Så denne venninnen må enten være særdeles løgnaktig og ondskapsfull, eller så er det noe annet. Som at det bare var paret som var i det hemmelige bryllupet.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 I og med at dere har snakket om å være hverandres forlovere, syns jeg vel det blir litt snodig at du ikke engang ble informert. Jaja, ser ut til at du står fritt til å velge en annen forlover når det blir din tur Greit å finne ut sånt i forkant, og ikke etterpå Hehe, ja, det kan du si Jeg snakket med henne i går, og sa at jeg var litt overrasket over at hun ikke hadde sagt noe, men jeg spurte ikke om hvem som var forloveren hennes - jeg var litt himmelfallen, kan du si. Hun lo også litt nervøst, og det ble en litt pussig samtale. Hun står selvfølgelig fritt til å gjøre som hun vil, og jeg er ikke snurt på henne av den grunn, men ja, det stikker litt. Vi skulle liksom dele alt, og det har vi egentlig gjort til nå. Vi er ingen ungpiker lenger heller, men snart 40.. Anonymous poster hash: eaff4...14f 2
Tomaten Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Syntes det er noe dritt at man må velge forlover. Jeg hadde en venn som "meldte seg frivillig" til å være forlover da jeg giftet meg, det var imidlertid ikke han jeg ville ha eller valgte til forlover. Noe han ennå kommenterer i tide og utide. Hadde en til venn som jeg var forlover for, som forventet at jeg skulle velge han. Hele forlover dritten gir en stygg bismak ved giftemål. Gjelder nok mange fler enn meg tror jeg. Det er frekt det! 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Nå hadde de faktisk blitt enige om å være hverandres forlovere. Så denne venninnen må enten være særdeles løgnaktig og ondskapsfull, eller så er det noe annet. Som at det bare var paret som var i det hemmelige bryllupet. Det er det jeg regner med. Jeg tror fortsatt vi er hverandres bestevenner, og hun er slett ikke ondskapsfull! Men selv om det var bare dem to - så er det litt sårt alikevel Anonymous poster hash: eaff4...14f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå