Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos ei venninne i helgen, hun har en gutt på ca 1 1/2 år. Fikk helt sjokk over alt den gutten fikk å spise. Etter middag var det tid for dessert: karamellpudding og kake! Senere fikk han potetgull, saft og smågodt. Bare gikk og forsynte seg.. Er jeg streng som mener dette er veldig mye og unødvendig ? Jenta mi er bare 6 Mnd, men dette blir IKKE hennes lørdager fremover....

Anonymous poster hash: dce9e...b32

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, nei det bør ikke Være i kostholdet til en halvannet åring. Heller ikke voksne for den saks skyld. Det er jo også veldig unødvendig å gi barnet så mye sukker når de ikke engang er gamle nok til å be om det selv. Det er så klart greit med litt kos en gang iblant, men ikke så mye! Da blir jo den dårlige maten erstattet med næringsrik mat som barn på den alderen trenger for å vokse. Min datter skal i hvert fall ikke få så mye sånt når hun er i den alderen.

Skrevet

Har et par venninner som holder på sånn med ungene sine. Hun ene har innrømmet til meg, at hun ikke orker å ta kampen og maset, så da gir hun han like så godt noe godt å tygge på så hun får fred.

Mother of the year award goes to....

Skrevet

Ikke aktuelt her heller.

Hører mange si at de ikke orker å ta kampen, og at jeg bare kan se frem til at gutten blir større og med mer egen vilje. Nå har han jo nesten ikke fått smaken av godter engang.

Vi får se hvordan det går, jeg tror det går mye på innstillinga man har i utgangspunktet. Vi klarer jo å nekte dem ting de virkelig ikke skal ha, så da det går vel gjerne på viljen om man setter grenser for godteri og sånn.

Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv, men jeg mener at man ikke skal gi godteri til barn som ikke en gang er store nok til å be om det selv. Skal ikke bli skikkelig nazi når ungene blir eldre, men fram til de er gamle nok til å be om godteri trenger de ikke å få det heller. Og når de er gamle nok, skal de få LITT. Og heller servere frukt og grønsaker. Men jeg har ikke barn enda, så jeg vet jo ikke hvordan det blir når jeg får det!

• Liker 1
Gjest Gladjenten30
Skrevet

Gjør det enkelt, ikke kjøp sånt... Verken voksne eller barn har godt av det!

Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg er enig i ikke godteri før ungen er stor nok til å be om det selv,men jeg kommer til å la ungen få litt lørdagsgodt da. Ikke mye men litt. Totalt godteforbud er drøyt syns jeg. Da må man være sterk nok til å gå foran som et godt eksempel, noe jeg ville slitt med. Litt godteri en sjelden gang er ingen krise

Skrevet

Jeg synes et slikt kosthold grenser til omsorgssvikt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke ta kampen?

Er vel ikke noe kamp om man ikke har det liggende i huset?

Og man sier jo enkelt nei i butikken den dagen de er gamle nok til å vite hva det er selv?

Anonymous poster hash: 43e2a...d32
Skrevet

Jeg har ikke sansen for totalforbud mot godteri, det tror jeg skaper unger som er "utsultet" når de først får anledningen. Har sett noen eksempler på unger som raider godtefatet helt uten hemninger, evt. sirkler rundt det som tiggende hunder når de kommer bort på besøk, og er nærmest desperate etter godter (kan sikkert skje med den beste, men likevel).

Tenker at vi skal prøve å gi ungene et sunt og avslappet kosthold som inkluderer hovedsakelig sunn og god mat, men godteri av og til. De er jo slik vi lever selv også.

Men det er viktig at det går an å kose seg også uten mat.

• Liker 2
Skrevet

Enig i at det er greit med litt når ungen når en viss alder, men alt med måte. Noe av det verste jeg ser er folk som trykker innpå ungene masse is, brus, kaker, snop osv når han/hun hadde vært like fornøyd med noe frukt/bær.

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart det finnes feite barn.. Stakkars barn

Gjest BettyBoop
Skrevet

Enig i at det er greit med litt når ungen når en viss alder, men alt med måte. Noe av det verste jeg ser er folk som trykker innpå ungene masse is, brus, kaker, snop osv når han/hun hadde vært like fornøyd med noe frukt/bær.

Enig der, men litt og med måte er jo samme sak da. Er ingen her som har forsvart at unger stuffer fjeset

Skrevet

Tenker å begynne med lørdagsgodt rundt 2 år. Totalforbud er det ingen grunn til. Da tar det vel helt av når de er borte hos andre og ser snop

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Tenker å begynne med lørdagsgodt rundt 2 år. Totalforbud er det ingen grunn til. Da tar det vel helt av når de er borte hos andre og ser snop

og hvis man skal ha totalforbud ovenfor ungene må man jo ha det samme selv

Skrevet

og hvis man skal ha totalforbud ovenfor ungene må man jo ha det samme selv

Går ann å ta seg en sjokolade lørdag kveld etter at unga har lagt seg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette samme folkene som syter og klager på at barna ikke spiser nok grønnsaker når de blir hakket eldre?

Anonymous poster hash: ef308...755
Gjest BettyBoop
Skrevet

men er jo litt urettferdig at foreldrene har lov å spise en sjokolade på lørdag mens ungen ikke får noe som helst (nå snakker jeg når ungen er litt større da)

• Liker 1
Skrevet

Mitt triks ;)

Skrevet

men er jo litt urettferdig at foreldrene har lov å spise en sjokolade på lørdag mens ungen ikke får noe som helst (nå snakker jeg når ungen er litt større da)

Jeg skrev jo at ungen min kommer til å få lørdagsgodt fra 2 år (litt!) er det urettferdig om jeg før den tid spiser godis når hun har lagt seg?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...