Gjest Anonym Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Jeg er ei jente på 17 år med cerebral parese. Jeg har det veldig vanskelig, og mangler venner som gidder å være med meg på fritiden. tror det er fordi jeg går så rart at dem blir flaue av å vise seg sammen med meg. hver eneste ting jeg gjør er et slit og føler meg dum når jeg sliter med å få på meg sokker og bukse. jeg føler meg innelåst i huset til mamma og pappa, og slik har det vert i mange år. de jobber nesten hele dagen, og jeg kommer meg sjeldent utenfor døra. Jeg er ensom, skikkelig ensom. Jeg har siden liten jente gledet meg til å ta lappen. tanken har vert der siden jeg var 10 år gammel. Tanken om å komme seg rundt, kunne reise på butikken og kjøpe seg noe å spise. Tanken gjorde meg glad den gangen, alt kom til å bli så mye lettere bare jeg ble 18 og kunne kjøre bil. Endelig kunne jeg komme meg litt lenger enn 5 minutter utenfor huset uten å få så vondt i beina at jeg lå en hel natt med smerte. Når jeg akuratt var fylt 17, fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne ta lappen på grunn av noen teite tester jeg ikke fikk til på sunaas. jeg blir 18 om en drøy måned og det eneste jeg tenker på er at jeg ikke vill fylle 18.. Jeg vill dø før den tid. Hver dag tenker jeg på at jeg vill dø, og jeg tenker på hvordan jeg skal dø på en minst mulig smertelig måte. hva skal jeg gjøre ?
Sophie-Ann Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Kjære Gjest. Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummeret dit er 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsida http://www.sidetmedord.no/Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av. Lykke til. Tråden stenges. Mvh , Sophie-Ann, mod
Anbefalte innlegg