AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg skal flytte til Oslo (Vinderen) snart og vil derfor bytte fastlege. Er det noen som kan tipse om gode fastleger? Blir mest psykiske problemer (depresjon og eventuelt spiseforstyrrelser) jeg kommer til å trenge legen til. Noen som vet noe om disse fastlegene: Kristine S. Solbakken - Husebyskogen medisinske senter Jannicke B Fredriksen - Vestre Aker Legesenter Tori Flaatten Halvosen - Sio Helse Brit Eli Raanaa - Sio Helse Fint om noen kan komme med anbefalinger Jente 20 år Anonymous poster hash: 729c5...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #2 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg velger anoym knappen på denne. Jeg vil egentlig anbefale deg min fastlege(sliter selv psykisk med ymse ting og sf),men problemet er at hun har en stabil pasientgruppe så jeg kan ikke huske sist hun hadde en åpning,men det skader ikke å følge med. Hun holder til på Iladalen legekontor og heter Tone (Cathrine ) Giercksky. Jeg kunne ha skrevet side opp og side ned om hvor fantastisk hun er. Anonymous poster hash: e8b16...0a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kv84 Skrevet 9. juli 2013 #3 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg skal flytte til Oslo (Vinderen) snart og vil derfor bytte fastlege. Er det noen som kan tipse om gode fastleger? Blir mest psykiske problemer (depresjon og eventuelt spiseforstyrrelser) jeg kommer til å trenge legen til. Noen som vet noe om disse fastlegene: Kristine S. Solbakken - Husebyskogen medisinske senter Jannicke B Fredriksen - Vestre Aker Legesenter Tori Flaatten Halvosen - Sio Helse Brit Eli Raanaa - Sio Helse Fint om noen kan komme med anbefalinger Jente 20 år Anonymous poster hash: 729c5...8ee Vil gjerne anbefale deg Marius Amundsen på Vestre Aker legesenter, om det ikke var for at han nok har helt fult. Jeg har hatt flere fastleger og det er virkelig han som har hatt god tid og skjønt hva jeg trenger hjelp til. Du kan lese om han og andre fastleger på legelisten.no Jeg sliter med depresjon og å få i meg nok mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #4 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg ser du spør om leger ved Sio så da regner jeg med at du kommer til å være student og kan benytte dem. Har ingen personlig erfaring, men flere venner har sagt at Halvorsen ved Sio er god på spiseforstyrrelser. Anonymous poster hash: c2092...ca8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #5 Del Skrevet 9. juli 2013 Tusen takk for svar! Skal følge med og se om de dere nevner får noen ledige plasser Tar gjerne i mot flere tips Anonymous poster hash: 729c5...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #6 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg er Ab nr1. Som vedkommende over meg sier så er Tori også dyktig.Jeg har ikke egen erfaring,men hun har holdt et kurs med min lege om nettopp dette feltet,så det er via min lege at jeg har forstått at hun ogsåp er dyktig Anonymous poster hash: e8b16...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godterirusk Skrevet 9. juli 2013 #7 Del Skrevet 9. juli 2013 http://www.legelisten.no/leger Her kan du lese folka erfaring og se hvor bra vurdering de har fått:) brukte den siden selv når jeg byttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #8 Del Skrevet 9. juli 2013 http://www.legelisten.no/leger/560-tone-cathrine-giercksky Anonymous poster hash: e8b16...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Del Skrevet 10. juli 2013 http://www.legelisten.no/leger Her kan du lese folka erfaring og se hvor bra vurdering de har fått:) brukte den siden selv når jeg byttet. Nettstedet legelisten.no har stor underholdningsverdi, men inneholder for mye useriøst til å kunne brukes som grunnlag for fastlegevalg. Mange av de negative omtalene er sannsynligvis hevnaksjoner fra pillemisbrukere som ikke har fått alle reseptene som de ønsket seg, og trygdemisbrukere som ikke fikk alle sykmeldingene de ville ha. Det er ingen kontroll med om innsenderne til legelisten.no er ekte pasienter.http://www.dagensmedisin.no/debatt/legelisten-har-jeg-ham-na/ Anonymous poster hash: 7b612...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #10 Del Skrevet 10. juli 2013 Jeg skal flytte til Oslo (Vinderen) snart og vil derfor bytte fastlege. Er det noen som kan tipse om gode fastleger? Blir mest psykiske problemer (depresjon og eventuelt spiseforstyrrelser) jeg kommer til å trenge legen til. Noen som vet noe om disse fastlegene: Kristine S. Solbakken - Husebyskogen medisinske senter Jannicke B Fredriksen - Vestre Aker Legesenter Tori Flaatten Halvosen - Sio Helse Brit Eli Raanaa - Sio Helse Fint om noen kan komme med anbefalinger Jente 20 år Anonymous poster hash: 729c5...8ee Jeg vet dessverre ikke noe om dem, men en venninne av meg har god erfaring med studenthelsetjenesten(psykolog) og ble henvist til DPS på Vinderen derfra hvor hun også har hatt veldig godt utbytte for spiseforstyrrelser og stress/depresjon. Jeg vet ikke hva som er kriteriet for henvisning til DPS, men jeg ville bedt om dette siden du har SF og jeg har hørt mye bra(ventelister til psykolog er jo veldig lange og hos studentpsykolog får man kun X antall timer, lurer å om det er 5 stk eller noe). Ellers har jeg bare positive erfaringer med legelisten.no, og har lagt inn både positive og negative tilbakemeldinger der(og nei; jeg har aldri bedt om piller, så det er ikke årsaken). Jeg satte meg også opp på varsling for å få beskjed når de jeg ville ha ble ledige, og jammen fikk jeg ikke mail noen gode uker etterpå Det hadde jeg aldri trodd. Jeg har valgt Øyvind Aa på Storoklinikken som ligger på Storosenteret, det er et lite stykke fra deg - men han får veldig gode tilbakemeldinger både på legelisten og underskog, det var slik jeg kom over han. Og jeg kjenner andre som har vært ganske fornøyde. Han har ledig plasser nå, og du kan jo bytte 2 ganger i året om du ikke skulle være helt fornøyd. Jeg har ikke vært borti disse du nevner, men jeg ville absolutt stolt på tilbaakemeldinger på legelisten.no, alt har stemt veldig bra overens på de jeg har lest. "Skremmende bra", faktisk både på godt og vondt. Uansett ville jeg satset på å se om du kan på plass på DPS, en fastlege har jo ikke helt kompetanse på mer enn å kunne henvise når det gjelder SF/depresjoner. Anonymous poster hash: fcad0...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Del Skrevet 10. juli 2013 Sissel Lahna, hun hjalp meg masse med mine psykiske problemer. Anonymous poster hash: b185e...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #12 Del Skrevet 10. juli 2013 Nettstedet legelisten.no har stor underholdningsverdi, men inneholder for mye useriøst til å kunne brukes som grunnlag for fastlegevalg. Mange av de negative omtalene er sannsynligvis hevnaksjoner fra pillemisbrukere som ikke har fått alle reseptene som de ønsket seg, og trygdemisbrukere som ikke fikk alle sykmeldingene de ville ha. Det er ingen kontroll med om innsenderne til legelisten.no er ekte pasienter.http://www.dagensmedisin.no/debatt/legelisten-har-jeg-ham-na/ Anonymous poster hash: 7b612...f25 For noe tull. Jeg har lagt igjen en negativ vurdering fordi jeg ble alvorlig feilbehandlet. Det hadde ikke noe med piller å gjøre, og faktisk førte feilbehandlingen til at jeg ble utredet for uføretrygd. Anonymous poster hash: e8ca2...0d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #13 Del Skrevet 10. juli 2013 Nettstedet legelisten.no har stor underholdningsverdi, men inneholder for mye useriøst til å kunne brukes som grunnlag for fastlegevalg. Mange av de negative omtalene er sannsynligvis hevnaksjoner fra pillemisbrukere som ikke har fått alle reseptene som de ønsket seg, og trygdemisbrukere som ikke fikk alle sykmeldingene de ville ha. Det er ingen kontroll med om innsenderne til legelisten.no er ekte pasienter.http://www.dagensmedisin.no/debatt/legelisten-har-jeg-ham-na/ Anonymous poster hash: 7b612...f25 Det er greit nok at den kan ha stor underholdningsverdi,og at mange av de negative tilbakemeldingene kommer av nettopp det du nevner.Men samtidig så kan man jo få et visst inntrykk av legen.Jeg ser f.eks på Tone som jeg anbefalte,hun har kun fått positive tilbakemeldinger, og når jeg leser det andre har skrevet kjenner jeg det igjen og er helt enig! Anonymous poster hash: e8b16...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #14 Del Skrevet 10. juli 2013 Sissel Lahna, hun hjalp meg masse med mine psykiske problemer. Anonymous poster hash: b185e...4fe Min venninne har også vært veldig fornøyd med henne ifht SF - og jeg hadde tenkt å bytte til henne nå som hun har et par ledige plasser. MEN - noe av tilbakemeldingen på henne har vært at det tar lang tid å få time, og at hun har dårlig tid og dermed har hastverk på timene. Nå har jeg sittet endel på venteværelset og "observert" spesielt henne ha nettopp kjempedårlig tid og løpe litt stresset rundt i gangene, så jeg ville kanskje valgt en med færre pasienter på listen dersom man trenger noen som setter seg av god tid og ønsker "snakke ut". Sånn sett passet det jeg leste på legelisten ganske bra til "førsteinntrykket" mitt, jeg har også vært engang hos henne. Flott lege, men veldig hastverk Anonymous poster hash: fcad0...1bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #15 Del Skrevet 10. juli 2013 Nettstedet legelisten.no har stor underholdningsverdi, men inneholder for mye useriøst til å kunne brukes som grunnlag for fastlegevalg. Mange av de negative omtalene er sannsynligvis hevnaksjoner fra pillemisbrukere som ikke har fått alle reseptene som de ønsket seg, og trygdemisbrukere som ikke fikk alle sykmeldingene de ville ha.Det er ingen kontroll med om innsenderne til legelisten.no er ekte pasienter.http://www.dagensmedisin.no/debatt/legelisten-har-jeg-ham-na/ Anonymous poster hash: 7b612...f25 Haha, du har skrevet akkurat det samme tidligere - ordrett. Er du en lege som ikke har fått så gode pasientomtaler på det nettstedet? Kan det kanskje være at du ser pasientene som potensielle pille-og trygdemisbrukere? De færreste er dette, og omtalene kan vel så mye være fra helt vanlige pasienter. Husk at de fleste som har en avhengighet av piller (og eller alkohol) ofte er avhengige pga indre smerte som de ikke har klart å finne bedre mestringsteknikker for. Burde ikke vært nødvendig å forklare deg, dersom du er lege (tror jeg vet, dersom du er den ufølsomme turnuslegen som har uttalt deg så bombastisk i andre innlegg her inne, der en annen ikke ble trodd av fastlegen).Anonymous poster hash: 179d8...7a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2013 #16 Del Skrevet 11. juli 2013 Til ts.Jeg vet ikke om du er klar over det,men på legelisten finnes det en varslingsmulighet som gir beskjed når legen du ønsker har åpning på lista si. Anonymous poster hash: e8b16...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2013 #17 Del Skrevet 11. juli 2013 Nettstedet legelisten.no har stor underholdningsverdi, men inneholder for mye useriøst til å kunne brukes som grunnlag for fastlegevalg. Mange av de negative omtalene er sannsynligvis hevnaksjoner fra pillemisbrukere som ikke har fått alle reseptene som de ønsket seg, og trygdemisbrukere som ikke fikk alle sykmeldingene de ville ha. Det er ingen kontroll med om innsenderne til legelisten.no er ekte pasienter.http://www.dagensmedisin.no/debatt/legelisten-har-jeg-ham-na/ Anonymous poster hash: 7b612...f25 Jeg mener også dette er bare tull. Jeg fikk feil diagnoser og feil behandling av ikke mindre en 4 forskjellige leger. Jeg skulle og burde hatt operasjon. Feilbehandlingen gjorde at jeg fikk vesentlig mer skader. Av den grunn har jeg skrevet negativt om disse legene på legelisten.no Men det er ikke tillatt å beskrive der at en har fått feilbehandling og feildiganoser. Derfor er nok beskrivelsen mye mildere en den burde vært. Din argumentasjon for at det er "hevnaksjoner fra pillemisbrukere som ikke har fått alle reseptene som de ønsket seg, og trygdemisbrukere som ikke fikk alle sykmeldingene de ville ha. " Stemmer heller ikke. Jeg har medisin allergi og det er svært begrenset hvilke medisiner jeg faktisk kan bruke. Aller helst er det best for meg å klare meg uten noe. Trygdemisbruker er jeg heller ikke. Da jeg ennå var i jobb var det JEG som nektet sykemelding og LEGEN som ønsket den letteste vei med å sykemelde. På grunn av den behandlingen jeg fikk, eller rettere sagt ikke fikk. Resulterte i selve årsak til 90% av de plagene jeg har i dag og at jeg er ufør. Hadde de gjort jobben sin som de burde, hadde jeg vært i 100% jobb i dag. Så jeg synes virkelig det er på sin plass å i det minste forsøke å forhindre at andre skal slippe det samme smertehelvete jeg har hatt i mange år. Med å formulere en så negativ kommentar i legelisten som er mulig for at det skal skinne igjennom at "hold deg unna denne legen". Hadde jeg skrevet hva jeg virkelig synes og mener om disse legene hadde nok mitt innlegg neppe blidt godkjent. Når dette gjelder meg, vil jeg nok tro at også enkelte andre av de negative omtalene har mye skjult tilleggs-stoff som ikke kommer frem av samme årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golde Skrevet 11. juli 2013 #18 Del Skrevet 11. juli 2013 Jeg ville holdt meg unna SiO-legene - lang ventetid, dårlig tid og dårlig service er mitt generelle inntrykk derfra. Hadde fastlege der i 5 år mens jeg var student, i grunnen bare fordi det var gratis. Har fått mye bedre inntrykk av legene og legesentrene jeg har brukt etter jeg byttet derfra. Legelisten som mange har nevnt har vært til hjelp for meg når jeg har valgt fastleger i alle fall. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pippip Skrevet 11. juli 2013 #19 Del Skrevet 11. juli 2013 Halvorsen på Sio er fantastisk:) Jeg gikk til henne fast da jeg var student. Hun er veldig forståelsesfull og tar seg god tid. En periode jeg var veldig deprimert merket hun det med en gang selv om jeg var der for noe annet, og hun fikset så jeg fikk time hos sio psykologene 15 min etter legetimen. Hun fulgte også opp i ettertid for å se hvordan det gikk med meg. Det var nesten litt trist å måtte bytte lege når studiene var over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2013 #20 Del Skrevet 12. juli 2013 Kanskje jeg bytter til henne veldig fint at så mange deler deres erfaringer. Må jeg vente med å bytte til jeg har fått plass på studiet og betalt semesteravgiften til SiO? Anonymous poster hash: 729c5...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå