AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har en venninnegjeng som har holdt sammen siden vgs, vi er nå i midten av tyveårene. En av disse jentene er en av mine aller beste venner. Ofte når vi har planer bare vi to så får jeg plutselig beskjed om (omtrent like før vi skal møtes) at hun har invitert også den og den fra venninnegjengen vår. Det er jo i og for seg veldig hyggelig, men det skjer aldri andre veien. Stadig vekk så går jeg innpå facebook bare for å se at hun har blitt tagga sammen med en annen venninne og at de har det sååå gøy osv. Jeg vil ikke ta det opp for å være drama queen, så jeg bare lurer på om andre har samme type opplevelser med vennene sine eller om de gjør lignende ting selv. Jeg prøver hardt å ikke tolke det som at hun må være sammen med andre for å være sammen med meg. Hver gang vi er sammen så har vi det kjempehyggelig, men jeg merker at hvis jeg tar for mye kontakt så blir hun litt avvisende. Hun har et stort hjerte, men kan også være noe kald angående følelser. Jeg vet ikke om hun er redd for å vise dem eller hva det er. Dette innlegget virker sannsynligvis noe hysterisk og typisk kvinne som overanalyserer, men da får jeg bare legge til at jeg går til behandling for sosial angst og dermed er ekstra utsatt for å overtolke og engste meg... Takk på forhånd P.s. Jeg er jente selv om det ikke kom frem.Anonymous poster hash: 4a9b9...510
Purple Diamond Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har hatt det litt på samme måte oppigjennom, og jeg har også følt at min venninne har det morsommere om vi er flere enn om vi bare er oss to. Jeg har ikke funnet ut om det er tilfelle eller evt hvorfor, men jeg har heldigvis roet meg litt og sluttet å overanalysere så veldig. Har dessverre ikke noe råd å komme med, hvis du var ute etter det. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har hatt det litt på samme måte oppigjennom, og jeg har også følt at min venninne har det morsommere om vi er flere enn om vi bare er oss to. Jeg har ikke funnet ut om det er tilfelle eller evt hvorfor, men jeg har heldigvis roet meg litt og sluttet å overanalysere så veldig. Har dessverre ikke noe råd å komme med, hvis du var ute etter det. Greit å høre andres tanker også Prøver bare å ikke ta alt så personlig hele tiden, er litt slitsomt.Anonymous poster hash: 4a9b9...510
fuksia Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Har det akkurat sånn med noen av mine venner. Jeg prøver å ikke legge for mye i det, men synes det er ganske vannskelig av og til. For eksempel har det skjedd noen ganger at vi har planlagt neste gang vi skal møtes når vi har vert sammen, så har jeg enten ikke hørt noe fra de den dagen, men finner ut senere at de har gjort noe, eller jeg tar kontakt med en av de og finner ut at de har avtalt noe den dagen, men ikke sagt noe til meg. De gangene føles det som om jeg presser meg på, og at de ikkeegentlig vil ha meg der. Jeg håper at dette skjer fordi jeg i noen år har jobbet mye, særlig kveld, og at de derfor er så vant med at jeg ikke kan at de glemmer meg. Men dett er alikevell en ganske kjip følelse....
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Jeg er selv i en venninnegjeng på fem, og jeg kan vel ofte være en av de som inviterer med flere. Jeg tenker overhodet ikke noe på det, og tenker kun det er hyggelig. Men, om noen av mine venninner satt med de følelsene som du gjør, hadde jeg satt stor pris på om hun fortalte dette til meg. 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 Sånn kan det gå hvis man har bare en flokk med venner, man blir avhengig av dem på en helt annen måte enn hvis man har flere "gjenger". Jeg vil anbefale TS og skaffe seg andre venner i tillegg, og slutte å foreslå noe med den jenta, for hun forstår jo at hvis du ville hatt med flere, så hadde du invitert flere, men for henne så er du på et eller annet vis ikke nok når dere er sammen. 3
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Kan du ikke innimellom spørre om dere kan finne på noe, bare dere to? Altså presisere at du ikke ønsker å ha med flere? Det må vel gå an en gang i blant. 2
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Du er kanskje ikke interresang nok for denne vennen? Noe du ikke kan klandre henne for. Jeg har venner jeg finner det litt kjedelig å være sammen med alene, så om dem inviterer til en øl eller noe, spør jeg ofte flere venner om dem vil være med. Bedre det enn å si nei eller å ignorere forespørselen, tror jeg. Mener også som vår alles kjære "Gjest" her inne, finn deg flere venner, og kanskje en ny "bestevenninne" som har litt bedre kjemi med deg. Alle går ikke like godt overens, slik er det bare.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Du er kanskje ikke interresang nok for denne vennen? Noe du ikke kan klandre henne for. Jeg har venner jeg finner det litt kjedelig å være sammen med alene, så om dem inviterer til en øl eller noe, spør jeg ofte flere venner om dem vil være med. Bedre det enn å si nei eller å ignorere forespørselen, tror jeg. Mener også som vår alles kjære "Gjest" her inne, finn deg flere venner, og kanskje en ny "bestevenninne" som har litt bedre kjemi med deg. Alle går ikke like godt overens, slik er det bare. Slemt skrevet... 3
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Fordi? Kommer du like godt overens med alle dine venner? Det er jo bare en realitet, ikke slemt ment på noen måter.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Fordi? Kommer du like godt overens med alle dine venner? Det er jo bare en realitet, ikke slemt ment på noen måter. Der jeg er idag har jeg bare gode venner. 1
Gjest Tirkes Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Det er lov å presisere "bare oss to". Jeg har noen venner som jeg vet trives best på tomannshånd, som forsvinner litt rundt "sterke personligheter" (Sterke personligheter betyr høylydte kaklehøner, og ja, jeg regner meg selv som en) når disse er i flertall. Også har jeg noen venninner som er så kravstore på oppmerksomhet at jeg trives best når vi er 3 eller 4 samlet... Også har jeg noen venninner som ikke har så mye venninnetid, og derfor alltid insisterer på å invitere den og den og den og.. fordi når de først bruker en lørdag på venninner, så skal alle tas med. Alle er forskjellige. Men er man gode venner, så er det lov å si (og lov å respektere) at noen ber om at i dag blir det bare du og jeg. Det er ikke sikkert venninnen din mener noe vondt med det. Kanskje hun ønsker å inkludere deg blant andre venner, eller kanskje hun ikke har noen annen agenda enn "Wohey, la oss ha det gøy.". Men du vil aldri finne det ut ved å gruble. Snakk heller med henne, ring henne en kveld. Vær ærlig og si at du åpner det lettere når det bare er dere to - og så legger dere nye planer. Om hun DA inviterer med flere, da kan du begynne å spekulere litt i hva som skjer. For inntil da kan det være alt mellom himmel og jord. 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Jeg sier ikke at denne venninnen ikke er en god venn. Hadde hun ikke vært en god venn hadde hun vel bare ignorert forespørslene til TS
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Sånn kan det gå hvis man har bare en flokk med venner, man blir avhengig av dem på en helt annen måte enn hvis man har flere "gjenger". Jeg vil anbefale TS og skaffe seg andre venner i tillegg, og slutte å foreslå noe med den jenta, for hun forstår jo at hvis du ville hatt med flere, så hadde du invitert flere, men for henne så er du på et eller annet vis ikke nok når dere er sammen. At TS ikke er "nok" for venninnen sin trenger absolutt ikke være tilfelle. I en venninnegjeng der alle er gode venner, så tenker man nødvendigvis ikke stort over det. Om TS vil tilbringe tid på tomannshånd med venninnen sin, så er det jo bare å gjøre hun oppmerksom på dette. Om det da skulle fortsette på samme måte, så er det nok sant som du sier.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har en venninne jeg ikke alltid orker å være på tomannshånd med for hun skravler noe så inn i helvete. Hvis jeg er litt sliten f eks, så blir jeg helt ør i toppen av å sitte alene med henne. Når vi er flere så blir det lettere å styre samtalen slik at det ikke blir enetale fra henne. Hun er en god venninne og jeg er glad i henne, men hun kan bli litt mye innimellom.
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 ´ At TS ikke er "nok" for venninnen sin trenger absolutt ikke være tilfelle. I en venninnegjeng der alle er gode venner, så tenker man nødvendigvis ikke stort over det. Om TS vil tilbringe tid på tomannshånd med venninnen sin, så er det jo bare å gjøre hun oppmerksom på dette. Om det da skulle fortsette på samme måte, så er det nok sant som du sier. Det sier sitt at venninnen inviterer de andre med når hun skal treffe TS, men ikke inviterer TS med når hun skal treffe de andre. 1
Gjest Gjest_Calavi Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 ´ Det sier sitt at venninnen inviterer de andre med når hun skal treffe TS, men ikke inviterer TS med når hun skal treffe de andre. Det trenger ikke automatisk å gjøre det nei. Her får vi kun en side av saken. TS kunne nesten ha vært venninnen min, da jeg har en venninne som ikke er med på like mye som oss andre. Dette er fordi hun jobber mer, tilbringer mer tid med kjæreste og generelt er mindre med oss. Nå sier jeg ikke at det er det TS gjør, men å mer eller mindre avskrive en av dine nærmeste venner før man har pratet med de, synes jeg er synd. 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Det trenger ikke automatisk å gjøre det nei. Her får vi kun en side av saken. TS kunne nesten ha vært venninnen min, da jeg har en venninne som ikke er med på like mye som oss andre. Dette er fordi hun jobber mer, tilbringer mer tid med kjæreste og generelt er mindre med oss. Nå sier jeg ikke at det er det TS gjør, men å mer eller mindre avskrive en av dine nærmeste venner før man har pratet med de, synes jeg er synd. Godt poeng.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Ts her igjen. Blir litt bekymret ut fra det noen skriver her. Men som oftest er det hun som tar kontakt med meg og prøver å få meg med på ting.Anonymous poster hash: 4a9b9...510
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Ts her igjen. Blir litt bekymret ut fra det noen skriver her. Men som oftest er det hun som tar kontakt med meg og prøver å få meg med på ting.Anonymous poster hash: 4a9b9...510 Vel, men da har du sikkert ingenting å frykte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå