*Lene* Skrevet 16. april 2004 #1 Del Skrevet 16. april 2004 Hva er vanlig å gjøre med folk som ikke svarer innen fristen? Irriterende og uhøflig syns jeg det er :-( Ringer man dem? Går man utifra de ikke kommer? Vil jo ikke ha noen overraskelser på selve bryllupsdagen helller (Plutselig tropper det opp 4 ekstra gjester utenom beregningen liksom) Jeg syns det er irriterende at vi evnt. må ringe dem for å spørre?? De har hatt 2 mnd på seg, og man glemmer da ikke at man er invitert???? Gir de bare blaffen eller? Hilsen frustrert Penelene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 16. april 2004 #2 Del Skrevet 16. april 2004 Vi ringte 2 familier som ikke hadde svrt innen fristen,vi visste de kom hadde hørt fra andre i familien,men vi ringte de og spurte vi.. Jeg hadde ringt hvis jeg var dere...Men dere kan jo vnete noen dager og..Mange som ringer for sent.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissemor Skrevet 16. april 2004 #3 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg synes det er utrolig sløvt av folk å ikke svare innin fristen.Men ring å hør du,det er vel eneste mulighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. april 2004 #4 Del Skrevet 16. april 2004 Vi hadde også noen som ikke svarte innen fristen, men de ringte noen dager senere. Ellers hadde vi ringt dem.... Det er veldig fort gjort å glemme fristen når det går for lang tid mellom man får invitasjonen og svarfristen. Det har jeg gjort selv, for ettersom det ikke er noen hastesak legger man den litt til side og vips, så er det helt borte..... Gi dem noen dager til, og så ringer du dem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 16. april 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 16. april 2004 Hmm..ja, vi er alle forskjellige.. Ringer og sier ifra med en gang jeg, hvis jeg får invitasjon til noe! Kan man så kan man, vil man så vil man, etc osv! Slik tenker jeg da. Kanskje enkelt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. april 2004 #6 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg ringer som regel med en gang jeg også, men av og til krever det litt mer planlegging, og da blir det glemt en stund..... Vi hadde også 2 mnd svarfrist, men så i ettertid at vi kanskje skulle hatt bare 1 mnd i stedet.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 16. april 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 16. april 2004 Sikkert lurt med 1 mnd ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HanneB Skrevet 16. april 2004 #8 Del Skrevet 16. april 2004 Vår svarfrist gikk ut i går. Sambo hadde bestemt seg for at han skulle ringe til de som ikke hadde svart i dag. Men i går kveld ringte de siste og takket ja. Er helt enig i at det er uhøflig å ikke svare på en innbydelse. Vi hadde svarfrist 1 mnd nettopp fordi vi ville vite raskt hvem som kom eller ikke. Dagen vår er jo ikke før 26. juni, men det er deilig å vite at dette nå er i boks. Nå kan jeg begynne med bordplassering og sende ut info om dagen vår (kirke, festlokaler og overnatting) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 16. april 2004 #9 Del Skrevet 16. april 2004 Hei! Jeg hadde ringt og purret opp, men ikke enda.... Ble selv bedt i bryllup, og takket ja til brudeparet. Det vi glemte var at det var brudeparets foreldre som skulle hatt beskjeden. Vi trodde jo automatisk at brudeparet ville gi beskjed til sine foreldre, så vi følte oss litt dumme når vi møtte på foreldrene og de spurte om vi virkelig ville komme :oops: Gi de noen dager til, eller så kan dere jo ringe. Føler det selv som ingen krise om noen glemmer svarfristen. Lett å gå i glemmeboken i en stressende hverdag. Vet jo selv hvor viktig det er med svar, og hvor irriterende det kommer til å bli om ikke alle har svart innen fristen. Men verdens undergang er det jo ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zmurfette Skrevet 16. april 2004 #10 Del Skrevet 16. april 2004 Vi hadde svarfrist i går og det er et par stykker som ikke har svart. Vi gir dem et par dager til, så ringer vi. Viktigere for oss å vite om de virkelig kommer eller ikke enn å "sitte på den høye hest" og vente på svar i all evighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 16. april 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 16. april 2004 Puh..Nå har de ringt..3 kommer og en ikke..Men de hadde vurdert å si nei..fordi vi har skrevet antrekk: Smoking/mørk dress! De trodde det betydde galla. Og de hadde ikke råd til å kjøpe gallaklær Jezuz... Trodde alle visste hva kleskoder gikk ut på jeg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 16. april 2004 #12 Del Skrevet 16. april 2004 Det er fort gjort at brev tar lengere tid i postsystemer eller at senderen tenker at det er "putte i postkassa"-frist, ikke "være framme"-frist. Det kan også være at de tror de har svart (noen surrerhoder er det jo der ute..) Det kan hende de har gjort det klar og glemt å poste det Det kan hende de har glemt at de skal svare. Det kan være at de mener de nevnet det i en samtale til din mor i forige måned og antok at hun ville si det videre til dere Det kan rett og slett være så mangt.. Enig med de som sier; vent noen dager til og så ring dem..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 16. april 2004 #13 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg ville ringt - det kan godt hende at de har glemt å svare fordi de ikke gjorde det med en gang (sannsynligvis ville de gitt beskjed dersom de ikke kom - folk er ikke så vant med å svare på at de kan komme...) Jeg ville ringt med en gang jeg - er vel greit å si i fra at dere må vite det nå, det er tross alt en grunn til at dere har satt en svarfrist!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 16. april 2004 #14 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg vil ikke ringe de som ikke klarer å svare innen fristen. Er visst ganske streng jeg :-) Jeg mener det er utrolig sløvt og respektløst å ikke kunne forholde seg til en svarfrist! Men nå har jeg en altfor snill sambo - og han ville nok ringt - så da blir det slik tenker jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 16. april 2004 #15 Del Skrevet 16. april 2004 Jezuz... Trodde alle visste hva kleskoder gikk ut på jeg!! Alle gjør nok ikke det skjønner du Og dette er jo nok et eksempel på hvorfor det oppstår misforståelser, uoverensstemmelser osv .............. man har ikke det samme "grunnlaget". Er visstnok noe som heter kommunikasjon - og det er veldig vanskelig Forresten - lykke til med bryllupet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 16. april 2004 #16 Del Skrevet 16. april 2004 Vi har frist neste onsdag, de som ikke har svart innen da blir oppringt torsdag og eventuellt fredag. Vi har satt en frist fordi vi trenger den, som for ek. at vi skal bruke helgen til å lage bordplan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 16. april 2004 Forfatter #17 Del Skrevet 16. april 2004 Takker :-) Man ser vel kanskje av og til ikke utenfor sin egen boble Skjønner kanskje at de som ikke har vært i så mange bryllup etc vet hva kleskodene innebærer! Men nå er ihvertfall lista klar. Vi ble totalt 48 stk! Inviterte 58! Men det er egentlig bare fint, for da sparte vi 10 000,- ( :oops: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 16. april 2004 #18 Del Skrevet 16. april 2004 Lett å glemme at ikke alle er så engasjerte... ville gitt folk en uke til, og så ringt. Men nå har alle gjestene takket ja, så jeg slapp å bekymre meg der. Hurra! M Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 16. april 2004 #19 Del Skrevet 16. april 2004 Greit at folk ikke er engasjerte, men det vitner om dårlig folkeskikk å ikke bry seg med å svare synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 17. april 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 17. april 2004 Enig med deg Arwen :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå