Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som har fått klippet tungebåndet på barnet sitt? :)

Hvordan gikk dere frem for å få dette gjort?

Anonymous poster hash: 787af...71b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

wææ høres brutalt ut. Er det vanlig? :/

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Ja, de gjorde det på barsel. Det tok ett minutt, og hun gråt ikke engang. :)

Hvordan man går fram for å få det gjort når barnet er større, vet jeg ikke noe om.

Gjest Allergikeren
Skrevet

Tannlegen gjorde det på lillesøsteren min da vi var barn. Ingen big deal så vidt jeg kan huske, men det høres ganske vondt ut. :P Jeg vurderer å få gjort det selv neste gang jeg er hos tannlegen, jeg får ikke tungespissen utenfor leppene engang.

AnonymBruker
Skrevet

Min baby hadde det da han ble født, og de klippet det allerede på barsel. Det gikk kjempefort og affiserte ikke babyen i det hele tatt :)

Anonymous poster hash: a0b57...0b0
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg vet mange får gjort det på barsel, mn det er forseint, hun er 3 uker :) Så vil gjerne vite hvem jeg skal henvende meg til :)

Gjest Brienne of Tarth
Skrevet

Du kan jo høre med helsesøster eller fastlegen. :)

Skrevet

Vi gikk til helsesøster først og ble så sendt opp til legen for å få det gjort. Han var da ca 10 uker. Han skrek og blødde en del, men det gikk fort over :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi gikk til helsesøster først og ble så sendt opp til legen for å få det gjort. Han var da ca 10 uker. Han skrek og blødde en del, men det gikk fort over :)

Takk for svar :)

Tok det lang tid fra henvendelse før det ble gjort?

Kan jeg spørre - hva var grunnen til at dere fikk det gjort? Ble det bedre etterpå? :)

TS

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg gikk til helsesøster pga. ammeproblemer, og jeg bor på et ganske lite sted, så vi ble sendt umiddelbart derfra til barnelegen på sykehuset. Han ordnet det kjapt og enkelt, og ammingen gikk som en drøm etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk gjort det på sykehus, men jeg var vel rundt 3-4år tror jeg

Anonymous poster hash: cf02e...3eb
Skrevet

Ja, tungebåndet ble klippet da han var rundt 13 uker. Gikk via fastlegen. Hadde lurt på om dette kunne være tilfellet fra han var rundt 4 uker, så godt da det skjedde noe. Egentlig ville egen sende oss til sykhuset og få det gjort, men siden vi bor i ei bygd langt unna, ble det gjort på legekontoret av fastlegen selv. Han blødde litt, gråt litt, fikk pupp og så var alt greit. Han er nå snart 5 mnd og ingen komplikasjoner i ettertid.

Skrevet

Jeg burde ha gjort det, men tør ikke...kunne ønske foreldrene mine gjorde det da jeg var baby/smårolling.

Forsåvidt ikke så stort problem, men jeg har null sjans til å rulle på R, som er naturlig på min dialekt. I stedet så lærte jeg meg å skarre på R.

Dessuten så får jeg et slags hakk i tunga når jeg rekker den ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk selv klippet tungebåndet da jeg var liten, så husker ingenting av det, men tror det ble gjort nok så problemfritt hos fastlegen :) Kan ikke se noen forskjell på min og andres tunge den dag i dag..

Anonymous poster hash: f7b6e...103
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde såkalt hjertetunge når jeg var barn pga stramt tungebånd. Jeg fikk klipt det hos tannlegen når jeg var 8 år, ble sydd ett sting også, ble bedøvd først husker jeg.

Anonymous poster hash: 65b28...292
Skrevet

Takk for svar :)

Tok det lang tid fra henvendelse før det ble gjort?

Kan jeg spørre - hva var grunnen til at dere fikk det gjort? Ble det bedre etterpå? :)

TS

Det ble gjort samme dag som vi gikk til helsesøster. Ble sendt rett opp til legen.

Vi fikk aldri helt til ammingen og han tok aldri tunga ut av munnen. Tuppen var (og er) hjerteformet. Derfor jeg tok kontakt.

Ammingen fikk vi aldri helt til uansett, bare delammet, men er veldig glad vi fikk det gjort :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...