Gå til innhold

Slør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greier ikke å bestemme meg for om jeg vil ha slør eller ikke. Det er ganske mye kjole så jeg trenger strengt talt ikke... Men er litt redd for å angre meg på selve dagen. Dessuten er det jo så dyrt! Var innom en butikk og de to aktuelle somrene kostet jo rundt 3000kr!!! Er dette vanlig?

Hadde du slør/ikke? Angret du? Hva betalte dere for sløret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker å kjøpe brukt da er det ikke så dyrt :)

Gjest Adriane
Skrevet

Jeg trenger heller ikke slør, men har allikevel valgt å ha det - jeg syns liksom det hører med, og følte meg mye mer brud med én gang jeg prøvde sløret :rodmer: Kjøpte brukt på Finn, og fikk et slør som hadde kostet 2500 til 800 kroner. Lønner seg absolutt å kjøpe brukt!

Skrevet

Takk for svar :) synes det høres ut som en god grunn til å kjøpe slør ut fra det du skriver Adriane. Jeg har også manglet brudelelsen litt, så kanskje et slør vil hjelpe :) lette litt på finn men problemet er at alle fokuserer på kjolen de vil selge så det er lite bilder av slørene (tips til dere som skal selge senere). Noen her som har eller vet om noen som har sløret V-2010 fra Pronovias? Verd et forsøk... :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Takk for svar :) synes det høres ut som en god grunn til å kjøpe slør ut fra det du skriver Adriane. Jeg har også manglet brudelelsen litt, så kanskje et slør vil hjelpe :) lette litt på finn men problemet er at alle fokuserer på kjolen de vil selge så det er lite bilder av slørene (tips til dere som skal selge senere). Noen her som har eller vet om noen som har sløret V-2010 fra Pronovias? Verd et forsøk... :)

Jeg trodde jeg hadde V2010, men jeg har vistnok V2007 eller noe slikt. :)

Sløret er uansett nydelig med myk deilig tyll som legger seg pent over skuldrene og ligger pent siden det er så bredt, og ikke minst er i to lag.

Jeg følte meg ikke som en brud før jeg fikk sløret på, det var det som gjorde meg til brud og ikke bare en som hadde på seg en råflott kjole. Brukte det bare en time eller to totalt etter det ble det hengt over telstengene, men jeg angrer ikke et sekund på sløret selv om timeprisen var et par tusen. Ligger bilde av det i skravletråden.

Og selge det kommer ikke på tale! :ler:

Gjest Kiara!
Skrevet

Og jeg vil bare si at det er maaaaaaaaaange stygge slør på finn som er kjøpt på ebay der blonden er sydd på og det som verre er. Små bilder er ofte lik ikke fullt så bra kvalitet.

• Liker 2
Skrevet

Det var også veldig pent Kiara! Det jeg har sett på (v2010) har også perlebroderinger. Er sikkert med på å gjøre det dyrt.... Men det passer veldig godt til kjolen som er helt enkel ;) åååå... Jeg som egentlig ikke skulle ha slør! Haha ser ut til at det blir slør ja :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Unn deg hvertfall et skikkelig et som kan gå i arv. Flott minne å ha! :)

Skrevet

Åååå... Enda en ting jeg ikke hadde tenkt på! Har jo arvet kjolen så da hadde det jo vært hyggelig om noen andre i familien vil arve kjole eller slør en gang :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Det gjør at den stive prisen kan forsvares litt. :)

Gjest Kiara!
Skrevet

Det gjør at den stive prisen kan forsvares litt. :)

Skrevet

Jeg skal ikke ha slør. Jeg har en stor kjole, og føler det blir for mye med slør også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ikke ha slør, nå tror jeg at jeg vil ha det likevel.

Skrevet

jeg skulle ha slør og så skulle jeg ikke ha slør, så skulle jeg ha slør og nå er jeg ikke heeelt sikkert. skal gifte meg på lørdag så det er kanskje greit å bestemme seg snart. har kjøpt sløret til 2000 flis. fingerspisslangt.

Skrevet

Jeg kjøpte et billig et på nettet, men det angrer jeg på. Det ble ødelagt før selve dagen, så det måtte festes med hårspenne, etter vielsen tok jeg det av for det ramla bare av hele tida. Er glad jeg hadde slør den korte tida da, for jeg ser jo på bildene og filmen fra vielsen at jeg var mere brud. Men skulle heller kjøpt et skikkelig et, som kunne gått i arv.

Skrevet

He he, det er flere av oss skjønner jeg. :fnise:

Jeg ville ha slør, så ville jeg ikke, så ville jeg ha et kort-kort slør, så ville jeg ikke, så ville jeg ha noe birdcage -aktig, og når jeg var og hentet kjolen og prøvde den satte de på meg et langt slør som så flott ut, så ville jeg ha langt slør, så ville jeg ikke likevel, og nå i det siste har jeg vært litt på å ha slør likevel. :vetikke: Tidligere i kveld tok jeg kjolen ut av posen og fluffet den litt og hang den opp på et låst garderoberom. Da fant jeg også frem alt mulig annet brudestash, og ikke mindre enn 6 - seks- slør har jeg da klart å klikke hjem fra ulike nettteder. Pluss en liten birdcage-sak. :sjokkert::hakeslepp::rodme::daane: Korte, lange, en mellomting, med krystaller, uten krystaller, ulike kanter. Og ja, de var ikke dyre noen av dem, og kvaliteten gjenspeiles nok av det, selv om 2-3 av dem er ganske pene. Er det mulig!! Gjenspeiler vel bare min egen usikkerhet på akkurat det punktet, for bortsett fra 3 par sko har jeg vel egentlig ikke gått amok på andre ting og kjøpt ting jeg ikke trenger. Tror jeg.

Nå er det også for meg 3 dager til bryllupet, og jeg vet fortsatt ikke. Ble enig med frisøren at vi ser an følelsen på selve dagen. At man kan bli så usikker over en slik filleting, mens de fleste andre ting er det ikke tvil om i det hele tatt. Ja ja, blir spennende å se hva jeg velger da. :-) :biggrin:

• Liker 1
Skrevet

Så deilig å høre at det ikke bare er meg! Har jo nesten blitt gal! Og midt i galskapen blir jeg irritert på meg selv at jeg kan bruke så mye tid på en så uviktig ting... Hehehe.... :)

Skrevet

godt det er flere som meg, jeg var på prøvetime på mandag og følte igrunn at alt var rett da men nå ....

vanskelig. hovedproblemet for meg er at jeg føler meg for gammal til å ha slør. og jeg har brukt slør en gang før, da jeg giftet meg første gang. men når brudgommen og brudgommens far instendig ønsker at jeg skal ha slør ....

og så er det noe med at jeg fikk på plass den siste lille overbevistheten for kjolen da jeg fikk på meg dette sløret. nå elsker jeg kjolen minst like høyt uten slør, men da jeg kjøpte den var det helheten som fikk meg til å dra kortet.

Skrevet

Jeg vet ikke om vi er like i alder Petalouda, men jeg er heller ingen ung brud, og jeg og samboeren har vært samboere i mange år nå. Har vært gift en gang før for mange år siden, brukte ikke slør da.

Jeg tror det er bare vi som kan føle på hva som er riktig for oss. Jeg kom til at hva som har vært spiller ingen rolle, det er det vi har nå og som jeg er sikker på at vi alltid vil ha som er viktig og riktig. For meg var det derfor uaktuelt å gifte meg i en gammelros døv selskapskjole, så her blir det hvit kjole og hele pakka, og kanskje til og med slør. Dropper kirken da, gifter oss der hvor vi skal ha festen, fordi ingen av oss er spesielt kristne. Jeg er ganske sikker på at samboeren kommer til å digge det. Jeg er vel ikke kjent for å bry meg alt for mye om hva andre mener, går gjerne mine egne veier og gjør det jeg har lyst til selv. Jeg er fullstendig klar over at hodet mitt ikke alltid helt klarer å følge med på og forstå hvor gammel jeg faktisk har blitt, men jeg nekter også å måtte gå inn i en slik og slik rolle bare fordi jeg er så og så gammel. Jeg vil bare være meg jeg.

Nja, dette ble jo mye mer enn jeg hadde tenkt. Poenget mitt er vel bare at jeg synes ikke du skal tenke på alder. Tenke på hva du selv føler, og jeg ser jo selvfølgelig poenget med din tilkommende som har så lyst til å se deg med slør. Hvis det er viktig for ham så er jo det en enkel glede å gi ham. Og du kan jo ta det av like etter vielsen.

Sier hun som selv ikke har bestemt seg enda, fordi jeg er usikker på hva som er finest. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også gammal, men søren heller - jeg skulle da ha slør og hvit kjole! Akkurat der ga jeg beng i alle de som mente vi burde tone det hele ned fordi vi var som et gammalt ektepar før vi gifta oss :fnise:

Suzi: du kan starte slør-utsalg etter bryllupet du da! Eller du kan jo alltids bytte slør hver gang du er på do ellernoe, da vil sikkert gjestene lure :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...