AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #1 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har bestilt en pakke fra iherb og har valgt det billigste frakt alternativet. Har lest at det ikke er mulig å spore pakker med det billigste frakt alternativet(DHL global priority mail). Men når jeg går inn på siden min på iherb og ser på den siste ordren min, så ser jeg et tracking nummer som starter begynner på :LJ (og så åtte tall etterpå). Jeg lurer på hva dette trackingnummeret brukes til dersom man ikke kan bruke det til å spore pakken? Kan man virkelig ikke bruke dette tracking nummeret til sporing? Grunnen til at jeg ønsker å spore pakken er att iherb har sendt min pakke til gammel adresse. Stod feil adresse på ordren, selv om jeg trodde jeg hadde skrevet den nye adressen min. Men i ettertd ser jeg at den nye adressen min står som "billing adress" og den gamle adressen står som "shipping adress". Derfor er det surt dersom pakken min blir sendt til gamle adressen min. Vet ikke om det er mulig å få ordnet det slik at jeg får pakken min sendt til den nye adressen in når den ankommer Norge? Noen som har erfaring med hva som skjer med pakker fra utlandet som blir sendt til en gammel adresse? Anonymous poster hash: 8f371...a8f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #2 Skrevet 9. juli 2013 Jeg har bestilt en pakke fra iherb og har valgt det billigste frakt alternativet. Har lest at det ikke er mulig å spore pakker med det billigste frakt alternativet(DHL global priority mail). Men når jeg går inn på siden min på iherb og ser på den siste ordren min, så ser jeg et tracking nummer som starter begynner på :LJ (og så åtte tall etterpå). Jeg lurer på hva dette trackingnummeret brukes til dersom man ikke kan bruke det til å spore pakken? Kan man virkelig ikke bruke dette tracking nummeret til sporing? Grunnen til at jeg ønsker å spore pakken er att iherb har sendt min pakke til gammel adresse. Stod feil adresse på ordren, selv om jeg trodde jeg hadde skrevet den nye adressen min. Men i ettertd ser jeg at den nye adressen min står som "billing adress" og den gamle adressen står som "shipping adress". Derfor er det surt dersom pakken min blir sendt til gamle adressen min. Vet ikke om det er mulig å få ordnet det slik at jeg får pakken min sendt til den nye adressen in når den ankommer Norge? Noen som har erfaring med hva som skjer med pakker fra utlandet som blir sendt til en gammel adresse? Anonymous poster hash: 8f371...a8f Er det ikke bedre å ta en telefon til Posten enn å spørre her? Anonymous poster hash: f2ea4...268
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #3 Skrevet 9. juli 2013 Er en grunn til at man må godta før man bestiller, der man går igjennom shipping address Anonymous poster hash: 748e7...af6
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #4 Skrevet 9. juli 2013 Er en grunn til at man må godta før man bestiller, der man går igjennom shipping address Anonymous poster hash: 748e7...af6 Ja burde sett bedre etter, men hadde nettopp skrevet inn den nye adressen og tenkte at da var alt greit. Så gjorde en feil. Anonymous poster hash: 8f371...a8f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 Er det ikke bedre å ta en telefon til Posten enn å spørre her? Anonymous poster hash: f2ea4...268 Har snakket med posten, men de sier jeg må sjekke på nettsidene deres ved hjelp av tracking nummeret, men ingenting kommer opp når jeg skriver inn tracking nummeret, Anonymous poster hash: 8f371...a8f
Rosalie Skrevet 9. juli 2013 #6 Skrevet 9. juli 2013 De har jo ordrenummeret ditt, hva med å ta en mail til iHerb og spørre? http://uk.iherb.com/info/Contact
Gjest princessa Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 De har jo ordrenummeret ditt, hva med å ta en mail til iHerb og spørre? http://uk.iherb.com/info/Contact Har skrevet til kudneservice på iherb, men de sier at pga at ordren allerede er sendt fra dem, så kan de ikke gjøre noe. Så var bare derfor jeg skrev her på kvinneguiden, fordi jeg ikke vet hvor jeg kan få hjelp og om det er noe jeg kan gjøre for å få pakken min til min nåværende adresse?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 Det stemmer at det ikke er mulig å spore pakken med det billigste alternativet. Når pakken kommer til Norge er det ikke lenger DHL som har den, men Posten. De sender pakken videre som brevpost og ikke som pakke, og da er den ikke sporbar. Det jeg ville ha gjort er å åpne en live chat med iherb og høre om det er noe de kan gjøre i forhold til DHL. Altså om de kan forandre adressen din. Gammeladressen din, er det på et lite sted eller et stort sted med mange postmottakere? Om det er på bygda f.eks kan du forsøke å ta kontakt med postomdelingen og forklare situasjonen og få de til å sende pakken videre. Anonymous poster hash: 8d469...614
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 Det stemmer at det ikke er mulig å spore pakken med det billigste alternativet. Når pakken kommer til Norge er det ikke lenger DHL som har den, men Posten. De sender pakken videre som brevpost og ikke som pakke, og da er den ikke sporbar. Det jeg ville ha gjort er å åpne en live chat med iherb og høre om det er noe de kan gjøre i forhold til DHL. Altså om de kan forandre adressen din. Gammeladressen din, er det på et lite sted eller et stort sted med mange postmottakere? Om det er på bygda f.eks kan du forsøke å ta kontakt med postomdelingen og forklare situasjonen og få de til å sende pakken videre. Anonymous poster hash: 8d469...614 Når pakken er overgitt til Posten, så er det ingenting DHL kan gjøre hverken for å spose brevposten eller endre adressen (selv om den hadde vært sporbar). Da må man kontakte Posten direkte. Om de ikke kan spore sendingen, så kan heller ikke iherb eller DHL det. Jeg vil anbefale TS å kontakte Posten og be om videresending av post fra den gamle adressen i en periode og forklart at du venter viktig post dit. Mulig du må betale for den tjenesten. Anonymous poster hash: 41b19...4f8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Man får vel 3 måneders gratis ettersending når man melder flytting hos posten. Anonymous poster hash: 03c2e...7d2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 Når pakken er overgitt til Posten, så er det ingenting DHL kan gjøre hverken for å spose brevposten eller endre adressen (selv om den hadde vært sporbar). Da må man kontakte Posten direkte. Om de ikke kan spore sendingen, så kan heller ikke iherb eller DHL det. Jeg vil anbefale TS å kontakte Posten og be om videresending av post fra den gamle adressen i en periode og forklart at du venter viktig post dit. Mulig du må betale for den tjenesten. Anonymous poster hash: 41b19...4f8 Ja? Det var jo det jeg skrev. At når pakken kommer til Norge er den Posten sitt ansvar og ikke DHL. Men frem til den kommer til Norge er den DHL sitt ansvar, og så lenge pakken er i deres hender kan de kanskje hjelpe TS. Anonymous poster hash: 8d469...614
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Man får vel 3 måneders gratis ettersending når man melder flytting hos posten. Anonymous poster hash: 03c2e...7d2 Gratis ettersending får du når du flytter og melder adresseendring. Men jeg regner med at TS gjorde det da hun flytta, og da er det ikke gratis om hun skulle velge å bestille omadressering nå. Regner med TS ikke har omadressering enda etter at hun flytta, for da hadde hun ikke hatt noe å bekymre seg for. Anonymous poster hash: 8d469...614
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 Se for øvrig svar her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=754930&p=12910344 Anonymous poster hash: 8d469...614
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Og her http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=754930&p=12919739 Beklager så mange poster etter hverandre :/ Anonymous poster hash: 8d469...614
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå