Gå til innhold

Montere hengerfeste på bil

Petra75

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor mye det koster å montere på et hengerfeste på bilen? Må det gjøres på verksted, eller kan man kjøpe på Biltema og skru på selv? Festet skal brukes til å frakte sykkel på, ikke kjøre med henger.

Lurer også på om man må endre vognkortet hvis man monterer på hengerfeste?

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan gjøre det selv hvis du er praktisk anlagt.

Du trenger ikke endre vognkortet, for det står ikke noe om hengerfeste der.

Anonymous poster hash: 4910e...d9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og hvis man trenger å ha den inn på verksted for å gjøre det? Jeg må nok innrømme at jeg ikke er veldig praktisk anlagt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-10 000 ca. Avhengig av om det er orginalt eller ikke samt om det er avtagbart eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4-10 000 ca. Avhengig av om det er orginalt eller ikke samt om det er avtagbart eller ei.

Hvor får du ettermontert hengerfeste for 4000?

Hos knollogtott klabblagmekk A/S på hardangervidda?

Et Westfalia avtagbart hengerfeste så tipper jeg du må ut med 12-14 000 ferdig montert

Anonymous poster hash: ef955...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet av verksted som tar 6000 for å montere uorginale men tüv-godkjente hengerfester, forutsatt at man kan koble seg på eksisterende ledningsnett uten spesielle problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du ettermontert hengerfeste for 4000?

Hos knollogtott klabblagmekk A/S på hardangervidda?

Et Westfalia avtagbart hengerfeste så tipper jeg du må ut med 12-14 000 ferdig montert

Anonymous poster hash: ef955...006

Med tanke på antallet timer det tar og man ikke går til de som skal ha 1000 kroner timen så kan man fint oppnå en slik pris. Med papirer og alt. Ikke alle aksepterer de prisen man ffår oppgitt først skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Har en litt gammel Toyota, betalte 500,- for et brukt hengerfeste fra bilhoggeren, tok meg 1 time å montere hengerfestet og en liten time å koble det elektriske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel ganske avhengig av hvilken bil det skal monteres på.

Jeg monterte på en -94 golf stasjonsvogn. Et par timers jobb. Måtte vel borer et par hull, ellers var det stort sett å skru fast. Standard ledningssett til en hundrelapp eller to som jeg kobla inn på eksiste er ned ledninger. Tilhengerfestet kosta vel en tusenlapp eller to.

Monterte også på en 2005 Oktavia. Brukte mange timer bare på å finne gode monteringsbeskrivelser på nett. Spesial ledningssett til 1500(?) kr. Tilhengerfestet med fast krok kosta vel 4000(?) kr. Måtte strekke ledning helt frem til sikringsboksen og montere egen sikring. Diverse deksler måtte fjernes. Brukte vel 8-10 timer på selve jobben, kanskje mer. Mye jobb å få lønna alt i riktig er kkefølge. Et originalt hengerfeste montert på merkeverksted ville vel kosta meg ca 15000 kr.

Anonymous poster hash: 90155...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor må det være strøm i et hengerfeste?

Anonymous poster hash: 182ad...245
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor må det være strøm i et hengerfeste? Anonymous poster hash: 182ad...245

Kjekt med lys på tilhengeren..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhørt meg litt rundt, og det er jobben med å koble det elektriske som er helvetet på nyere biler, har jeg skjønt.

Jeg tror jeg går for å bytte bil istedet ;) Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forhørt meg litt rundt, og det er jobben med å koble det elektriske som er helvetet på nyere biler, har jeg skjønt.

Jeg tror jeg går for å bytte bil istedet ;) Takker for svar!

.. Er forresten en Auris det er snakk om..

hvilken årsmodell er det snakk om? ser at mekonomen har tilhengerfeste for auris 07-11, for i overkant av 3000 kr. noe annet som kan være verdt å sjekke er om ledningsnettet ligger klart for å koble til tilhengerfeste. har selv en noe eldre toyota, og har lagt merke til at det ligger kontakter og ledningsnett klart til mye av ekstrautstyret som man kunne få med min bil(elektriske speiler, vinduer, ekstra høyttalere og en del annet), men som ikke ble montert da bilen var ny, så det kan godt være at det ligger en kontakt klar for montering av tilhengerfeste i din bil. sier ikke at en slik kontakt faktisk er der, men kan kanskje være lurt å sjekke, før man kjøper ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...