Gå til innhold

Nabo lar hunden sin drite på eiendommen vår!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har lenge dukket opp små klynger med hundebæsj flere plasser på eiendommen vår, naboene har trodd det er vår bikkje, og jeg har mistenkt en stor nabokatt.

Nå kunne derimot en av naboene fortelle meg at det er en kvinne som går tur med hunden sin her i bånd, som tar med hunden inn på vår eiendom for å drite! Hun turte ikke si fra selv, og har sett det flere ganger.

Det denne damen har gjort er å gå bak garasjene våre, men nå er hun frekk nok til å stå utenfor eiendommen og la hunden løpe inn til søppelskuret vårt og drite der.. Ikke plukker hun det opp heller.

Hva kan vi gjøre med dette? Eiendommen ligger i en innersving, og det er mange innganger som ikke har port, og vi har ikke utsikt til hele eiendommen. Vi kan jo ikke stå vakt hele tiden. Det er uaktuelt å bygge gjerder, alt for mange biler som kjører inn og ut, og vi har vært nødt til å installere elektriske garasjeporter og bygge et eget bygg for sykler og barnevogner fordi folk stjeler, så naboene vil ikke bruke mer penger.

I tillegg blir jeg mistenkt fordi jeg er den eneste som har hund her..

Anonymous poster hash: 33ee8...fab
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo et vitne da.

Anonymous poster hash: 91e3c...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg vet ikke hvem damen er, hadde jeg fått tak i henne hadde jeg jo satt henne på plass og prøvd å få et navn ut av henne, men sjansen for det er lav siden hun gjør det ca. annen hver dag (det vet jeg siden det er jeg som plukker opp driten)..

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de andre har jo fått høre at det ikke er meg, men tror noen er mistenksomme likevel. Når de hører at jeg prater "hundespråk" i gangen og gjennom vinduet er det ihvertfall ett par her som står og følger med i vinduet..

AnonymBruker
Skrevet

Sett opp en plakat med; området er video overvåket. Best er om du gjør det på ordentlig også så du har noe å gi til politiet.

Anonymous poster hash: 04ce7...d44
AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert det, men ikke funnet noe om lovligheten for dette. Jeg vet at man må opplyse om kamera for å få bruke det, men kan man henge opp falske skilter?

Slikt kamera koster iallefall en god del, så det blir nok med skilter.

Takk for tips, skal se om jeg finner et som ser litt proft ut :)

AnonymBruker
Skrevet

Har vurdert det, men ikke funnet noe om lovligheten for dette. Jeg vet at man må opplyse om kamera for å få bruke det, men kan man henge opp falske skilter?

Slikt kamera koster iallefall en god del, så det blir nok med skilter.

Takk for tips, skal se om jeg finner et som ser litt proft ut :)

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=4004

Anonymous poster hash: 714c0...4e4

Skrevet

Er det din eiendom? De lovene for overvåking gjelder i offentlig rom, om du eier området så kan du i teorien filme hva du vil, men du kan selvfølgelig ikke gjøre hva du vil med opptakene (legge de ut osv) men du kan kjøpe billig kamera på clas Olson å følge med bak svingen, så er det bare å ha vannslange klar å spyle hunden (og dama)

Skrevet

(snip)

bare å ha vannslange klar å spyle hunden (og dama)

:kjefte: Det er ikke hunden sin feil at den har en idiotisk eier!

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

plukk opp dritten, finn ut hvor hu bor og dump det på hennes plen, eller på trappa eller noe :P

Gjest Funky Punk
Skrevet

Du har lov til å videoovervåke egen eiendom, men det skal være skiltet.

Du har derimot ikke lov til å få med noe av det som er utenfor eiendommen. Da må du i så fall søke om lov

AnonymBruker
Skrevet

Du kan filme på din egen eiendom ja, men ikke det rundt, så pass på hvordan du setter det opp, og husk å ha skilt. Og du trenger ikke allverden til kamera, jeg har selv tatt folk som drev herværk på fersk gjerning med en spionpenn jeg la i garasjevinduet i en kopp:P Du kan jo kanskje få låne kamera av noen også, bare til du har fått tatt hu dama.

Skilt kan du kanskje få kjøp eller lage selv; print ut, laminer det, spikre det på en treplate og så på en påle og slå ned.

Anonymous poster hash: 04ce7...d44
AnonymBruker
Skrevet

Får prøve skilt først, og så kamera om det ikke fungerer. Problemet er at damen står utenfor eiendommen og hunden går inn (mest sannsynlig), for søppelskuret er helt ved veien. Vanskelig å filme damen når hun ikke står på selve eiendommen :/

Jeg klarer ikke å forstå hvorfor dette skjer, det er masse grøntområder, gruslagte fortau og grønne grøftekanter her vi bor, hvorfor driter hunden da på grusen vår? Og hva slags folk er det som synes dette er ok? Får hun adrenalinkick eller noe? Møkkakjerring.

Likte forslaget med å dumpe det på plenen hennes.. Blir vel best om jeg først sparer ei stund på det jeg plukker opp :filer:

Skrevet

Gjør som Thomas Giertsen å piss på jordbærene hennes;)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...