Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sikkert laget 500 andre tråder om akkurat dette problemet, men kjenner jeg må bare få ut litt frustrasjon.

Hadde tidligere veldig langt hår, ned til korsryggen. Håret mitt er veldig tykt.

Gikk til frisøren og fortalte at jeg skulle ha det mer oppklipt og litt kortere, 5-6cm. Jeg har hatt oppklipt før, og ville "freshe" det opp igjen. Frisøren sier hun forstår hva jeg mener. Plutselig tar hun håret i en hestehale og kutter av 10-12cm av håret. Jeg trodde jeg skulle falle av stolen. Dette er en frisør jeg har brukt før, når jeg skulle farge. Så nå sitter jeg her, men hår til kragebeinet. Det lange håret var kjennetegnet mitt, og mye av identiteten min. Jeg er også litt "maskulin" i hele meg, så håret mitt var det eneste som var litt feminint og jentete. Men nå er det kort og jeg ser ut som en mann.

Føler meg som en drittunge som sitter og syter om håret mitt, når det faktisk finnes verre problemer i verden. Noen som har opplevd det samme? Nå sitter jeg altså og venter på at det gror ut igjen. Og fader jeg skal aldri klippe det noen sinne igjen! noen tips om å få det til å gro fortere? Tar allerede vitamin B, er mye ute i solen og trener aktivt.. Kommr nok ikke til å vise meg i offentlighet de neste ukene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så kjip! Gå i alle fall å klag på klippen(men vær menneskelig, å hyle og slå neven i bordet får deg ingen steder). Kanskje du får pengene igjen eller noe slikt, er jo ikke noe å gjøre med lengden dessverre. Men om den ikke ble oppklippet nok kan du jo få det ordnet på(det har jeg fått, gikk helt smertefritt! :) )

Et annet tips er at folk anser 5-6 cm veldig ulikt, så det beste er å vise på kroppen hvor langt du vil ha det. Er mye tryggere! Du kan også be om å få se hvor mye de blir å ta med saksa før de faktisk klipper:)

Det vokster ut igjen TS, selv om det er kjipt(klippet meg selv litt for kort nylig), men om du synes du er for maskulin kan du jo i mellomtiden teste ut andre feminine tendenser? Skjørt og kjoler f.eks?:) Man kan finne skjørt som er flattrende for de fleste figurer! Så er det jo bare å hive på strømpebukser!

Anonymous poster hash: 9fe08...c82
Gjest Ghostwhisperer
Skrevet

Hjelpes, håper du nektet å betale??

En forventer jo å få det som en vil hos frisør og i alle fall når de sier de vet hva du mener, dette var jo respektløst!

Vet ikke om så mye annet en kan gjøre for hårveksten, "venter" selv på at ting skal skje på den fronten.

Men har hørt at hodebunns massasje skal funke, når du shamponerer hpret så skal du ikke bare blande det inn, men massere hodebunnen godt og skylle med kaldt vann for å lukke porene/hårsekkgreiene.

Håper det vokser kjapt ut igjen, og om du våger deg til frisør igjen håper jeg du kommer til noen som respekterer kundens ønsker.

Skrevet

Hva med exstension mens du sparer??

Skrevet

Uff, så kjip! Gå i alle fall å klag på klippen(men vær menneskelig, å hyle og slå neven i bordet får deg ingen steder). Kanskje du får pengene igjen eller noe slikt, er jo ikke noe å gjøre med lengden dessverre. Men om den ikke ble oppklippet nok kan du jo få det ordnet på(det har jeg fått, gikk helt smertefritt! :) )

Et annet tips er at folk anser 5-6 cm veldig ulikt, så det beste er å vise på kroppen hvor langt du vil ha det. Er mye tryggere! Du kan også be om å få se hvor mye de blir å ta med saksa før de faktisk klipper:)

Det vokster ut igjen TS, selv om det er kjipt(klippet meg selv litt for kort nylig), men om du synes du er for maskulin kan du jo i mellomtiden teste ut andre feminine tendenser? Skjørt og kjoler f.eks? :) Man kan finne skjørt som er flattrende for de fleste figurer! Så er det jo bare å hive på strømpebukser!

Sist jeg sjekka, så var 5-6 cm faktisk 5-6 cm...

TS: Håper inderlig du sa ifra der og da. Blir jo litt dumt å komme etterpå å klage.

Man gir som regel frisøren et inntrykk når klippen er ferdig om man likte det eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

TS: Håper inderlig du sa ifra der og da. Blir jo litt dumt å komme etterpå å klage.

Man gir som regel frisøren et inntrykk når klippen er ferdig om man likte det eller ikke.

Ja, men jeg tenkte på når folk tar det på øyemål, da blir det jo litt variabler(selv om jeg syntes dette hørtes ekstremt ut) Har i alle fall aldri sett en frisør ta frem målebånd:P Så synes å vise fremfor å si antall cm er tryggere.

Trenger ikke å være dumt å klage i ettertid, det vet jeg flere har gjort uten å få problemer:)

Skrevet

TS her. Sa selvfølgelig ifra om at jeg ikke var fornøyd og det ble alt for kort. Måtte betale 1/3 av prisen ettersom frisøren hadde "missforstått". Er nesten ikke mere å gjøre nå enn å vente på at håret skal vokse ut.. Får prøve litt hodebunnsmassasje i mellomtiden. Er bare så utrolig frustrert.. :grine:

Skrevet

Hadde det bare vært så lett. For det første tok frisøren feil, men i tillegg kan jeg ikke skjønne annet enn at TS heller ikke har styringa på øyemål. Forskjellen mellom kragebeinet og korsryggen er vel mye mer enn 10-12cm?

Er enig i det de andre har skrevet, at det er mye bedre å vise hvor frisøren skal klippe.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det bare vært så lett. For det første tok frisøren feil, men i tillegg kan jeg ikke skjønne annet enn at TS heller ikke har styringa på øyemål. Forskjellen mellom kragebeinet og korsryggen er vel mye mer enn 10-12cm?

Er enig i det de andre har skrevet, at det er mye bedre å vise hvor frisøren skal klippe.

Hun skrev at først tok frisøren alt i en hale og tok 10-12 cm rett av den, så regner jeg med hun begynte selve klippen etterpå igjen, og når en skala ha oppklippet, forsvinner det jo mye mer enn om man skal ha rett kant.

Men ja, litt drastisk forskjell fra korsryggen til kravebeinet :fnise:

Men vil tippe hun har målt på ryggen når hun sier korsryggen, og kravebeinet er når hun drar håret fremover ;)

Kiip situasjon TS, men dessverre ikke noe annet å gjøre enn å se på det som læring og huske til en annen gang. :klemmer:

Snu deg rundt med frisørstolen, og vis frisøren i speilet hvor du vil den nye FERDIGE lengden skal være, og bruk gjerne ordet "oppfriskingsklipp" i stedet for ordet "kortere" ;) Når du sier "kortere" kan frisøren plutselig ha fått et eget bilde i hodet, og det er DA man plutselig har problemer ;)

Så legger du til at du vil ha en "gradering" på maks 10 cm på håret. Gradering betyr oppklipt, det betyr da at forskjellen på det lengste og det korteste håret er maks 10 cm. (Si et annet tall om det passer deg bedre ;) )

Bruk gjerne noen minutter om å prate om dette, før hun får begynne å klippe ;)

Anonymous poster hash: 7a772...062

• Liker 1
Skrevet

Vel da burde du sagt stopp etter hun tok de første 10-12 cm. Ikke sitte i stolen å se på uten å si noe! Hjelpes! Kommunikasjon! Si fra menneske! Du hadde hatt hår til midt på ryggen om du hadde åpna kjeften tidligere.

Skrevet

Vel da burde du sagt stopp etter hun tok de første 10-12 cm. Ikke sitte i stolen å se på uten å si noe! Hjelpes! Kommunikasjon! Si fra menneske! Du hadde hatt hår til midt på ryggen om du hadde åpna kjeften tidligere.

Hun arbeidet bak på ryggen. altså, jeg fikk ikke utsikt over hva hun gjorde. Trodde jeg gjorde det klart nok for frisøren at det ikke skulle være kortere enn til brystet.

Skrevet

Det er mer enn 10-12 cm fra korsryggen opp til kragebeinet. Hun har jo klipt mye mer enn du forteller her.

Skrevet

Hun startet å klippe av 10-12cm fra hestehalen min, og deretter arbeidet hun seg oppover..

Skrevet

Anbefaler alle å ta en linjal med når dere skal til frisøren, bare så man faktisk er enig om hvor lang en centimeter er :roll:

• Liker 1
Skrevet

Hun arbeidet bak på ryggen. altså, jeg fikk ikke utsikt over hva hun gjorde. Trodde jeg gjorde det klart nok for frisøren at det ikke skulle være kortere enn til brystet.

Vel, kragebeinet er på brystkassen. Så neste gang må du være mer tydelug da. Har vanskelig for å tro at du ikke så noenting. Når jeg er hos frisøren (langt hår) så kjenner jeg jo hvor hun er i håret mitt. Jeg stusser 1-2 cm hver 3 mnd. Ville jo kjent det hvis hun plutselug klippet 10 cm av det. Hjelpes!

Skrevet

Du det er hår, det vokser ut igjen :klem:

Men jeg har opplevd litt det samme, hadde hår ned til forbi bhhektene bak, skulle stusse litt, og frisøren klipper og styrer bak ryggen min. Sånn at man ikke ser noe! Og så tar hun det frem, og håret rekker meg ca til kragebeinet. Fikk helt hakeslepp, og hadde lyst til å grine.

Men man venner seg, og så vokser det ut igjen :) Sett det opp i hestehale, eller en knute så slipper du å se hvor kort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...