Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Jeg møtte en greker nå i juni på sommerferie på Kreta ,og jeg ble veldig betatt av han. Jeg ble vel også egentlig forelsket i han uten at jeg turte å tilstå det for meg selv før jeg kom hjem. Vi snakkes omtrent hver dag på facebook, og han vil at jeg skal komme tilbake osv. Har hørt masse rykter og "advarsler" om at han kun bruker meg osv, men han virker ikke sånn Hvis han kun var ute etter og bruke meg, hadde han vel ikke lagt meg til som venn å facebook i utgangspunktet? Han er i tillegg veldig sjenert, så det var vel egentlig jeg som måtte få i gang kontakten! Han tar ofte kontakt på facebook og vi sender en del søte meldinger til hverandre. Spørsmålet er om han vil jeg skal komme tilbake fordi da kan han bruke meg på nytt, eller om han faktisk er interressert i noe mer? Jeg vurderer og dra nedover alene og eventuelt finne ut av dette, men er redd for enten A: å bli ensom der nede da jeg ikke kjenner noen andre enn han og dersom han avviser meg blir jeg viggo-venneløs eller B: bli skikkelig forelsket i han og gå igjennom et helvete når jeg må dra hjem igjen og bort fra han. Mitt spørsmål er egentlig om hvordan jeg kan finne ut hva han tenker om oss? Det er jo tross alt 4 timer med fly i avstand også. Er det noen med erfaringer og råd/tips til hva jeg kan gjøre?
skyflakes Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Det er ikke til å stikke under en stol at mange bruker nettet og ferieflørten til å skaffe seg en utenlandsk partner fra et velstående land som inngangsbillett til dette landet. Nå er jo dere ikke kjærester engang, men du får jo aldri noe svar på om det er kjærlighet mellom dere dersom du ikke prøver. Så vil du virkelig finne ut av dette, kan du jo reise nedover en liten tur igjen, eller så kan jo han komme hit. Men vær forsiktig med å åpne hjertet ditt 100%, fordi sannsynligheten for at han kun bruker deg er veldig stor.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Ikke fall for det. Det er alt jeg sier... Det er SÅ utrolig mange naive norske kvinner som faller for playere i syden. At andre har advart deg er noe du burde ta til deg. Anonymous poster hash: 19791...a8b 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 hei ts ! Det høres i hvert fall ut som du hadde en veldig kjekk ferie Kan jeg bare spørre først; hvor gammel er du? Er dere kjærester nå, eller hva slags definisjon har dere for hverandre? Anonymous poster hash: 95419...9fd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Hva er din BMI?Anonymous poster hash: 87a5c...d13 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Jeg møtte en greker nå i juni på sommerferie på Kreta ,og jeg ble veldig betatt av han. Jeg ble vel også egentlig forelsket i han uten at jeg turte å tilstå det for meg selv før jeg kom hjem. Vi snakkes omtrent hver dag på facebook, og han vil at jeg skal komme tilbake osv. Har hørt masse rykter og "advarsler" om at han kun bruker meg osv, men han virker ikke sånn Hvis han kun var ute etter og bruke meg, hadde han vel ikke lagt meg til som venn å facebook i utgangspunktet? Han er i tillegg veldig sjenert, så det var vel egentlig jeg som måtte få i gang kontakten! Han tar ofte kontakt på facebook og vi sender en del søte meldinger til hverandre. Spørsmålet er om han vil jeg skal komme tilbake fordi da kan han bruke meg på nytt, eller om han faktisk er interressert i noe mer? Jeg vurderer og dra nedover alene og eventuelt finne ut av dette, men er redd for enten A: å bli ensom der nede da jeg ikke kjenner noen andre enn han og dersom han avviser meg blir jeg viggo-venneløs eller B: bli skikkelig forelsket i han og gå igjennom et helvete når jeg må dra hjem igjen og bort fra han. Mitt spørsmål er egentlig om hvordan jeg kan finne ut hva han tenker om oss? Det er jo tross alt 4 timer med fly i avstand også. Er det noen med erfaringer og råd/tips til hva jeg kan gjøre? Få ham til å komme her. Åpenlyst at det kan være et økonomisk motiv for å komme seg ut av Hellas. Anonymous poster hash: 4e301...54f
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #7 Skrevet 9. juli 2013 Veldig lett å falle for slike ferieflørter. Vil tørre å påstå at hver sommer drar hundrevis av jenter fra steder som Hellas, Tyrkia og slike steder med et sukk, og vil fortsette det de har med ferieflørten. Du er ikke alene, men mest sannsynlig så snakker han med flere jenter enn deg. Dette er et triks, enten player han, eller så ønsker han som nevnt over her, en inngangsbillett til landet vårt. Var selv en av disse naive jentene, og holdt på med en tyrker i over et år. Var koselig da jeg møtte han igjen, men tenkte at nok var nok, og at dette ikke kunne bli noe. De må oppføre seg slik, det er det sjefene deres vil, de blir bedt om det. Og de virker kanskje genuine mot deg, men det er jobben deres. Tro meg, hvem som helst kan få seg en gresk mann, eller fra de områdene rundt der. Skjedde med en annen i familien min. De skal nå gifte seg og hun er blindt forelsket... etter å ha kjent hverandre i veldig kort tid.... Tror du burde ende kontakten med han nå, mens leken er god. Anonymous poster hash: 0a21f...839 2
Maestro Skrevet 9. juli 2013 #8 Skrevet 9. juli 2013 http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fant-den-store-kjaerligheten-i-mongolia-4003822.html Jeg har lest en blogg om ei som fant lykken i et land, å ble endel reising, tok tid å få det godkjent av familien osv. Men de ble nå gift og fikk barn Veldig fin blogg, bare dumt at jeg ikke husker hva den heter
Gjest Summers Skrevet 9. juli 2013 #9 Skrevet 9. juli 2013 (endret) Jeg møtte en greker nå i juni på sommerferie på Kreta ,og jeg ble veldig betatt av han. Jeg ble vel også egentlig forelsket i han uten at jeg turte å tilstå det for meg selv før jeg kom hjem. Vi snakkes omtrent hver dag på facebook, og han vil at jeg skal komme tilbake osv. Har hørt masse rykter og "advarsler" om at han kun bruker meg osv, men han virker ikke sånn Men var ryktene fra folk som kjente han? Endret 9. juli 2013 av Summers 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #10 Skrevet 9. juli 2013 Dette er jo en gjenganger! Hvert år forelsker jenter seg i kjekke, spennende menn fra ferielandet de har vært i, og skal flytte ned dit for å leve ut drømmen, eller han skal komme hit. For noen ytterst få er dette ekte kjærlighet, for resten bare skuffelse. Vil du virkelig satse så mye på å finne ut at det mest sannsynlig bare er snakk, flørt og skuespill??? Ta vare på deg selv.
Steinar40 Skrevet 9. juli 2013 #11 Skrevet 9. juli 2013 For det første; hvor og hvordan traff TS på denne fyren? På stranda? På nattklubb/disco? I fylla? Hvem tok kontakt? Uansett er det galskap å reise dit ned for å bosette seg basert på en ferieflørt.
Gjest Ensomharreistmye Skrevet 9. juli 2013 #12 Skrevet 9. juli 2013 Man kan da ikke sammenligne grekere og tyrkere...mange kjekke grekere der ute Har aldri vært sammen med en greker, men har vært lenge i Hellas i forbindelse med jobb, og fikk en del venner der...Synes det er stor forskjell på kulturen i Hellas og Tyrkia, kunne aaaaldri tenke meg å vært sammen med en tyrker (i hvert fall ikke ut i fra intrykket de jeg har møtt har gitt meg). Men de grekerne jeg kjenner virker nå ikke så forskjellige fra nordmenn....
Gjest TS Skrevet 9. juli 2013 #13 Skrevet 9. juli 2013 TS her vi møttes på restauranten han jobber på! Han er servitør vi vekslet mange blikk men det var en annen servitør som tok kontakt med meg og venninen min først. Først etter en stund kom han selv bort og snakket med oss. Jeg møtte han en del ganger etter dette både i pausen hans på jobben og på kveldene etter jobben hans! Jeg vurderer å dra ned igjen og kombinere det med dn ferie, men ingen av mine venninner har råd til å reise nedover! Så jeg må eventuell reise alene, noe jeg er veldig usikker på!
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #14 Skrevet 9. juli 2013 Det synes jeg rett og slett ikke du skal gjøre.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #15 Skrevet 9. juli 2013 Du kan jo lese litt om erfaringer her: http://huttetuu.blogg.no/ Anonymous poster hash: b714a...406
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #16 Skrevet 9. juli 2013 TS her vi møttes på restauranten han jobber på! Han er servitør vi vekslet mange blikk men det var en annen servitør som tok kontakt med meg og venninen min først. Først etter en stund kom han selv bort og snakket med oss. Jeg møtte han en del ganger etter dette både i pausen hans på jobben og på kveldene etter jobben hans! Jeg vurderer å dra ned igjen og kombinere det med dn ferie, men ingen av mine venninner har råd til å reise nedover! Så jeg må eventuell reise alene, noe jeg er veldig usikker på! Der ser du, to stk prøvde seg. Som sagt, det er jobben deres. Anonymous poster hash: 0a21f...839 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2013 #17 Skrevet 9. juli 2013 TS her vi møttes på restauranten han jobber på! Han er servitør vi vekslet mange blikk men det var en annen servitør som tok kontakt med meg og venninen min først. Først etter en stund kom han selv bort og snakket med oss. Jeg møtte han en del ganger etter dette både i pausen hans på jobben og på kveldene etter jobben hans! Jeg vurderer å dra ned igjen og kombinere det med dn ferie, men ingen av mine venninner har råd til å reise nedover! Så jeg må eventuell reise alene, noe jeg er veldig usikker på! Ja du er sikkert den eneste han har prøvd seg på.
Nettinettet Skrevet 9. juli 2013 #18 Skrevet 9. juli 2013 Enten så er han oppriktig interresert i deg, eller så er han en typisk "kamaki" . Det er det vi kaller de som jobber på barene og restaurantene og drar damer om sommeren. Eneste måten du kan finne ut av det er jo å treffe han igjen og se hva det fører til.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #19 Skrevet 9. juli 2013 Beklager, men dette er neppe ekte kjærlighet...var for ikke så lenge siden i Hellas og møtte en greker på en bar. Vi fikk god tone og det skjedde litt av hvert. Han la meg til på FB og skriver stadig til meg, om hvor flott og spesiell jeg er, at jeg må komme tilbake på besøk og bo hos han, han skal ta meg med til familien min osv. Men jeg vet godt at jeg aldri kommer til å se han igjen og at alt er jug, han har nok flere jenter hver sesong. Ikke har jeg ønske om noe mer heller. Da jeg var ung og dum ble jeg sjarmert av en tyrker, som surprise, jobbet som servitør på hotellrestauranten. Lang historie kort: Han brukte alle triksa i boka for å sjarmere meg og virke oppriktig og ekte, fikk mange rundt seg med på det osv, men jeg avslørte han som løgner, voldelig, utro, en utnytter og en som bare ute etter penger og en vei ut av landet. Dessverre var det tydeligvis ei anna jente senere som ikke klarte avsløre han, for han bor i Norge nå og har barn med denne jenta, men de er ikke sammen lenger (igjen, surprise). Anonymous poster hash: ec06c...d46
Steinar40 Skrevet 9. juli 2013 #20 Skrevet 9. juli 2013 Hvis man absolutt må flørte på ferie; hvorfor ikke da finne en i fra samme land i det minste? Du snakker om å gjøre det vanskelig for seg selv! Men ellers er hele denne ferie-flørtinga egentlig dødfødt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå