Gjest gjest1 Skrevet 15. april 2004 #1 Del Skrevet 15. april 2004 Solsikke-spirene mine held på å vakse seg ut av kjøkkenet mitt no! :-) Når kan eg plante dei ut i blomster-bedet mitt? Veit dei er varmekrevande, og toler garantert ikkje nattefrost, men har så lyst å få dei ut snart!!! Midten av mai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 15. april 2004 #2 Del Skrevet 15. april 2004 Kommer ann på klima der du bor! Vent til faren for nattefrost er over (jeg kan nok ikke plante de ut før beg. av juni, for å være på den sikkre siden. Hvordan det er hos deg, vet du nok best selv). Lykke til med solsikkene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. april 2004 #3 Del Skrevet 15. april 2004 Takk! Har ikkje så god peiling på nattefrost og slikt, trur eg må spørre mamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 15. april 2004 #4 Del Skrevet 15. april 2004 Takk! Har ikkje så god peiling på nattefrost og slikt, trur eg må spørre mamma! Kan nok være lurt... Og et lite tips: Lag deg en "hage-dagbok" de første årene (til du får litt erfaring). Det gjorde jeg da jeg startet som "min egen hobby-gartner". Der noterte jeg dato jeg sådde, planet ut, første blomst o.l. Og så noterte jeg: "Så tidligere / senere. Plantes ut senere / tidligere" o.l. når jeg såg hva resultatet ble... Men... det var bare de første årene jeg gadd holde på med det, men jeg fikk jo erfaringen, og lærte av mine feil... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 16. april 2004 #5 Del Skrevet 16. april 2004 jeg har enda ikke sådd mine solsikkefrø. Det er av den enkle grunn at sår du de for tidlig kan de lett vokse for fort som det har gjort hos dere og plantene blir ofte tynne, slanke og ikke spesielt sterke. Men om ikke mange dagene skal jeg så, så jeg er sikker på å få de ut i varmen og de slipper stå inne for lenge. Men jeg håper det går bra med deres da!!!?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå