AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 Han er 46 år, har SVÆRT lite å gjøre på jobben og bruker da det meste av arbeidsdagen sin på pc-spill. Skulle nesten tro at han var lei etter en endt arbeidsdag men neida, han sitter gjerne en hel ettermiddag og kveld med pc og spiller...avbrutt av middag og litt småpreik. Det er vanskelig å få kontakt med han, er inne i sin egen verden. Vet hans eks-kone klager fælt på tidsbruken hans foran pc, og når hun forlot han var dette en av de tingene han sa at skulle slutte med.." Hva betyr vel pc i forhold til deg.." Jeg for min del har ikke nevnt hva jeg synes om tidsbruken hans, dog kommet med et par sleivbemerkninger men ikke noe som fester hos han. Vet ikke om jeg gidder for han burde vite bedre..Anonymous poster hash: 1aa9e...d7e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Om han brukte mesteparten av sin tid forran pc'en når du møtte han er det ikke noe du kan syte over - folk forandrer seg ikke på den alderen. Om han burde vite bedre eller ikke er uklart, kanskje er pc'en det han trivst best med her i livet? For noen mennesker er faktisk pc-spill viktigere enn mye annet, inkludert partner, og det er ikke en "feil" prioritering for dem selv om det er det for oss andre. Arbeidsgiveren, derimot, burde nok finne seg en ansatt med mer tak i... Anonymous poster hash: 0b96b...0b8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Helt enig. Jeg spiller mye selv, derfor har jeg valgt bort forhold. Hvorfor skal man gjøre andre ting, når det man har mest lyst til er å spille? Hvis jeg bestemmer meg for at jeg vil ha et forhold, så kommer jeg til å si klart i fra at jeg ikke vil ha noe mas om PC-bruk. Det er selvfølgelig greit at han også bruker tid på det han synes er gøy. Jeg synes det er temmelig urettferdig av deg å kreve at han skal gi opp hobbyen sin. Hva hvis han hadde nektet deg å være med venninner/snakke om gardiner/shoppe? Anonymous poster hash: 8c913...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Hva vil du han skal gjøre i stedet for å spille? Anonymous poster hash: 4596c...5cd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Hva vil du han skal gjøre i stedet for å spille? Anonymous poster hash: 4596c...5cd Jobbe kanskje? Anonymous poster hash: 1b7c1...c2d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Jobbe kanskje? Anonymous poster hash: 1b7c1...c2d Han har jo en jobb. Jeg regner med han hadde fått fyken om han ikke gjorde det som var forventet av han der, tror du ikke? Anonymous poster hash: 4596c...5cd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #7 Skrevet 8. juli 2013 Han får vel lønna si? Eller er du sjalu fordi han får betalt for å sitte på facebook og spiller farmville 2 og går opp nivåer raskere enn deg?Anonymous poster hash: 55ae5...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Han får vel lønna si? Eller er du sjalu fordi han får betalt for å sitte på facebook og spiller farmville 2 og går opp nivåer raskere enn deg?Anonymous poster hash: 55ae5...eb4 Han gjør visst svært lite der? Anonymous poster hash: 1b7c1...c2d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Ja, jeg skjønner ikke problemet, må da være drømmejobb. Jeg satt også mye på facebook i forrige jobb, enten det eller så spilte jeg på mobilen. Var aldri noe å gjøre der enn å glo i veggen.Anonymous poster hash: 55ae5...eb4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Han gjør visst svært lite der? Anonymous poster hash: 1b7c1...c2d Hva så? Jeg kan kunne brukt 2-3 timer dagen på spill på jobb selv om jeg ville, uten at det hadde gått utover arbeidet mitt. Men det gjør jeg ikke siden jeg ikke gidder drasse med PC der jeg jobber. Så jeg leser bøker eller surfer nettet i stedet for. Om han hadde fått fyken for å spille på jobb kunne jeg forstått at dette var noe å klage over, men slik jeg ser det er dette hovedsaklig et problem hjemme. Så mitt spørsmål var altså: Hva skal denne mannen gjøre i stedet for å spille dataspill på fritida? Anonymous poster hash: 4596c...5cd
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #11 Skrevet 8. juli 2013 Om han brukte mesteparten av sin tid forran pc'en når du møtte han er det ikke noe du kan syte over - folk forandrer seg ikke på den alderen. Om han burde vite bedre eller ikke er uklart, kanskje er pc'en det han trivst best med her i livet? For noen mennesker er faktisk pc-spill viktigere enn mye annet, inkludert partner, og det er ikke en "feil" prioritering for dem selv om det er det for oss andre. Arbeidsgiveren, derimot, burde nok finne seg en ansatt med mer tak i... Anonymous poster hash: 0b96b...0b8 Jeg skulle til å skrive det samme.
Gjest Murica Skrevet 8. juli 2013 #12 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Jeg lurer også på hva han ellers skal gjøre? Jeg har hund og pc som hobby, og trives godt med det. Jeg fant meg en mann som har konsoller som hobby og han trives med det. Det er ingen som kommenterer min hobby med hund, men mange som legger seg borti at jeg spiller mmorpg'er. Edit: Jeg kan visst ikke norsk =p Endret 8. juli 2013 av Murica 2
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2013 #13 Skrevet 8. juli 2013 Jeg skjønner deg godt. Det er greit nok at en kan ha hvilke hobbyer en vil, men det er ofte ikke greit å prioritere all fritid til hobbyer, og ingen tid til samlivet. Jeg hadde ikke giddet å være i et forhold hvor jeg bare var interessant som sengevarmer og til å dele boutgiftene, mens han som voksen mann kun prioriterte tidsfordriv foran PC-en.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #14 Skrevet 8. juli 2013 Det er derfor jeg og mannen min sjelden krangler, vi ser hverandre kun når vi er på facebook og da vi skal legge oss.Anonymous poster hash: 55ae5...eb4 2
Gjest Daenerys Skrevet 8. juli 2013 #15 Skrevet 8. juli 2013 Tråden er ryddet for personhets. Daenerys, mod.
TheHairyToothfairy Skrevet 8. juli 2013 #16 Skrevet 8. juli 2013 (endret) jeg stiller meg mer kritisk til ektefeller/samboere som bruer pc til å slenge dritt om sin partner til villt fremmede, kontra partner som spiller mye pc-spill. Endret 8. juli 2013 av WildThing 5
Fru Skribent Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 Hvorfor unner du han ikke å få kose seg... Er man sammen med noen tar man hele pakken.. Jeg får go-følelsen når jeg ser at sambo koser seg med spill!! Da er han HERLIG glad Og i siste instans har han masse å gi meg!! 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 jeg stiller meg mer kritisk til ektefeller/samboere som bruer pc til å slenge dritt om sin partner til villt fremmede, kontra partner som spiller mye pc-spill. Var den litt intern? Anonymous poster hash: df70f...6ad
TheHairyToothfairy Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 Var den litt intern? Anonymous poster hash: df70f...6ad ikke som jeg vet, i så fall er jeg skilled
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #20 Skrevet 8. juli 2013 Jeg blir helt oppgitt over kommentarene her. Selvfølgelig er det ikke greit at han sitter og spiller hele dagen når det åpenbart går utover forholdet. Jeg synes du skal si tydelig i fra om at han må begrense det dersom han er interessert i å beholde deg. Klart man skal dyrke interessene sine, men man skal da også dyrke relasjonene? Anonymous poster hash: 92403...c38 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå