Gå til innhold

Er det noe du angrer på ved kjolen du hadde i ditt bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

f.eks:
Chiffonkjole som hang seg fast i buketten...

satengkjole som ble skrukkete og stygg allerede i bilen til kirka....

spiler i korsettet som gjorde at du ikke kunne sitte...

en stroppeløs kjole som bare seg ned hele tiden....?

Kom med det, vil gjerne ha tips om ting man må huske å tenke på når man prøver kjole ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde kjole med broderte perler rundet hele toppen. Altså hadde kjolen en ca to cm bred kant med perlebroderier, små perler, langs hele kanten av kjolen, rundt meg, øverst (klønete forklaring)

anyway, å ha perler under armene gjorde innsiden av underarmene mine knallrøde og såre og vonde allerede etter et par timer. VONDT. Tenk deg alle de gangene du strekker frem hånden for å ta i mot noe eller ta noen i hånden. Vooooondt.

• Liker 2
Gjest Kiara!
Skrevet

Jeg synes at kjolen min gjorde at puppene mine ser helt enorme ut når jeg sitter!

Den var trang, men det viste jeg jo. Og den var egentlig overraskende lett å styre og ordne i. Ville hatt en lettere kjole på kvelden det er det eneste. :)

Skrevet

jeg hadde kjole med broderte perler rundet hele toppen. Altså hadde kjolen en ca to cm bred kant med perlebroderier, små perler, langs hele kanten av kjolen, rundt meg, øverst (klønete forklaring)

anyway, å ha perler under armene gjorde innsiden av underarmene mine knallrøde og såre og vonde allerede etter et par timer. VONDT. Tenk deg alle de gangene du strekker frem hånden for å ta i mot noe eller ta noen i hånden. Vooooondt.

Oj, den er notert! *Ouch*

Jeg er veldig følsom i huden, så dette hadde nok blitt ille på meg også!

Jeg synes at kjolen min gjorde at puppene mine ser helt enorme ut når jeg sitter!

Den var trang, men det viste jeg jo. Og den var egentlig overraskende lett å styre og ordne i. Ville hatt en lettere kjole på kvelden det er det eneste. :)

Korsettkjoler vil vel pushe alt oppover når en sitter ja :jepp:

Tror jeg bare skal ha èn kjole, så da får jeg vel kanskje passe på at den ikke er for stor og tung da ;)

Skrevet

åååå nå som finværet er kommet tror jeg at jeg må finne en enklere kjole å ta på etter 00.00 tror jeg kommer til å svette meg i hjel til helga om dette fortsetter

Skrevet

Jeg var på boudoir-fotografering, og hadde da blant annet på et korsett som var snørt fryktelig stramt. Tok på greiene hjemme og tok en joggedress over på vei til fotograferingen. Det var helt for j*vlig å sitte der stiv som en prest å kjøre. Nå er vel ikke brudekjoler med korsett så stramme, men jeg ville tenkt på at man skal ha det en hel dag dersom man har brudekjole med korsett.

Pannic-attack, gifter du deg nå på lørdag?

Skrevet

Hadde chiffonkjole og problemene var bare tilstede før selve dagen i form av at chiffon er et gjennomsiktig stoff, så man må være nøye med undertøy etc, for alt synes gjennom. Men selve dagen så var det ingenting med kjolen som plaget meg. Jeg kunne hatt den på mye lengre - den var superkomfortabel og jeg følte meg fin. Det lille slepet var virkelig et slep da, det hadde jeg ikke tenkt på på forhånd - ikke så praktisk midt i en storby og den ble veldig møkkete, men det gjorde absolutt ingenting :)

Skrevet

Jeg var på boudoir-fotografering, og hadde da blant annet på et korsett som var snørt fryktelig stramt. Tok på greiene hjemme og tok en joggedress over på vei til fotograferingen. Det var helt for j*vlig å sitte der stiv som en prest å kjøre. Nå er vel ikke brudekjoler med korsett så stramme, men jeg ville tenkt på at man skal ha det en hel dag dersom man har brudekjole med korsett.

Pannic-attack, gifter du deg nå på lørdag?

jepp
Skrevet

Står forresten at du gifter deg nå til helgen. Er det andre bryllupet ditt da eller? :)

Skrevet

jepp

I Oslo? De fleste melder 22 grader og pent i Oslo på lørdag, men et par av værmeldingsappene har begynt å true med regn på kvelden. Satser på opphold jeg, men det trenger ikke bli varmere. :-) Men det blir en fiiin dag uansett. :-)

Skrevet

Nå er det ikke kjilen i seg selv da, men mer at jeg ikke knelte i den på forhånd. Etter kneling i kirka krøyp kjolen opp kanskje 6-7cm forran, så kanten av underskjørtet kom litt frem og skoene vistes. Det ble altså en glippe der kjolen hadde vært helt til gulvet. Dette vises kjempegodt på samtlige bilder. Jeg så det ikke selv ovenfra og ingen andre tenkte over at jeg kanskje kunne ha trengt litt hjelp til å trekke den litt ned igjen. Ikke verdens største problem, men på bryllupsbildene ser kjolen nesten for kort ut.

Skrevet

I Oslo? De fleste melder 22 grader og pent i Oslo på lørdag, men et par av værmeldingsappene har begynt å true med regn på kvelden. Satser på opphold jeg, men det trenger ikke bli varmere. :-) Men det blir en fiiin dag uansett. :-)

ikke Oslo men holder til på sør-østlandet
Skrevet

Står forresten at du gifter deg nå til helgen. Er det andre bryllupet ditt da eller? :)

jepp - i perlefri kjole :)

Skrevet

ikke Oslo men holder til på sør-østlandet

Ok, nå ser det ut som om de melder pent på lørdag både i Oslo og nedover langs kysten, så jeg krysser fingrene for at alle vi som skal til pers på lørdag får en strålende dag. :-)

• 1 måned senere...
Skrevet

pusher på denne, og håper på flere svar fra andre bruder :)

Om man for.eksempel har kjole i sann tykt stoff (Vet ikke om det da er silke eller sateng, taffata.... eller annet...?) Krøller denne seg lett? får man for eksempel merker fra knelingen i kirken...?

Og dere med stooooore skjørt på kjolene, hemmet de deg utover dagen? Ble det for mye....? Samme med dere som hadde trange havfruekjoler, ble det trangt og klamt?

Skrevet

Pass på at en eventuelt underskjørt-ring ikke syns når du sitter. Mange kirker har alterstolene litt høyere opp på et platå ift kirkebenkene, så de ser deg litt nedenifra. Noen bruder har stove store underskjørt med metallringer i, og de kan lett syns når du sitter i kirken.

Og pass for all del på å fjerne alle prislapper og denslags fra undersiden på skoene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

..

Endret av Tallulah
Skrevet

Jeg hadde en kjole med litt stort skjørt, og det hemmet ikke meg nevneverdig i løpet av dagen. Underskjørtet gjorde at jeg kunne gå og danse fritt, men det var litt vanskeligere å sette seg ned skikkelig med mye skjørt.

Et lite problem var at jeg hadde belte med perler på kjolen og når jeg skulle inn og ut av bilen holdt jeg mye av skjørtet selv og da hang det ytterste blondelaget på kjolen seg opp i beltet. Det skulle jeg gjerne vært foruten, men angrer ikke! :)

Skrevet

Kjenner at det jeg mest er ute etter er stofftyper og sånt :)
Hva som henger seg fast i ting, hva som krøller seg lett og ser krinklete ut allerede etter kirken, og selvfølgelig også ting som korsett som en ikke kan sitte i, og perler under armene som blir vondt :)

Skrevet

Jeg hadde en STOR kjole, og trodde jeg ville bli sliten av å gå med den. Hadde til og med en ekstrakjole med som jeg kunne skifte til utover kvelden. Men jeg hadde på brudekjolen i 17 timer! Og danset i mange av dem, og det gjorde ingenting! Satt på slutten av kvelden på hotellrommet, og synes det var trist å ta kjolen av. Så ikke være redd for å bruk stor kjole fordi det er tundt ;) (min erfaring).

Men jeg hadde tyllskjørt. Og vi hadde fotograferingen før kriken. Og tyllen neders var stygg flere steder allerde før kirken. Men det var så mye skjørt at det synes ikke. Tror ingen la merke til det :) Men hadde det vært et lite skjørt, hadde det nok ikke vært fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...