Gå til innhold

Beste treningsapplikasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her erfaring med såkalte "treningsapper"? Jeg har prøvd Sportstracker en periode nå, når jeg har syklet eller gått. Målingene dens kan umulig stemme. Den påstår blant annet at jeg, på en gåtur, hadde en fart på 25 km/t en stund. Og, da jeg stod i ro og så på den, og snudde meg, la den på 200 meter på totallengden jeg hadde gått til da.

Finnes det en annen, som er hakket mer pålitelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Endomondo, selv om ikke den heller er 100 prosent feilfri. Men den har i hvert fall ikke vært helt hakkende gale på villspor. Når jeg sykler er sykkelcomputeren og Endomondo overraskende enig om fart og lenge på turen! Så der stoler jeg ganske bra på den :)

Skrevet

Jeg er også kjempefornøyd med endomondo :)

Skrevet

Ok, er det pro-utgaven dere har da eller? Og teller den kalorier?

Skrevet

Jeg har gratis-versjonen. Den gir meg et tall på kalorier, men jeg kan ikke huske å ha oppgitt informasjon om alder, vekt og den slags, så hvordan den beregner kaloriforbruk vet jeg ikke...

Skrevet

Jeg har gratis-versjonen. Den gir meg et tall på kalorier, men jeg kan ikke huske å ha oppgitt informasjon om alder, vekt og den slags, så hvordan den beregner kaloriforbruk vet jeg ikke...

På Sports tracker la jeg inn den infoen, og regner med det stemmer ganske bra. Det hjelper dog lite, når den er helt på jordet ang. andre ting.

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Jeg er fornøyd med gratisversjonen av Endomondo. Jeg tror jeg har lagt inn vekt, men er ikke sikker. Jeg legger inn gjennomsnittspuls og makspuls manuelt etter løpeturen.

Men som dagbok bruker jeg Shapelink, og er veldig fornøyd med denne. Så da legger jeg inn informasjonen fra Endomondo inn i dagboka her. Her er vekt og mål også med. Og jeg kan legge inn alle aktiviteter. Samt at jeg føler denne har mer orden på kaloriforbruket siden den "kjenner" meg bedre pga vekt, alder, mål og høyde. Og så får jeg opp fine grafer over hvor mye jeg har trent osv. Gir meg ekstra motivasjon da jeg jobber mot meg selv - vil hele tiden ha en bedre måned enn forrige. Har også venner her inne, og vi har et rotterace på gang over hvem som har flest trente timer per måned. Er sjeleglad jeg har lagt inn hver eneste økt her det siste 1 1/2 året. Da ser jeg fremgangen svart på hvitt.

Gjest bustyvel
Skrevet

:rodmer: RunKeeper! Passer meg veldig bra, har god "oppbacker-stemme" (dame som forteller deg distanse etc.) og er veldig nøyaktig (sjekket med GPS og pulsbelte). Du bør nesten bare prøve deg fram, de fleste slike apper er jo gratis.

Gjest TinaT
Skrevet

Jeg bruker Endomondo og er veldig fornøyd.

La inn vekt så den beregner kaloriforbruk.

Skrevet

Har brukt runkeeper ein del, mest til turer i skogen og på fjellet. Kartvisningen er vertfall overraskende presis. Det har hendt eit par ganger at målaren går berserk og viser at eg har gått på kryss og tvers, der eg egentlig har gått rett fram (skjedd meg 2-3 ganger på halvtanna år). Men vanligvis er den veldig god. Kaloriene er neppe heilt rett, men sånn omtrentlig er det nok.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Endomondo og er kjempefornøyd. Kaloriforbruket ligger nok ca. 30% over det reelle, så det stoler jeg ikke på, men har Garmin pulsklokke som kan legges inn.

GPSen er nokså nøyaktig. I byområder hender det at den tror jeg har gått tvers gjennom bygg og sånt, men den tar ikke mye feil. Er avhengig av den! Det er ikke en ekte treningsøkt før det er logget i Endomondo. Og man har statistikker for alt mulig helt fra start.

Anonymous poster hash: 655f9...45b

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

For meg som driver med vekttrening så kan jeg anbefale Full Fitness :)

AnonymBruker
Skrevet

For meg som driver med vekttrening så kan jeg anbefale Full Fitness :)

Jeg har prøvd både Fiticracy og Jefit, men liker dem ikke. Jefit skal jo telle ned mens jeg løfter, men jeg starter ikke den før hvert sett, så da må jeg vente på nedtellingen! (Mulig jeg er litt dum).

Trenger bare en app hvor jeg kan logge treningen, føre opp hvor mye belastning jeg har og jeg vil ha STATISTIKK!

Hvordan er Full fitness?

Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Jeg har prøvd både Fiticracy og Jefit, men liker dem ikke. Jefit skal jo telle ned mens jeg løfter, men jeg starter ikke den før hvert sett, så da må jeg vente på nedtellingen! (Mulig jeg er litt dum).

Trenger bare en app hvor jeg kan logge treningen, føre opp hvor mye belastning jeg har og jeg vil ha STATISTIKK!

Hvordan er Full fitness?

Full fitness har ferdige programmer alt etter hva du ønsker å trene.

Weightloss

Body Toning

etc etc. -

Har og en liste over øvelser med tegninger som viser hvordan du gjør dem.

Du kan skrive en logg og føre opp utvikligen derfra. Personlig så liker jeg denne veldig godt. Jeg driver ikke med kaloritelling etc så det har jeg ikke behov for her.

Du har en historie fane hvor du kan gå inn og se utvilingen hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Full fitness har ferdige programmer alt etter hva du ønsker å trene.

Weightloss

Body Toning

etc etc. -

Har og en liste over øvelser med tegninger som viser hvordan du gjør dem.

Du kan skrive en logg og føre opp utvikligen derfra. Personlig så liker jeg denne veldig godt. Jeg driver ikke med kaloritelling etc så det har jeg ikke behov for her.

Du har en historie fane hvor du kan gå inn og se utvilingen hele tiden.

Så den er god på statistikk?

Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Så den er god på statistikk?

Jeg har dessverre ikke brukt den på statistikk så jeg kan ikke uttale meg der jeg. Bruker den mest i forhold til treningsprogram og litt veiledning.

Gjest Moirai
Skrevet

Trenger bare en app hvor jeg kan logge treningen, føre opp hvor mye belastning jeg har og jeg vil ha STATISTIKK

Tror du må sjekke innstillingene dine, jeg bruker Jefit, og standardinnstillingen teller ned 60 sekunder mellom settene, og denne funksjonen kan du enten skru av eller skippe. Er veldig fornøyd med den til styrketrening, den er den beste gratisapp'en jeg har forsøkt.

Skrevet (endret)

Jeg bruker Noom, den logger hva du gjør (også husarbeid), har en oppbacker-stemme (som den andre over). Den teller kalorier når man setter den på, men er ikke så opptatt av å telle nøyaktige kalorier på det man spiser, der er det bare grønn, gul og rød mat. Man får oppmuntringer i forhold til de opplysninger man har lagt inn og må gjøre diverse oppgaver hver dag. Når man setter på f,eks. løpedelen av appen, starter den opp en spilleliste fra den musikken du har på mobilen, dessverre er det ikke tilpasset fart og slikt.

Det finnes også en tilleggsapp som er en skritteller. Den teller skritt uansett om man har på telleren eller ikke og det synes jeg er greit.

Det finnes en gratis del og en betalt del (betaling per mnd eller en litt større sum "for evig"), men den gratis versjonen holder ganske lenge (selv om de maser litt om at man bør oppgradere).

Endret av sofie777
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Noom, den logger hva du gjør (også husarbeid), har en oppbacker-stemme (som den andre over). Den teller kalorier når man setter den på, men er ikke så opptatt av å telle nøyaktige kalorier på det man spiser, der er det bare grønn, gul og rød mat. Man får oppmuntringer i forhold til de opplysninger man har lagt inn og må gjøre diverse oppgaver hver dag. Når man setter på f,eks. løpedelen av appen, starter den opp en spilleliste fra den musikken du har på mobilen, dessverre er det ikke tilpasset fart og slikt.

Det finnes også en tilleggsapp som er en skritteller. Den teller skritt uansett om man har på telleren eller ikke og det synes jeg er greit.

Det finnes en gratis del og en betalt del (betaling per mnd eller en litt større sum "for evig"), men den gratis versjonen holder ganske lenge (selv om de maser litt om at man bør oppgradere).

Noom er super for android, men helt elendig på iPhone. To vidt forskjellige apper.

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må sjekke innstillingene dine, jeg bruker Jefit, og standardinnstillingen teller ned 60 sekunder mellom settene, og denne funksjonen kan du enten skru av eller skippe. Er veldig fornøyd med den til styrketrening, den er den beste gratisapp'en jeg har forsøkt.

Men den har ikke statistikk?

Jeg får studere nærmere. Er jo lurt å følge med på hva man løfter og jeg tror jeg ville likt det bedre om det var enkelt å følge med på fremgangen. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...