Gjest *kokos* Skrevet 8. juli 2013 #1 Skrevet 8. juli 2013 (endret) Restitusjon etter styrketrening er viktig for muskelbygging. Likevel finnes det masse 30-dagers program (feks shred, butt bible osv). Fitnessbloggen har også lagt ut et 30-dagers program som kun går på rumpe, hvor det er 6 dager trening og 1 dag hvile. Vil ikke effekten bli større om en hviler oftere, og feks trener annenhver dag? EDIt: Glemte linken programmet som Fitnessbloggen foreslår: http://bretcontreras.com/wp-content/uploads/30glutechallenge.pdf Endret 8. juli 2013 av *kokos*
Supraspinatus Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Det er ikke noe problem å trene hver dag. Men det er ikke slik at en som nybegynner bør starte med trening uten hvile. Det er en tilvenningsprosess og en må lære å kjenne på signalene. Overtrening er som oftest bare et resultat av at en ikke kjenner signalene, og gjerne kombinert med at en ikke klarer å opprettholde energiinntaket. I mine øyne er de programmene relativt lette med en gradvis oppbygging og det er ikke meningen man skal fortsette nye 30 dager etter programmet er over. Om du aldri har prøvd så er det sikkert ikke så ulurt å prøve et slikt regime en gang. Mange trenere bruker deload-økter som aktiv restitusjon, gjerne ispedd dager med absolutt hvile. Om man reduserer arbeidsvolumet til halvparten, eller under, hver 3-4 økt kan du holde på relativt tungt.
Gjest *kokos* Skrevet 9. juli 2013 #5 Skrevet 9. juli 2013 se også: Godt svar! Jeg prøvde Butt bible og 30 Days nå, og synes det var veldig greit. Tenker jeg bare trener det jeg kjenner at kroppen orker. Forøvrig: Tusen takk for at du er på dette forumet, Supraspinatus! Føler alltid at jeg får så gode svar fra deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå