katinkatinka Skrevet 8. juli 2013 #2 Skrevet 8. juli 2013 Det er vel aller mest sannssynlig at denne mannen bor i ditt nærområde, og hobbyen hans er å fortelle folk om religionen sin. Å treffe en nabo to ganger på et år er som regel ikke et tegn på noe spesielt overnaturlig... 7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2013 #3 Skrevet 8. juli 2013 Har blitt stoppet av folk, de samme flere ganger, på gaten mange ganger, jeg. Det er ikke et tegn på at Gud er god, det er et tegn på at noen religiøse tullinger tror det og gjerne vil prakke det på alle sammen. Slapp av, de er lett å bli kvitt; bare begynn å forkynn Satans (eller Odins, alt ettersom) ord med hjertens lyst, så går de sin vei. Anonymous poster hash: 9b6d7...fb8 4
Gjest sweetsugar Skrevet 8. juli 2013 #4 Skrevet 8. juli 2013 Jeg synes det er fint med folk som tror på slike ting. Veldig religiøse folk er ofte veldig godhjertede, og jeg hadde tatt det hele med ett smil og følt en indre ro eller noe inni meg tror jeg.. Var engang jeg og en veninne ble stoppet i hønefoss av to unge gutter som anbefalte oss å komme på Filadelfia på sånn "jesus møte" som jeg å veninnen min kalte det Hadde ikke store forventninger, men gjore det forde. Det som var så rart, men samtidig fint, var at når vi kom dit, så fikk vi for det første klem av de to guttene, og jeg vet ikke om det var hodet mitt som lurte meg, eller hva, men jeg fikk en veldig "ro" følelse inni meg. Følte det var så god godt og rolig rundt meg, følte meg utrolig trygg, og det var virkelig en positiv opplevelse. Jeg er ikke en som tror veldig på slike ting, men tror definetivt det er noe mer. Poenget uansett er at jeg har aldri følt en slik ro jeg følte da, bare godhet og glede, og alle de utrolige historiene som ble fortalt. Rett og slett en kjempepositiv opplevelse, og stemningen der inne var helt magisk! Anbefaler deg som du selv sier å bruke det til noe positivt. Uansett om det finnes eller ikke, så er det ingen løgn at positiv tenking gjør livet ditt enklere 4
Gjest Gaea Skrevet 8. juli 2013 #5 Skrevet 8. juli 2013 Jeg synes det er fint med folk som tror på slike ting. Veldig religiøse folk er ofte veldig godhjertede, og jeg hadde tatt det hele med ett smil og følt en indre ro eller noe inni meg tror jeg.. Jeg har motsatt erfaring. Har gått på en kristen videregående skole selv, og maken til dømmende og dobbeltmoralske mennesker har jeg ikke møtt andre steder. De skulle både dømme mennesker som ikke trodde og oppførte seg likt som dem, men siden de bare var ungdommer hadde de selv lov til å skli ut en gang i blant... Merkelig opplevelse.
Platitude Skrevet 8. juli 2013 #6 Skrevet 8. juli 2013 Skal du tro på alle retninger av alle religioner og mytologier for å være helt sikker på at du ikke er vantro, da? Det er nok bare et masete Vitne eller lignende.
Nowayback Skrevet 8. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 8. juli 2013 Det er vel aller mest sannssynlig at denne mannen bor i ditt nærområde, og hobbyen hans er å fortelle folk om religionen sin. Å treffe en nabo to ganger på et år er som regel ikke et tegn på noe spesielt overnaturlig... Mulig, men ikke ødelegg det mer for meg nå, da
Gjest sweetsugar Skrevet 8. juli 2013 #8 Skrevet 8. juli 2013 Jeg har motsatt erfaring. Har gått på en kristen videregående skole selv, og maken til dømmende og dobbeltmoralske mennesker har jeg ikke møtt andre steder. De skulle både dømme mennesker som ikke trodde og oppførte seg likt som dem, men siden de bare var ungdommer hadde de selv lov til å skli ut en gang i blant... Merkelig opplevelse. Såklart finner man slike mennesker også, men de fleste jeg har møtt som har vært veldig religiøs virker veldig gode og greie.
katinkatinka Skrevet 8. juli 2013 #9 Skrevet 8. juli 2013 Mulig, men ikke ødelegg det mer for meg nå, da Hvis du ender med å bli religiøs vil du måtte møte dette problemet mange ganger Logikk og fakta kan ikke akkurat sies å gå hånd i hånd med religion 3
sandkri01 Skrevet 8. juli 2013 #10 Skrevet 8. juli 2013 Det er vanskelig å si. Om du vil satse på en kristen vei, så gjør du det. Hvis DU tar dette som et tegn, så gjør du det. Jeg personlig ville ikke endret ståsted, jeg ville smilt og gått videre. Men det er hva jeg ville gjort. Det er både gode kristne der ute som faktisk mener det de sier og VIL andre godt, mens andre prøver å overbevise folk for at de skal bli kristne. Har gått på en kristen privatskole (vgs). Jeg var litt redd for hva som skulle skje og hvordan folk kom til å være, for jeg var (og er) ikke kristen. Men faktisk, så fikk disse kristne menneskene meg til å bli enda mindre troende. De fikk meg, ubevisst til å finne noe JEG trodde på, ikke det de trodde på. Deres sterke tro på gud, fikk meg til å tro mindre. Av en eller annen grunn.. Skulle tro jeg ville bli kristen, men nei... hm. Uansett, synes du skal følge instinktet ditt. Hva vil du tro? Hva vil du tenke? Ta dette som en positiv ting i livet Håper du finner en vei å løse dette på. Ha en fin kveld! 1
Nowayback Skrevet 8. juli 2013 Forfatter #11 Skrevet 8. juli 2013 Det er vanskelig å si. Om du vil satse på en kristen vei, så gjør du det. Hvis DU tar dette som et tegn, så gjør du det. Jeg personlig ville ikke endret ståsted, jeg ville smilt og gått videre. Men det er hva jeg ville gjort. Det er både gode kristne der ute som faktisk mener det de sier og VIL andre godt, mens andre prøver å overbevise folk for at de skal bli kristne. Har gått på en kristen privatskole (vgs). Jeg var litt redd for hva som skulle skje og hvordan folk kom til å være, for jeg var (og er) ikke kristen. Men faktisk, så fikk disse kristne menneskene meg til å bli enda mindre troende. De fikk meg, ubevisst til å finne noe JEG trodde på, ikke det de trodde på. Deres sterke tro på gud, fikk meg til å tro mindre. Av en eller annen grunn.. Skulle tro jeg ville bli kristen, men nei... hm. Uansett, synes du skal følge instinktet ditt. Hva vil du tro? Hva vil du tenke? Ta dette som en positiv ting i livet Håper du finner en vei å løse dette på. Ha en fin kveld! Takk for et fint svar! Jeg velger å se på det som noe positivt, og at jeg kan bruke det som motivasjon videre, hehe Ha en fin kveld du også!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Jeg tror du vet hva han mener Anonymous poster hash: b466f...93c
ElectricScum Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 (...) en ung mann i 30-40 åra...(...) I like. Hilsen snart 40.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Har 3 ganger av samme mann jeg også. Samme vrøvelet hver gang. Det betyr bare at han har for vane å stoppe mennesker på den tiden du jogget.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #15 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har motsatt erfaring. Har gått på en kristen videregående skole selv, og maken til dømmende og dobbeltmoralske mennesker har jeg ikke møtt andre steder. De skulle både dømme mennesker som ikke trodde og oppførte seg likt som dem, men siden de bare var ungdommer hadde de selv lov til å skli ut en gang i blant... Merkelig opplevelse. Jeg gikk også på en kristen videregående, og de som var kristne nektet de som ikke var kristne å feire russetiden med dem. De fikk styret på skolen til å etablere to styrer og to ulike russetider for oss. Jeg regner med at ikke alle de kristne elevene følte det slik, og de er litt unnskyldt fordi de var tenåringer og "verdensmestre" med sterke meninger, slik mange tenåringer er. Men likevel synes jeg de utviste veldig dårlige verdier. Anonymous poster hash: 7f8d6...4ed
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #16 Skrevet 10. juli 2013 Vel, jeg tenker det er opp til deg selv hva du gjør det til Må innrømme jeg føler noen bare er ute etter å verve og går gatelangs dagen lang, men noen tror jeg faktisk har gode, uegoistiske og ærlige intensjoner, og mener nok det de sier. Jeg har nettopp mistet noen i dramatisk dødsfall, og ønsket tegn på at han har det godt. Jeg har opplevd noen ting som jeg ser på som tegn (riktignok ikke fra andre mennesker), men som kanskje ikke andre ville sett på som tegn. Jeg trenger ikke bekreftelse fra andre eller at andre tror eller forstår det, bare at de godtar at jeg tar det som tegn, for det er noe jeg trenger, og jeg håper og tror jeg har rett i at det var noe i det. Min personlige "idé" har i alle fall vært at man kan oppleve slikt om man er åpen for det. Jeg ville gjort som du sier, brukt det til noe positivt. Tro det er noe i det om du føler det gjør deg godt Anonymous poster hash: dafb9...68c
Mann 42 Skrevet 12. juli 2013 #17 Skrevet 12. juli 2013 Det er vel aller mest sannssynlig at denne mannen bor i ditt nærområde, og hobbyen hans er å fortelle folk om religionen sin. Å treffe en nabo to ganger på et år er som regel ikke et tegn på noe spesielt overnaturlig... Det tror jeg også. Jeg hadde en lignende opplevelse med en fyr som jeg vanligvis møtte på veien til og fra jobb. Vi kjente jo ikke hverandre, men når man treffer på de samme menneskene så føler man seg litt forpliktet til å hilse. Og en dag så stoppet han opp, og det var tydelig at han ville si noe. "Gud elsker deg", sa han. WTF!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå