Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk nylig vite at en veldig venn av meg har fått kreft.

Hun har bursdag om ikke så lenge, og vi (jeg og samboer) har lyst til å gi henne en fin gave, men klarer ikke komme på noe passende.

Hun er i midten av 20-årene, og har mest sannsynlig begynt på cellegift når vi har kommet så langt som til bursdagen hennes.

Er det noen som har noen forslag?

Anonymous poster hash: d391e...219
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva me ei korg med litt forskjellig i? Litt frukt, godteri, en god håndkrem, blad/bok og lese i og det du finner på å pytte oppi den korga?

Kom på litt til, vist du har et fint bilde av dere to, hva med å ha det bildet i ei fin ramme og legge oppi korga?

Endret av Trollmortil3
Skrevet

Det er vanskelig, men besøk henne, ta med en cola, sjokolade, frukt og la det bli med det. Et ukeblad, et magasin f.eks. Det viktigste er at dere ikke later som hun ikke er syk, det er tøft, men husk at hun tenker på å bli frisk, ikke på sykdom, så vær deg selv.

Vet det er skummelt, men det er verre for henne, når man blir f.eks. kreftsyk er noe av det verste det at mange ikke tør å face fakta. Dra på besøk, dra dit med et smil og gi henne en klem.

Det tror jeg hun vil sette pris på. Dere kan sladre om alt utenfor sykehuset og hun ar sikkert også noe å fortelle.

Jeg angret på at jeg lot være å dra på sykehusbesøk, en dag var det for sent, det gikk raskt, men hun tilga meg, det var et av hennes siste ord, hun ba sin datter hilse til meg.

Jeg var ung feig og livredd og trodde ikke at hun skulle dø så raskt.

Hvis jeg var henne ville jeg tatt med noe å lese på, noe snop og en cola.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En kurv med masse forskjellig i var ikke et dumt forslag. Kanskje jeg kan slenge med et gavekort på noen kinobilletter eller konsertbilletter også? Ikke at hun kommer til å være i form til å bli med med det første, men det er kanskje hyggelig når hun føler seg klar.

Ellers skulle jeg gjerne gått på besøk til henne, men på grunn av dette bor hun for tiden 3-4 timer unna, og vi har barn og jobber her hjemme. Hvis vi får tid i løpet av sommeren har vi tenkt å reise innover i noen dager :)

Skrevet

En kurv med masse forskjellig i var ikke et dumt forslag. Kanskje jeg kan slenge med et gavekort på noen kinobilletter eller konsertbilletter også? Ikke at hun kommer til å være i form til å bli med med det første, men det er kanskje hyggelig når hun føler seg klar.

Ellers skulle jeg gjerne gått på besøk til henne, men på grunn av dette bor hun for tiden 3-4 timer unna, og vi har barn og jobber her hjemme. Hvis vi får tid i løpet av sommeren har vi tenkt å reise innover i noen dager :)

Se om du finner gavekort på kinobiletter som skal brukes innen 1 år, så har hun iallefall god tid på å finne en anledning å bruke de :)

Skrevet (endret)

Noen tips til gave: En god bok, en kopp eller et krus - f.eks. "Alv" av Wik og Walsøe, håndkrem uten eller med lite parfyme, et tynt og lett sjal (både til bruk på hodet og rundt halsen), en orkide eller annen plante med lang varighet og lite lukt.

Endret av Victoria-
AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi gavekort. Når man er dødssyk er det ikke kult å bli minnet på at man kanskje er død innen den datoen.

Dra på besøk til henne når hun orker. Spør om du skal handle på veien, lage middag, støvsuge. Ha god tid, ikke krev en samtale. det kan være fint bare å se en film sanmen. Gå når du ser at hun er sliten. Besøk er mye bedre enn å få gaver. Men om du vil kjøpe gave så kan pledd, lydbok, blader, tøfler, pysj, filmer, neglelakk og slikt være bra. Ikke kjøp sterkt parfymerte produkter og prøv å ikke bruke så mye parfyme selv.

Anonymous poster hash: 06bb4...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Kan du strikke? I så fall kan kanskje en hjemmelaget strikkelue eller to være tingen. Har lest at de som mister hår pga cellegift ofte fryser så lett.

Anonymous poster hash: 756b3...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...